Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor tłokowy - naprawa

zamorano13 16 Sie 2013 14:40 4197 4
  • #1 16 Sie 2013 14:40
    zamorano13
    Poziom 6  

Witam,
    zacznę od tego, że nie znalazłem odpowiedniego działu do napisania tego tematu, więc umieściłem w najbardziej zbliżonym, jeśli to możliwe to proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Tematem postu jest stary kompresor tłokowy, a właściwie schemat jego budowy.

W swoim garażu odgrzebałem ostatnio sprężarkę, butlę oraz kilka silników elektrycznych. Chciałbym z tego stworzyć kompresor służący do typowych domowych spraw tj. pompowanie opon, przedmuchiwanie itd.

Niestety nie znam się na tym, nie znalazłem żadnych oznaczeń ani instrukcji, chciałbym uzyskać kilka wskazówek od forumowiczów.

Mam tu 3 zdjęcia sprężarki, na jego temat wiem tyle, że został wyprodukowany we Wrocławiu w 1963, ma 700 obr/min i prawdopodobnie ciśnienie 6 barów.

Natomiast nie wiem w jaki sposób jest smarowany, którędy zasysa powietrze, a gdzie wylatuje.
    Proszę o podpowiedź, do czego służą te 3 wloty/wyloty widoczne na zdjęciach.
    Domyślam się, że muszę zrobić układ smarowania, w innym temacie dowiedziałem się, że najlepiej to zrobić z pompki wspomagania z samochodu, ale którędy ma olej przepływać, jaki to olej.
    Kompresor tłokowy - naprawa Kompresor tłokowy - naprawa Kompresor tłokowy - naprawa

Na chłopski rozum nie pasują mi te 3 otwory, powinny być 4 (wlot i wylot oleju i powietrza.)

Z góry dziękuje za jakąkolwiek poradę, wskazówkę, instrukcję.

0 4
  • Pomocny post
    #2 16 Sie 2013 17:11
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika