Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 E4 - Nie działają wskaźniki na desce, brak komunikacji z ECU

Maarcinn22 19 Sty 2014 15:20 4194 9
  • #1 19 Sty 2014 15:20
    Maarcinn22
    Poziom 2  

    Witajcie,

    Bardzo proszę o pomoc bo już nawet ASO rozkłada ręce...
    Otóż, po uruchomieniu silnika na desce rozdzielczej pojawia się komunikat "Brak komunikacji z ECU" a wszystkie wskaźniki, w tym obrotomierz, prędkościomierz mówiąc kolokwialnie "leżą" i nie reagują. Również tachograf nie działa. Silnik pracuje normalnie i równo. Dodatkowo pomimo wyłączonego silnika na ciągniku włączają się co chwila i pulsują światła STOP.
    Serwis Scanii za każdym razem wymienia sterownik/jednostkę sterującą APS znajdującą się przy osuszaczu i problem znika na kilka, kilkanaście dni. W ciągu kilku tygodni problem pojawił się już 3-krotnie i za każdym razem wymiana w/w urządzenia pomagała....niestety na krótko.
    Nie jest możliwe żeby zamontowano 3 nowe sterowniki i każdy był uszkodzony.
    Co może powodować uszkadzanie się tej części??

    Z góry dziękuje za pomoc!

    0 9
  • #2 19 Sty 2014 17:34
    kwantor
    Poziom 38  

    Co nie ma błędów żadnych w COO, ICL?
    Jaki sterownik podmieniają, może trzeba wymienić ICL, i sprawdzić poprawność połączeń CAN.

    1
  • #3 19 Sty 2014 18:15
    Maarcinn22
    Poziom 2  

    Wymieniają sterownik APS .

    Po podłączeniu komputera od razu pojawia się błąd odpowiedzialny za ten sterownik, po czym go wymieniają i żadnych innych błędów już nie ma. Wymienili go w miniony poniedziałek i pewnie niebawem problem się znów pojawi...
    Podejrzewają, że komputer główny, lub inny sterownik wysyła niepoprawne impulsy do tego sterownika przez się uszkadza. Póki co nie potrafią dojść co to może być.

    Ogólnie zaczęło się od tego że sprężarka upuszczała powietrze zbyt często co uniemożliwiało jazdę i wymieniono po raz pierwszy w/w sterownik przy osuszaczu i problem się naprawił. Druga i trzecia wymiana odbywała się po tym jak pojawił się problem ze wskaźnikami.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Usunąłem link allegro.
    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    0
  • #4 19 Sty 2014 21:30
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Wygląda na to, że gdzieś jest kaszana w instalacji. Ja obstawiam połączenie rama - kabina. Z tego co pamiętam to w R zarówno za światła STOP jak i za światła od biegu wstecznego odpowiedzialne są odpowiednie przekaźniki. Nie steruje tym żaden komputer czy inne ECU. Z uwagi na to wydaje się, że jest gdzieś zwarcie w instalacji powodujące taki stan rzeczy i tym tropem bym poszedł.

    0
  • #5 19 Sty 2014 21:35
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Maarcinn22 napisał:
    Po podłączeniu komputera od razu pojawia się błąd odpowiedzialny za ten sterownik
    Jaki to błąd numerycznie wiesz ?
    Jakie są inne błędy ?

    Gdy występuje usterka można się połączyć z APS-em czy nie ?


    saron22 napisał:
    w R zarówno za światła STOP jak i za światła od biegu wstecznego odpowiedzialne są odpowiednie przekaźniki. Nie steruje tym żaden komputer czy inne ECU
    Inaczej jest ... są przekaźniki od świateł stop oraz wstecznego ale nimi steruje VIS.

    0
  • #6 19 Sty 2014 22:04
    Maarcinn22
    Poziom 2  

    Przyznam szczerze że kodu błędów nie znam, kierowca relacjonował mi co mówi ASO Scanii.
    Powiedziano mu że zapalające się światła stop co pewien czas przy wyłączonym zapłonie wskazuję na cyt. "tryb awaryjny/ostrzegawczy" - tak to ujął serwis. Również zasugerowali, że jeśli ponownie się problem pojawi to prawdopodobnie winny może być komputer główny który wysyła niepoprawne sygnały i reszta się krzaczy. Czy przypadkiem jeśli APS szwankuje to nie powinna "leżeć" wyłącznie wskazówka od ciśnienia powietrza w układzie? W tym przypadku "leżą" wszystkie możliwe wskaźniki i komunikat "brak komunikacji z ECU"

    Jak pojawiła się usterka przekładaliśmy przekaźniki ale na nic się to zdało...

    0
  • #7 19 Sty 2014 22:17
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Maarcinn22 napisał:
    Przyznam szczerze że kodu błędów nie znam
    A to błąd bo kierowca powinien się upomnieć o wydruk diagnostyki jeśli go nie otrzymał.

    Gdy pojawi się ponownie usterka, odczytaj kody z diagnostyki pokładowej, APS, COO, ICL, VIS.

    Przyczyną może być wszystko, nie znając kodów, trudno jest ukierunkować się na jakiś trop. Nie wykluczone że instalacja do APS-u, same zegary, lub COO.

    0
  • #8 19 Sty 2014 22:50
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Warto też sprawdzić czy w czasie gdy usterka występuje idzie się połączyć z ICL (mam na mysli komunikat "brak komunikacji z ECU")

    0
  • #9 19 Sty 2014 23:18
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeżeli jest problem w EDC- zaburzony moment obrotowy itp. Pojawia się usterka komunikacji APS z EDC.
    Tak jest w Scani R440xpi Wymiana wadliwego wtryskiwacza, gasi komunikat usterki APS.
    Dobre, nie? :angel:

    0
  • #10 16 Sty 2019 14:41
    Frenzel
    Poziom 13  

    Witam pozwolę sobie odnowić temat. Mam identyczny problem.

    Czy autor tematu lub wy znacie rozwiązanie?

    0