Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić aby kierownica była prosto?

natan 12 Mar 2005 16:32 5427 11
  • #1 12 Mar 2005 16:32
    natan
    Poziom 11  

    Mam Audi B4. Jak się to robi, aby kierownica była prosto. Jest lekko w lewo.

  • #2 12 Mar 2005 16:41
    valuss
    Poziom 16  

    Jedz do warsztatu ustawic zbierznosc. Skoro nie jest prosto to 90% ze cos sie podzialo z geometria i bedzie ciac opony. pozdr.

  • #3 12 Mar 2005 16:41
    bommer
    Poziom 15  

    kiedy jest w lewo, podczas jazdy ci ja sciaga, czy ogolnie jest odchylona?jeśli poprostu jest odchylona to odkręć śruby mocujące ją do kolumny i nastaw tak jak ma być jesli natomiast ściąga ci ją podczas jazdy to idź do serwisu i niech sprawdzą ci zbierzność.

  • Pomocny post
    #4 12 Mar 2005 16:44
    xawier
    Poziom 29  

    Zupełnie prosta sprawa. Tą przednią część kierownicy (klakson) lekkim szarpnięciem wyjmujesz i odczepiasz konektorek. Bierzesz klucz sztorcowy chyba 24 i trzymając kierownicę odkręcasz nakrętkę. Wyjmujesz do siebie kierownicę i ją przestawiasz, aby było dobrze. Potem dogrze dokręć nakrętkę 24 i wciśnij konektorek a potem klakson. I to wszystko...

  • #5 12 Mar 2005 16:50
    natan
    Poziom 11  

    Nie ściąga i opon nie tnie, wyreguluje kiere i zobaczę. Dzięki

  • #6 12 Mar 2005 19:35
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    czy auto ma wspomaganie?
    bo jezeli tak to lepiej nie ruszać kierownicy ponieważ może sie zdarzyć ze na maglownicy sa zeby o zmiennym module i wtedy układ kierowniczy a tym samym auto bedzie nerwowo reagować na ruchy kierowcy
    nie wiem czy w audi tak jest ale na pewno w fordach jest taki układ kierowniczy
    lepiej wiec wyreguloważ położenie kierownicy przy regulacji zbieżności
    pozdro
    T

  • #7 12 Mar 2005 21:35
    niwe
    Poziom 15  

    xawier napisał:
    Zupełnie prosta sprawa. Tą przednią część kierownicy (klakson) lekkim szarpnięciem wyjmujesz i odczepiasz konektorek. Bierzesz klucz sztorcowy chyba 24 i trzymając kierownicę odkręcasz nakrętkę. Wyjmujesz do siebie kierownicę i ją przestawiasz, aby było dobrze. Potem dogrze dokręć nakrętkę 24 i wciśnij konektorek a potem klakson. I to wszystko...


    No nie takim znowu lekkim i nie takim szarpnięciem. Zatrzaski w Audi są delikatne. Jak się uszkodzą to płacz i zgrzytanie zębów. :)

  • #8 12 Mar 2005 22:20
    Pre100n
    Poziom 16  

    jak jest lekko w lewo to moze byc problem z regulacja bo przeskok o 1 zabek moze spowodowac ze ... kierownica bedzie lekko w prawo. sprobuj raczej pojechac na zbierznosc i tam pokombinowac poza tym ... najbanalniejsza sprawa ... sprawdz czy masz cisnienie powietrza w oponach jednakowe!! banalne ale nie kazdy o tym pamieta

  • #9 13 Mar 2005 10:44
    nom
    Poziom 22  

    Pre100n napisał:
    jak jest lekko w lewo to moze byc problem z regulacja bo przeskok o 1 zabek moze spowodowac ze ... kierownica bedzie lekko w prawo.


    Dokładnie, ja tak miałem, że na wielowypuście nie da się czasami przestawić, bo jest za duży skok, dodatkowo jak ktoś ma poduszkę powietrzną i rozłaczy to później może stale się świecić kontrolka poduszki i trzeba później wykasować błąd.
    U mnie w fabii fabrycznie kierownica była lekko w lewo ale serwis kręcił nosem, że to nie jest taka istotna wada i nic nie zrobił. Pojechałem więc do siebie na kanał zaznaczyłem farbą położenie na śrubie na drążku kierowniczym i z jednej srony wkręciłem śrubę o 1/4 obrotu w prawo a z drugiej w lewo (tam jest chyba gwnit prawy i lewy i trzeba dobrze popatrzeć, żeby nie zmienić geometrii a tylko przesunąć położenie).
    W każdym razie teraz kierownicę mam dobrze i nic mi nie ściąga ani nie ścina opon. Dla pewności możesz pojechać na sprawdzenie geometrii, ja skorzystałem z darmowego przeglądu (normalnie 30zł), bo mieli taką akcję promocyjną. :-)

  • #10 13 Mar 2005 11:04
    evolutionVIII
    Poziom 13  

    Tylko i wyłącznie geometria, żadne tam przestawianie kierownicy poprzez jej ściąganie. Trzeba zrobić porządną geometrię i wszystko wróci do normy. Nie zawsze musi ściągać samochód na bok lub podcinać opony gdy geometria jest źle, zbieżność może być ok, ale jest kilka innych parametrów. jesli juz Ci pocieło opony to zobacz czy na oponeo nie ma jakis promocji i kup sobie od razu nowe

  • #11 13 Mar 2005 19:25
    wicio2
    Poziom 15  

    ewolutionVIII ma racje jest jeszcze cos takiego jak kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to morze byc pzrzyczynom sciaganie wozu i scinanie gumek pozdro dla mechaników

  • #12 13 Mar 2005 20:25
    tajnygelo
    Poziom 13  

    myslę ze ustawienie geometri kół bedzie najlepszym rozwiązaniem

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME