Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Identyfikacja przeznaczenia pozostałości wyposażenia radaru OTH DUGA Czarnobyl-2

27 Sie 2013 20:02 14550 25
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich,

mam na imię Arek i obecnie pracuję nad filmem dokumentalnym o Czarnobylu, w którym jedna część poświęcona będzie kompleksowi Czarnobyl-2 czyli radarowi pozahoryzontalnemu DUGA, zwanym także Okiem Moskwy. Ponieważ bardziej jestem fotografem/filmowcem niż elektronikiem, chciałbym poprosić bardziej doświadczonych kolegów o próbę identyfikacji przedmiotów, które tam się znajdują. Jeśli ktoś będzie wiedział lub przypuszczał co to są za urządzenia albo do czego mogą one służyć to będę wdzięczny za pomoc. Zdaję sobie sprawę że niektóre urządzenia albo ich przeznaczenie mogą być trudne do zidentyfikowania ale nie uprzedzajmy faktów. Oto na próbę kilka tajemniczych urządzeń:

1. Poniższe 3 zdjęcia/urządzenia związane są z zasilaniem całego kompleksu antenowego (z pobliskiej elektrowni atomowej w Czarnobylu). Dla mnie laika w tych tematach wygląda to na jakieś rozdzielnie, tablice rozdzielcze, itp.
    Z1
    Identyfikacja przeznaczenia pozostałości wyposażenia radaru OTH DUGA Czarnobyl-2

Z2

Z3

2. Kolejne dwa to wyciągnięte z metalowych szaf rackowych moduły:
    Z4

Z5

3. Kolejne 2 to walające się również obok rackowych szaf płyty drukowane, sądząc po wlutowanych elementach, radiatorach, kondensatorach, do czego mogą one służyć?
    Z6

Z7

4. Szafa z kilkunastoma modułami, każde z pokrętłem:
    Z8

5. Co to za maszynka?
    Z9

Będę wdzięczny za każde sugestie, nawet te zupełnie hipotetyczne.
    Pozdrawiam
    Arek
  • Admin grupy Projektowanie
    Ciekawe wyzwanie, odgadnięcie przeznaczenia elementów może być trudne,
    ale przecież to nie technologia pozaziemska także pewne analogie można znaleźć.