Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter z silnikiem 139qmb - Po dodaniu gazu dusi się i gaśnie

16 Wrz 2013 10:57 17295 3
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam problem ze skuterem z silnikiem 139qmb.
    Objaw jest taki: po dodaniu gazu silnik wkręca się na troszeczkę szybsze obroty i zaczyna się dusić i gaśnie, nieważne czy szybko czy wolno dodaje gazu.
    Problem pojawił się po czyszczeniu gaźnika, wcześniej miał "doła na 1-2s" przy rozpędzaniu
    Na wolnych obrotach silnik pracuje równiutko.
    Reaguje na regulację śrubką mieszanki..
    Skuter to router 50s z silnikiem 139qmb w zasadzie jest bez blokad.

    Sprawdziłem:

    Gaźnik - wymyty wyczyszczony, wyregulowany - zawiozłem go nawet do serwisu skuterów i na innym skuterze wkręcał silnik na obroty.

    Paliwo dla testu puściłem bez filtra, tak samo z filtrem powietrza i bez jest tak samo.

    Sprawdziłem głowicę -demontaż i montaż- zawory szczelne i niepowypalane. Zawory ustawione na 0.05 i 0.06

    Dolot szczelny - na wolnych obrotach zatkałem mu ręką dolot powietrza w box filtra i gaśnie.

    Dokonałem jeszcze pewnego doświadczenia: zostawiłem gaźnik bez wlotu powietrza i przy dodawaniu gazu "ręcznie" podniosłem mu element z iglicą .... efekt był taki że bardzo nierówno ale wszedł na obroty.

    Pytanie teraz jest takie:
    Aby nie wymieniać ( i wydawać kasy bezsensu) co dalej mogę jeszcze sprawdzić.
    Zostaje że albo podciśnienie nie ma siły wciągnąć mieszanki i tym samym nie otwiera iglicy, albo gaźnik jednak jest walnięty. Niestety nie mam skąd podmienić gaźnika.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Jeśli twierdzisz, że gaźnik jest sprawny (inny silnik rzekomo poprawnie pracował), to albo źle wyregulowałeś zawory, bądź przestawiłeś przy okazji rozrząd. Czy sprawdzałeś jakie ciśnienie ma silnik w cylindrze (może jest "przytarty"), czy podmieniałeś świecę i czy masz możliwość podmienić moduł i cewkę WN. Sprawdź, czy kranik podciśnieniowy działa prawidłowo i czy korek zbiornika paliwa jest drożny (na czas próby nie zamykaj zbiornika paliwa).
    Na powyższy temat dużo informacji na forach internetowych.
  • Poziom 2  
    Gaźnik .... widziałem jak poprawnie działa w innym skuterze. I zawory były już wcześniej poprawnie ustawione, a po zdjęciu głowicy zrobiłem minimalną korektę na ssącym. Sprawdziłem je 2 razy. Ciśnienia nie sprawdziłem bo niestety nie mam czym, ale na wolnych obrotach chodzi dobrze, po dodaniu gazu minimalnie obroty wzrastają i dopiero zaczyna się dusić.
    Świece podmieniałem, cewka WN z przewodem ma dosłownie (miesiąc), modułu nie mam skąd pożyczyć. Paliwo dostaje poprawnie - wsadziłem zamiast filtra kawałek przeźroczystego wężyka i nie widać żadnych zakłuceń w przepływie.
    Fakt w necie jest dużo info o złej pracy 139qmb jednak 80% postów jest bez wyjaśnienia przyczyny bądź chcą sprawdzenia rzeczy które już wykonałem a reszta to zła praca gaźnika.

    Dzięki za odp
  • Poziom 2  
    Witam
    Problem po części się rozwiązał..... wymieniłem gaźnik.... i silniczek ładnie pracuje w pełnym zakresie obrotów ( pozdrawiam pracownika serwisu, i jego diagnozę).

    Ale nie może być zbyt pięknie .... kupiłem gaźnik z plastikowym dekielkiem i przy próbie regulacji mieszanki, zauważyłem, że regulacja jest odwrotna. Tzn wkręcając sróbkę nawet na max silnik wchodzi na dość wysokie obroty i świeca jest okopcona. Natomiast wykręcając srubkę mieszanki silnik schodzi z obrotów i gaśnie.
    Teraz pytanie ... jak to ustwić ?
    Wykręcić na tyle dużo żeby jeszcze pracował i sprawdzać świecę??