Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.6SR 98r. H - Skrzynia biegów-ciężko chodzi na włączonym silniku

27 Lis 2013 16:00 18060 21
  • Poziom 2  
    Witam!
    Otóż jestem po renowacji skrzyni biegów (wymiana nitów, tarczy sprzęgła) i mimo zapewnień mechanika o potrzebie czasowej na dotarcie skrzyni zaczynam mieć pewne wątpliwości czy nie chodzi tutaj o coś innego, ponieważ dzisiaj zauważyłem, że na wyłączonym silniku biegi przerzucają się idealnie i nie ważne czy z wciśniętym sprzęgłem czy bez.. Podczas jazdy natomiast żeby wrzucić jedynkę czy dwójkę trzeba się nieźle napocić a czasem przy braku cierpliwości i większej sile można usłyszeć zgrzyt(nawet na R, 1,2,3 i 4 biegu.. I teraz pytanie w czym może tkwić problem??

    Druga sprawa skoro już zakładam temat.. Przy zakupie samochodu brakowało całego boczku w lewych drzwiach i z tego powodu zakupiłem używany, ale z nowszego modelu ( na boczku jest etykietka Africa 2002..) I teraz pytanie czy wiązki się różnią w tych modelach (z zewnątrz wyglądały identycznie również pasowały po podłączeniu) Po podłączeniu wszystkiego jedyne co działało w tym to głośniki i jednorazowo szyba(do momentu odpalenia silnika) zauważyłem też,że po podłączeniu wszystkich wtyczek zaczął się rozładowywać akumulator(2 dni i śmierć).. Dodam że jest to moje pierwsze autko i nie znam się na tym zbyt dobrze jeszcze a nie chce znowu wydawać pieniędzy w błoto..

    z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 17  
    A olej kolega sprawdził czy mechanik wlał do skrzyni biegów.
  • Poziom 32  
    Nie winił bym tutaj skrzyni biegów a raczej szukał przyczyny przy sprzęgle (skoro zgrzyta to na skrzynię nadal przekazywany jest moment. Czy po wciśnięciu sprzęgła i odczekaniu około 2-3 sekund nadal ciężko wbić bieg i słychać zgrzytanie ? Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić oleju jak wspomniał kolega wyżej.
  • Poziom 39  
    golf iv 1.6 napisał:
    wymiana nitów, tarczy sprzęgła
    Co to była za "renowacja skrzyni biegów że były wymieniane nity i które to nity.

    Dodano po 50 [sekundy]:

    A mo ze to była naprawa tarczy przez zmianę okładzin i nitowanie?
  • Poziom 2  
    Skrzynia była wyczyszczona i zalana świeżym olejem.. Nity przy mechanizmie różnicowym.. Zgrzyty nie występują zawsze, ale pojawiają się np. dzisiaj przy odpaleniu i 2-krotnym wrzuceniu biegu wstecznego zazgrzytało, przy szybszej zmianie biegu z 1 na 2 też się zdarzyło. Na postoju sprawdzałem to nie ma różnicy po jakim czasie wrzucam bieg z wciśniętym sprzęgłem, za każdym razem praktycznie trzeba się siłować a sporadycznie wejdzie gładko..
  • Poziom 32  
    Wychodzi na to że sprzęgło "Ciągnie"
  • Poziom 26  
    Wina sprzęgła odpowietrzyć, jeżeli nie przyniesie efektu do sprawdzenia wysprzęglik, pompa sprzęgła, demontarz skrzyni biegów weryfikacja docisku, tarczy sprzęgła, wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. Jak sprzęgło działało przed naprawą?
  • Poziom 2  
    Przed naprawą sprzęgło bardzo wysoko brało, ale pomogła wymiana tarczy.. Poza tym wcześniej wszystkie biegi wchodziły gładko oprócz 1 i 5, ale to raczej była wina skrzyni.. Nie zauważyłem także żeby obroty silnika spadały przy wrzucaniu biegów.. Dziwi mnie to że przed naprawą dwójka działała idealnie, a teraz czasem wolę przeciągnąć na 1 i przełożyć od razu na 3 żeby nie przymulać na światłach.. W sobotę postaram się pojechać do mechanika żeby odpowietrzyć sprzęgło chyba, że nie jest to skomplikowane i można to zrobić w garażu?? Dzięki za podpowiedź
  • Uczeń
    Panowie przyłaczę się do tematu, mam volvo s40. Mam takie pytanko co jest przyczyną że raz na jakiś czas jak chce wrzucić R to jest koszmarny zgrzyt i nie mogę go za diabła wbić a kolejnym razem 0 zgrzytów. Nie wiem od czego to zależy. Róznie czasami na zimnym jest ok, czasami nie, to samo na ciepłym raz jest ok raz nie. Przeważnie po przejechaniu tych pierwszych kilkunastu km już tego zgrzytania niema, lecz są przypadki że jest.
    Jak zgrzyta to wygląda to tak jakbym bez naciskania sprzęgła chciał wrzucic R. Dodam że jak wbijam R gdy auto ledwo się toczy przód/tył to zgrzytanie raczej nie występuje a bieg wchodzi gładko.

    Kolejna sprawa w jakim miejscu powinno brać sprzęgło i co jest przyczyną że chodzi ono koszmarnie cięzko, sprzęgło hydrauliczne.
  • Poziom 32  
    Sprzęgło powinno łapać w miarę blisko podłogi.
  • Uczeń
    A powinno chodzic lekko ,a jak chodzi twardo to co to jest
  • Poziom 2  
    Witam (mam ten sam problem co autor tego tematu) GOLF 1,6 SR - po wymianie nitów w mechanizmie różnicowym zaczęły się problemy ze zmianą biegów z 1 na 2 (po przytrzymaniu pedału sprzęgła 2-3s można było wrzucić bieg bez zgrzytu) a później pojawiły się problemy z wrzuceniem wstecznego i dalej było coraz gorzej. Sprawdziłem hydraulikę sprzęgła i wszystko jest OK. Wymieniłem łożysko oporowe, które było rozwalone ale to nic nie pomogło - biegów nie da się już zmieniać jak silnik chodzi - sprzęgła nie da się rozłączyć. Wyjąłem skrzynię i okazuje się, że tarcza i docisk jest OK. Czy możliwe jest żeby coś wypadło albo się wytarło pomiędzy łożyskiem oporowym, "prętem/wałkiem sprzęgłowym" a tarczą która naciska na docisk???
    PS. wiem, że temat ma ponad rok ale odpowiedzi niema...
  • Poziom 32  
    Skoro na wyłączonym silniku biegi można zmieniać a na włączonym już nie to ewidentnie problem ze sprzęgłem. Odpowietrzałeś je, bo to pierwsza czynność jaką powinieneś wykonać przy takich objawach, jeżeli tak to zobaczy czy nie ma nigdzie przy wysprzęgliku lub pompie sprzęgła plam po płynie hamulcowym.
  • Poziom 2  
    hydraulika sprzęgła jest OK wszystko suche i wszystko działa (odpowietrzone)
  • Poziom 32  
    To jeszcze raz oglądaj sprzęgło, innej możliwości nie ma, albo hydraulika albo mechanika.
  • Poziom 2  
    mechanika tylko co to może być skoro sprzęgło dobrze ciągnie - nie ślizga się tylko problem jest z rozłączeniem sprzęgła.
    maciek358 napisał:
    Czy możliwe jest żeby coś wypadło albo się wytarło pomiędzy łożyskiem oporowym, "prętem/wałkiem sprzęgłowym" a tarczą która naciska na docisk???
  • Poziom 32  
    Napisałem Ci już wyżej, i do tamtej wypowiedzi nic dodać nic ująć.
  • Poziom 2  
    Problemem była "laska prowadząca łożysko sprz.VW". była wytarta czego nie można było stwierdzić na oko nie mając oryginalnej w ręku (stara była krótsza o prawie 1cm od nowej) - dlatego pisałem, że czegoś brakuje pomiędzy tarczą zwalniającą sprzęgło, laską a łożyskiem oporowym.
    Po wymianie laski (35zł w dobrych sklepach motoryzacyjnych :D ) i łożyska oporowego (25zł) skrzynia działa bez zarzutu. :D Golf IV 1.6SR 98r. H - Skrzynia biegów-ciężko chodzi na włączonym silniku
  • Poziom 1  
    Witam. Podziękowanie dla maciek358! ! ! W koncu jakaś mądra rada! Udało sie coś naprawić dzięki radzie z internetu!

    Problem ten sam:
    Silnik 1.6 SR po wymianie skrzyni biegów o symbolu DUU (zakupiona po regeneracji w profesjonalnym warsztacie koszt 800zł/przy zwrocie starej) założone nowe sprzęgło, ciężko wchodziły wszystkie biegi, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów 3,4,5 wchodziły w miarę łatwo.
    Bieg wsteczny ciężko było wbić jak i wybić. Ciężko wchodził bieg 1, 2 a nawet dochodziło do tego, ze trzeba było gasić silnik żeby wrzucić jedynkę na ciepłym silniku.
    Problem stanowił wytarty trzpień wyciskowy sprzęgła HP100 074 (koszt około 30zł), ma mieć w oryginalnej długości 341mm a był prawie o 10 mm krótszy.
    Wymieniono trzpień wyciskowy od strony łożyska oporowego bez wyciągania skrzyni biegów( Wymiana łożyska sprzęgłowego VW golf 2 3 4-youtube )
    Ten problem dotyczy AUDI A3; SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, LEON, TOLEDO I, TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, CADDY II, GOLF I, GOLF II, GOLF III 1.4-2.0 08.75-12.10. Przy okazji wymieniono też łożysko oporowe SACHS 3151 802 003 (koszt 20zł).