Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1,9 TDI - Problem z zapłonem, brak mocy

27 Sie 2013 00:48 1851 4
  • Poziom 28  
    Witam,

    Spotkałem się dziś z nietypowym problemem w Golfie IV ('02) 1,9TDI (kodu silnika niestety nie spisałem). A sprawa wygląda następująco - auto odpala, ale bardzo szybko gaśnie. Da się je odpalić dopiero po odłączeniu od podciśnienia klapy gaszącej lub elektrozaworu od jej sterowania. W ECU (EDC15P+, 038 906 019 DD, nr Bosch 0281 011 065) - występują następujące błędy (być może nie będę precyzyjny, nie spisałem ich): N75 - zwarcie z masą, przekaźnik świec żarowych - zwarcie z masą, obwód sterowania wentylatora - zwarcie z masą, sterowanie EGR - zwarcie z masą. Był jeszcze jeden błąd, ale sobie go nie przypomnę. Co ciekawe wszystkie błędy występują ze statusem "sporadyczny", ale nie da się ich skasować (pojawiają się od razu po kasowaniu). Niepokoi mnie trochę napięcie ładowania - na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14,7V - szczerze mówiąc nie spotkałem się z tak wysoką wartością. Podejrzewam wstępnie uszkodzenie ECU ale wolałbym się upewnić przed zakupem sterownika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    SQ9MEM napisał:
    Spotkałem się dziś z nietypowym problemem
    SQ9MEM napisał:
    N75 - zwarcie z masą, przekaźnik świec żarowych - zwarcie z masą, obwód sterowania wentylatora - zwarcie z masą, sterowanie EGR - zwarcie z masą. Tu racja, nietypowe, trzeba szukać zwarć.


    No dobra, teraz to
    SQ9MEM napisał:
    na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14,7V
    a jakie jest przy około 1500 obr, 2000 obr a jakie po włączeniu świateł i na jałowych i na wyższych? A i mierzysz czym? Bo są mierniki i mierniki, jeden pokazuje mi 14.8V a ten droższy 14.5V a jeszcze inny dziesięcioletni pokazuje mi 14V
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Witam, coś to za dużo tych błędów, sprawdź jak wygląda ECU w środku, ewentualnie wiązkę do sterownika.
  • Poziom 28  
    Mierzę starym sprawdzonym Metexem 3860. Przy włączeniu obciążenia w postaci świateł drogowych, awaryjnych, wentylatora nawiewu i ogrzewania tylnej szyby napięcie spada do 14,4V na biegu jałowym. Na wyższych obrotach wartość zasadniczo się nie zmienia. ECU wyjęte i rozebrane, nie ma widocznych śladów zalania lub innych uszkodzeń. Jutro biorę się za sprawdzanie wiązki na podszybiu - bardzo zesztywniała.
  • Poziom 3  
    SQ9MEM napisał:
    Mierzę starym sprawdzonym Metexem 3860. Przy włączeniu obciążenia w postaci świateł drogowych, awaryjnych, wentylatora nawiewu i ogrzewania tylnej szyby napięcie spada do 14,4V na biegu jałowym. Na wyższych obrotach wartość zasadniczo się nie zmienia. ECU wyjęte i rozebrane, nie ma widocznych śladów zalania lub innych uszkodzeń. Jutro biorę się za sprawdzanie wiązki na podszybiu - bardzo zesztywniała.


    Witam czy udało się znaleźć winowajce usterki? Bo mam podobny problem i nie ukrywam że interesujące mnie zakończenie tematu i namierzeniu sprawcy🙂