Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fendt 311 LSA - Palą się 2 kontrolki od kierunkowskazów

mateusz198610 28 Jun 2013 08:33 4053 16
  • #1
    mateusz198610
    Level 8  
    Witam,

    Problem pojawił się gdy podłączyłem przyczepę wszystko generalnie działa ale palą się te 2 kontrolki po odłączeniu problem dalej występuje. Dodatkowo gdy włączam kierunek pojawia się sygnał dźwiękowy. mam go dopiero 7 dni i nie bardzo wiem od czego zacząć. Z góry dziękuje za pomoc
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #2
    marcin_wr
    Level 21  
    Jeżeli druga kontrolka również jest koloru zielonego to objaw jest prawidłowy,w ten sposób wiesz że działają Ci kierunki w przyczepie.Nie wiem tylko jak jest z tym sygnałem dźwiękowym,ale pewnie w instrukcji jest to opisane.
    Skoro po odłączeniu dzieje się to samo to warto by obejrzeć gniazdo elektryczne od przyczepy.
  • #3
    mateusz198610
    Level 8  
    to to to wiem tylko że one się palą gdy nie ma włączonego kierunku odrazu po przekręceniu kluczyka i obie się palą nawet jak mam odłączoną przyczepę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodam że gniazdo od przyczempy mam na szybko złącze i go odłączyłem i dalej palą się 2 lampki. Najdziwniejsze jest to że wszystko działa bez zastrzeżeń.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #4
    marcin_wr
    Level 21  
    Tak jak wyżej wspomniałem,warto zajrzeć do gniazdka,może podeszło wodą i zwiera obwód kierunków do stopu lub pozycji?

    Dodano po 7 [minuty]:

    mateusz198610 wrote:
    dodam że gniazdo od przyczempy mam na szybko złącze i go odłączyłem i dalej palą się 2 lampki. Najdziwniejsze jest to że wszystko działa bez zastrzeżeń.

    Możliwe że w tym gnieździe jest mikrostyk który wyczuwa podłączoną wtyczkę a jak rozłączasz to nie odbija i stąd taki efekt?
  • #5
    mateusz198610
    Level 8  
    jak go kupiłem to gniazdo było odłączone i nic złego się nie działo dopiero przy podłączeniu przyczepy. problem się pojawił. zmienię wtyczkę i osuszę złącza i zobaczę a jak nie to to będę musiał zastanowić się nad sprawdzeniem instalacji.
  • #6
    nikusert
    Level 39  
    Witam
    Czy jak masz podłączoną przyczepę to kierunki w niej działają.Jeżeli tak to problem może być w przerywaczu kierunkowskazów.Czy teraz kierunki działają prawidłowo w ciągniku.Sprawdź jeszcze dodatkowo gniazdo przyczepy,tak jak koledzy radzą.
  • #7
    mateusz198610
    Level 8  
    no właśnie wszystko działa w przyczepie i w ciągniku. kierunki działaja bez żadnego ale.
  • #8
    nikusert
    Level 39  
    Przekaźnik z pewnością elektroniczny,prawdopodobnie uległ uszkodzeniu przez zwarcie, układ sygnalizacji pracy kierunków.
  • #9
    mateusz198610
    Level 8  
    a gdzie ten przekaźnik jest umieszczony???? i czy jak był by uszkodzony to kierunki by działały. Jeżeli chodzi to nie ma pewnie potrzeby wymieniać natychmiastowo.
  • #10
    nikusert
    Level 39  
    Przekaźnik czyli przerywacz jak się źle wyraziłem musisz sam zlokalizować ,gdzie go słychać jak dasz kierunki.Zobacz ile jest z niego wyprowadzeń.Przerywacz może działać lecz układ w nim ,który odpowiedzialny jest za kontrolki uległ uszkodzeniu.Nie robiłeś coś pod deską,lub z konrolkami?,sprawdzałeś gniazdo przyczepy jak wcześniej koledzy radzili.
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Ja bym sprawdził, czy nie "padł" włącznik świateł awaryjnych. W większości pojazdów przy włączonych św. awaryjnych palą się równocześnie obie kontrolki kierunku, którymi steruje oddzielny przerywacz. Sprawdź prawidłowość podłączenia przewodów w gnieździe tj. wg obowiązujących schematów.
  • #12
    nikusert
    Level 39  
    Raczej przełącznik awaryjnych nie,jak odłączy przerywacz ikontrolki zgasną to wiadomo przerywacz.Często mają wyjścia C1 i C2, to to jest do kontrolek traktor i przyczepa.
  • #13
    mateusz198610
    Level 8  
    tak gniazdo wymieniłem i dalej to samo. Ostatnio jak jechałem na drodze to zgasły kontroli i wszystko dalej działało po chwili jak wjechałem w polną droge to na dziurach znowu się zapaliły. czy to nie będzie problem z masą???? a przerywacz sprawdzę po południu i spróbuje go odłączyć. ale moim zdanie zgasną napewno bo jak nie będzie przejścia prądu to niby jak mają się palić. no i do dam ze przerywacz działa bo kierunki są.
  • #14
    nikusert
    Level 39  
    Teoretycznie gdyby była słaba masa na lampie to objaw taki może być,czy jechałeś na światłach czy bez.Jeżeli na światłach to ,gdy się zapalą te kontrolki to zgaś światła ,co będzie.Może być też gdzieś przetarta instalacja.Lecz sprawdź masę na tych lampach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Gdy jest wszystko OK.,oczywiście te kontrolki nie świecą ,to jak dasz kierunki prawy lub lewy ile kontrolek świeci.
  • #15
    mateusz198610
    Level 8  
    gdy mam wszystkie światła zapalone to kontrolki się palą od ciągnika i od przyczepmy i jak mam światła pogaszone to również się palą. a na drodze jak jechałem to miałem światła. jak zapale kierunki do lekko przygasają tak jak palą się kierunki. dlatego stawiam na przetarcie kabla albo słabą masę. dziwi mnie tylko że się palą 2 kontrolki mimo że przyczepa odłączona.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a no i jak wszystko jest ok to pali się jedna kontrolka a jak mam przyczepę to dwie się paliły.
  • #16
    nikusert
    Level 39  
    Raczej będzie coś przetarte,masy profilaktycznie też sprawdź.
  • #17
    mateusz198610
    Level 8  
    kończę temat to był przerywacz. dzięki za pomoc.