Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - wysokie obroty na ciepłym silniku

skocznik 22 Lis 2013 22:22 2535 19
  • #1 22 Lis 2013 22:22
    skocznik
    Poziom 5  

    Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość.
    Otóż mam taki problem z maluszkiem, jest on z '92 roku. Gdy go odpalam to ma normalne obroty, niskie. Gdy jest gorący to ma wysokie obroty ponad tysiąc ( mam obrotomierz z fiata 125p przerobiony). Gaźnik był ustawiany. Rozrząd wymieniałem.
    Co może być problemem? gaźnik? jutro chyba zamienie gaźnik na inny bo mam jeszcze jeden. Prosze o porady. Gaźnik jest wyregulowany.

  • Pomocny post
    #2 22 Lis 2013 23:11
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Witam

    Z moich doświadczeń z 126p w podobnego rocznika (1991) pamiętam iż takie objawy, to właśnie źle wyregulowany gaźnik, a dokładnie obroty biegu jałowego. Napiszę krótko: uruchamiasz silnik po nocnym postoju, po 10 sekundach pracy wyłączasz ssanie, czy bez ssania silnik choć kulawo, ale pracuje nadal? Jeśli pracuje, bo bez ssania nie powinien, to obroty do zmniejszenia. Jak dla mnie nagrzej go do temperatury pracy i zmniejsz obroty biegu jałowego do poprawnych. Temperaturę pracy rozpoznasz po otworzeniu się termostatu, oczywiście termostatu obiegu powietrza (nie pamiętam dokładnie, ale idzie to zaobserwować bodaj przez klapkę zima/lato na obudowie tunelu chłodzenia).

    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #3 22 Lis 2013 23:26
    GumaWP
    Poziom 20  

    Wysokie obroty często świadczą o źle wyregulowanym gaźniku lub poprostu o jego usterce.
    Jeśli masz jeszcze jeden gaźnik to podmień :)

    Pozdrawiam :)

  • #4 23 Lis 2013 12:38
    skocznik
    Poziom 5  

    No po 10 sekundach ja go odpaliłem to działa. Ale bardzo niskie obroty ma.

  • Pomocny post
    #5 24 Lis 2013 11:48
    slawek87
    Poziom 18  

    Spróbuj je podkręcić.

  • Pomocny post
    #6 25 Lis 2013 20:13
    WoŹnY
    Poziom 28  

    => slawek87

    Jeśli na zimnym silniku, bez ssania nie gaśnie, to obroty są za wysokie! Maluch ma to do siebie, ze nawet w lato ssanie przez chwilę trzeba mieć włączone, wówczas po nagrzaniu przyjemnie wolno pyrka.

  • #7 25 Lis 2013 23:07
    skocznik
    Poziom 5  

    Ok, w lecie raz go odpaliłem bez ssania, bo zapomniałem włączyć. Jutro nastawie obroty i powiem jak poszło

  • Pomocny post
    #8 25 Lis 2013 23:35
    szast
    Poziom 21  

    Regulacja wolnych obrotów + sprawdzenie stanu uszczelek i plastikowego dystansu pod gaźnikiem. O regulacji biegu jałowego na pewno jest na forum.
    Jeżeli wkręcisz do końca wkręt od składu mieszanki do oporu to silnik nadal pracuje ?
    Jeśli tak to z gaźnikiem nie jest dobrze, najlepiej do wymienić.

  • Pomocny post
    #9 26 Lis 2013 01:22
    2127660
    Usunięty  
  • #10 26 Lis 2013 16:39
    skocznik
    Poziom 5  

    Gaźnik jest po regeneracji. Ustawilem dziś go i dalej ma wyższe obroty na gorącym, ponad tysiąc... dodam że silnik ma tylko 10 tys przejechane. Wiem że tyle ma, bo jest cała dokumentacja jak kupowalem tego maluszka ;d

    Szast- jak wkręce, to gaśnie silnik

  • Pomocny post
    #11 26 Lis 2013 18:18
    szast
    Poziom 21  

    To, że gaśnie po wkręceniu śruby składu mieszanki to bardzo dobrze.
    Jeżeli masz dalej za wysokie to reguluj śrubą położenia przepustnicy ( trzeba ją wykręcać aby obroty spadały ). Jeżeli nie będzie reakcji do sprawdź czy linka gazu gdzieś się nie zacina, zdarza się też że pedał gazu się zacina, albo brak sprężyny powrotu przepustnicy.

  • Pomocny post
    #12 26 Lis 2013 21:59
    2127660
    Usunięty  
  • #13 27 Lis 2013 15:38
    skocznik
    Poziom 5  

    rafallasanowski :
    stary gaźnik, po regeneracji.

    Za chwile pojade do kolegi, ma warsztat i te wszystkie obrotomierze elektroniczne i analizatory spalin czy coś i ustawimy to jeszcze raz. Potem powiem wam co i jak

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    No to wyregulowane, niskie obroty na gorącym ma ;)

    Jeszcze 1 problem mam, tym razem ze skrzynią. Gdy jade ok 8-10 km/h i chce wsadzić 1 bieg to zgrzyta coś. Olej był wymieniany z miesiąc temu.

  • Pomocny post
    #14 27 Lis 2013 19:11
    szast
    Poziom 21  

    W maluchu pierwszy bieg wbija się tylko i wyłącznie gdy samochód jest zatrzymany. Wynika to z budowy skrzyni biegów. Pierwszy bieg w tej skrzyni jest niesynchronizowany tak samo jak i bieg wsteczny.Zgrzyt to zazębianie się kół zębatych w tej skrzyni.

    Dodano po 1 [minuty]:

    P.S. Ciekawe czy komuś podziękowałeś wciskając "pomógł"

  • Pomocny post
    #15 27 Lis 2013 19:23
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Nie wbijaj jedynki podczas jazdy bo dowiesz się ile oksztuje "choinka" i koła od 1 i wstecznego bo to się zmienia w razie awarii.

  • #16 27 Lis 2013 21:43
    skocznik
    Poziom 5  

    Choinki mam 2 nowe ;p. Ale dawniej jak wsadzałem 1, to nic nie zgrytało

  • #17 28 Lis 2013 07:57
    szast
    Poziom 21  

    Sprzęgło w jakiej pozycji łapie ? Jeżeli zaraz przy podłodze to trzeba trochę podkręcić.

  • #18 28 Lis 2013 13:56
    skocznik
    Poziom 5  

    Szast, z 5 cm nad podłogą

  • #20 29 Lis 2013 13:48
    skocznik
    Poziom 5  

    Podkręcone i jest ok, dzieki wszystkim za odpowiedzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME