Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znów kłopoty z gazem w ZX 1.6i

konradx 09 Mar 2005 09:06 1275 10
  • #1 09 Mar 2005 09:06
    konradx
    Poziom 18  

    Witam! Ja chyba zatopię ten samochód w jakimś stawie:) Tragedia, znowu strzela mi w kolektor ssący i rozwala filtr powietrza. Miałem te problemy jakieś pół roku temu, ale problem powrócił, sprawdziłem wszystkie połaczenia elekryczne, wymieniłem świece na nówki do gazu(zaznaczam że poprzednim razem to własnie dzięki wymianie świec propblem ze strzelaniem ustąpił) ISKRA FE65PRS GAZ, próbowałem już na róznych przerwach elektrod od 0,5-0,9 i nic, silnik jak siezagrzej do 80-90 stopni to na skrzyrzowaniu przy ruszaniu(czyli jak jest obciązony) potrafi sobie puścić bąka, no i oczywiści ja mam uszkodzony filtr powierza. Wymieniłem wczoraj tzw MAPSENSOR i przewód doprowadzający ciśnienie do kolektora ssącego, wymieniałem też czujnik halla, przewody WN, co jeszcze mogę zrobić? Czy regulacja luzu zaworów mogłaby pomóc???
    przerwy na zaworach mieszczą sie w normach zalecanych przez producenta i dla zaworów ssących i jest to od 0,15 do 0,25. BŁAGAM POMOCY!!!

    0 10
  • Sklep HeluKabel
  • #2 09 Mar 2005 16:16
    hihohaho
    Poziom 12  

    Ostatnio spotkałem się z czymś takim w Omedze 2.0. Okazało się, że po którymś z kolei strzale wygięła się klapka w przepustnicy i samochód chodził "jakby chciał a nie mógł". Przyczyną tego wszystkiego była popsuta sonda lambda. Samochód strzelał, a do tego palił około 40 litrów gazu na 100 km. Proponuję więc sprawdzić przepustnicę i sondę lambda. Jeżeli to nie pomoże będziemy myśleć dalej.

    0
  • #3 09 Mar 2005 19:43
    konradx
    Poziom 18  

    widzisz u Ciebie to było ewidentne że padła sonda lambda, bo miałeś spalanie jak w tirze , u mnie raczej sonda pracuje prawidłowo, pali mi na poziomie 8-9litrów gazu, benzyny też około 7litrów więc raczej wszystko jest OK. Kiedyś podejrzewałem ją ale sprawdziłem miernikiem opór początkowy przy temperaturze pokojowej i wyniki były prawie idealne(fabrycznie sonda ma 4OHMY a moja ma 3,7OHMA). A jakie są objawy w przypadku uszkodzenia transformatora WN?????? Dzięki za zainteresowanie moim problemem! Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.

    0
  • #4 09 Mar 2005 20:07
    jaceksu25
    Poziom 19  

    Strzaly w kolektor dolotowy z instalacja LPG 1 lub 2 generacji sa spowodowane tylko 2 przyczynami.
    1 to ta przez Ciebie doskonale opisana-czyli elektryka;
    2 to zubozenie mieszanki;
    Radzil bym abys szedl w tym 2 kierunku.
    Nie wiem jaka masz instalacje, moze nawet aktuator Tobie sie zacina..... rozne przyczyny moga byc zubozenia...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 10 Mar 2005 15:04
    Slawek J
    Poziom 30  

    Ja jak zakladalem gaz to mi powiedzieli zadnych wynalazkow typu swiece czy olej do gazu odradzili przede wszystkim sweice ISKRY.

    0
  • #6 10 Mar 2005 21:38
    konradx
    Poziom 18  

    hmmm. Racja świece iskry są na prawdę bardzo dobre. a cóż mi z tego dalej strzela, zaczyna sieod nierównej pracy silnika, potem zaczyna siejakby ksztusić, a już jak jest zbyt ciepły to sobie pierda puści. Nie stać mnie na cotygodniowewymiany filtra powietrza! co mam dalej sprawdza/robić? Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Mar 2005 00:02
    diff
    Poziom 19  

    czy mierzyłeś cisnienie w cylindrach?-przy zimnym i ciepłym sil. jesli stwierdzisz że z którymś cyl jest nie tak to po 2cm oleju sil. i następne pomiary jeżeli cisn. po podaniu oleju wzrosnie-zdejmij głowicę i do roboty-ale decyzja musi być przemyślana wiad. pieniążki-pozd.

    Dodano po 2 [minuty]:

    pamiętaj o pomiarze kąta wyprzedzenia zapł

    0
  • #8 11 Mar 2005 15:51
    konradx
    Poziom 18  

    mierzyłem na ciepłym i jest po 11,5Atmosfery, na ciepłym nie mierzyłem, a co do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu to proszę pamiętać że to wtrysk jednopunktowy sterowany komputerem i wszystkimi funkcjami steruje komputer. dzięki za zainteresowanie i czekam na dalsze informacje. Nie mierzyłem cicśnienia na zimnym jeszcze to zmierzę

    Dodano po 3 [godziny] 16 [minuty]:

    na zimno nie mierzyłem. w poprzednim poście .... żle mi sie napisało.Mierzyłem na ciepłym! Zauwarzyłem jeszcze jednąprawidłowość .... może to cośkomuśrozjaśni ...... na zakrętach auto przerywa, skacze jak to sie mówi "na żabkę".

    0
  • #9 11 Mar 2005 23:31
    diff
    Poziom 19  

    ale stroboskop możesz podł-wyeliminuj tę możliwość strzela Ci jak rozumiem w kolektor ssący co może świadczyć własnie o przestawieniu zapłonu /przyczyny?/ sprawdz b. dokładnie przewody gumowe podł. do kolektora ssącego lubią stwarzać probłemy mapsensor-czujnik podcisnienia w kolekt. ssącym-jak rozumiem

    0
  • #10 13 Mar 2005 09:38
    konradx
    Poziom 18  

    tak, mapsensor to czujnik podciśnienia podłączony do kolektora ssącego. Doczytałem sie w jakiejśc stronce internetowej o wartościach napięć z sądy lambda przy rozgrzanym silniku i idę pózniej sprawdzić na oscyloskopie i mierniku jakie są jej wartości napięć. Sądzę że i ona może mieć wpływ, jeśli jej zakres jezt zawężony to będzie włąśnie zubażać dawkę i wtedy BOOOOOM! i mam filtr do wymiany.

    0
  • #11 14 Mar 2005 17:36
    konradx
    Poziom 18  

    Witam! mam nowe wieści bo dokonałem pomiarów moim oscyloskopem. Zmierzyłem sondę lambda, na benzynie zachowuje sie prawidłowo, przy dodaniu gazu obserwuje na lampie że kropka się podnosi, a w miarę spadania obrotów kropa opada, natomiast przełączam siena gazi co sie okazuje...........kropka sobie przeskauje raz w góre raz w dół, na wolnych obrotach jest cały czas w górze!(czyli sonda wytwarza napięcie-za bogata mieszanka???) a w miarę podnoszenia obrotów podskakuje i to wszystko. Teraz mam pytanie do fachowców-JAK powinna siezachowywać sonda lambda na gazie??? Czy należy ją wymienić??? Dodam i jest to sonda nowego typu , z podgrzewaniem

    0