Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mada 323 - jak ustawić zbieżność kół?

dj-norek 01 Apr 2005 13:28 5283 12
  • #1
    dj-norek
    Level 21  
    Witam
    wymieniłem 2 sworznie w mazdzie 323, 1,7d z 1991r. Z tego co wiem to musze ustawić teraz zbieżność kol. Czy da się to samemu zrobić? Czy jeszcze cos poza zbieżnością musze ustawić po wymianie sworzni? Musze jeszcze wymienić tuleje i poduszki wahacza lewego i prawego. I w związku z tym mam pytanie: żeby wymienić tuleje i poduszki to musze ściągnąć cały wahacz?
  • #2
    gracus7
    Level 26  
    zbieżności sam nie ustawisz (no chyba że masz sprzęt albo wielki łeb) za ustawienie zapłacisz 60zł a fachowiec zrobi ci to w godzinkę max. ale widzę ze masz jeszcze parę rzeczy do wymiany więc najpierw wszystko wymień a potem myśl o ustawianiu zbieżności bo inaczej mija sie to z celem.
    a wymiana tulei będzie łatwiejsza na wyjętym wachaczu ja wymieniałem kiedyś tuleję bez wyciągania wachacza ale miałem do tego ściągacz i możliwość odchylenia go na tyle aby sie tam dostać!
  • #3
    cikol
    Level 27  
    Z ustawieniem zbieżności samemu daj sobie luz. Przy okazji lepiej ustawić całą geometrie.
  • #4
    Slawek J
    Level 30  
    Tylko nie wiem czy jest sens ustawiac ta zbieznosc skoro masz jeszcze do wymiany elementy w zawieszeniu. Ktos ci ustawi a za pare kilometrow przyjedziesz ze masz zle ustawione.
  • #5
    dj-norek
    Level 21  
    no ok, to najpierw wymienie poduszki i tuleje

    Dodano po 1 [godziny]:

    a czy prz wymianie gum lacznika stabilizatora(nie wiem czy dobrze to nazwalem - chodzi mi o taka sruke ktora laczy wahacz z takia rurka ktora z drugiej strony jest polaczona z drugim wahaczem) tez trzeba ustawiac geometrie albo zbieznosc?
  • #6
    Stefanek1
    Level 26  
    Ustawienie zbieżności w firmie PKS, na dość dobrych przyrządach, kosztuje tylko 30,- zł.
    Podjedż na taką bazę i masz to z głowy, oczywiście po wymianie zużytych części zawieszenia.
    Pozdr.
  • #7
    dj-norek
    Level 21  
    no nie wiem czy w czestochowie jest taka firma - a do Woli raczej za daleko :D
  • #8
    Stefanek1
    Level 26  
    No nie mów, że w Częstochowie nie ma bazy autobusowej PKS ?
    Jest 100 %.
    Zresztą gdzie robisz przeglądy ? Tam mają nalepsze urządzenia do diagnostyki zawieszenia.
    Jeśli chcesz bezpiecznie jezdzić - polecam.

    PS> Dzisiaj mamy tutaj czarną szatę graficzną, tło.
    Przyłączam się do smutku na forum, po stracie """Naszego Papieża""".

    Pozdr.
  • #9
    dj-norek
    Level 21  
    nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy
  • #10
    Stefanek1
    Level 26  
    dj-norek wrote:
    nie zrozumialem cie wczesniej. PKS oczywiscie jest, tylko nie wiedzialem ze tam robia takie rzeczy


    Dodam tylko jeszcze, moze też dla innych, że warto robić przeglądy techniczne samochodów osobowych jak i innych, w PKS-e.
    W cenie przeglądu mamy:
    szarpankę - test zawieszenia, ustawienie świateł, test hamulców, test amortyzatorów, test spalin, test zbieżności i karosażu /ściąganie/, sprawdzenie przegubów przedniego zawieszenia / w busie /, opory toczenia / łożyska kół, ew.trzymanie hamulców / i pozostałe obowiązkowe sprawdzenia.
    Nie to abym był jakoś związany z PKS'em, broń Bóg, ale to co tam robią, przynajmniej w moim mieście, bardzo mi się podoba i dlatego polecam ich profesjonalność i uczciwość.

    Chcąć jezdzić bezpiecznie i mieć jakąś pewność, że wrócimy cali i zdrowi do domu, warto sobie sprawdzić dokładnie, co boli nasze autko.
    A np. załatwianie przeglądu, jak muszę z bólem przyznać w dalszym ciągu robią niektórzy, jest chyba próbą zamachem na nasze zdrowie i życie, naszych bliskich, których wozimy, jak i innych użytkowników drogi.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • #11
    bolero
    Level 15  
    mazda ma sworznie przykręcone w stałych punktach,to samo tuleje wachaczy-wymiana tych elementów wcale nie musi pociągać za sobą konieczności regulacji zbieżności-po prostu zawieszenie wróci na swoje pierwotne punkty o ile wcześniej geometria byla ok.mimo wszystko sprawdzenie nie zaszkodzi dla świętego spokoju.wymiana łączników stabilizatora w żadnym razie nie powoduje konieczności kontroli geometri.
  • #12
    elektryk2000
    Refrigeration equipment specialist
    bolero wrote:
    mazda ma sworznie przykręcone w stałych punktach,to samo tuleje wachaczy-wymiana tych elementów wcale nie musi pociągać za sobą konieczności regulacji zbieżności-po prostu zawieszenie wróci na swoje pierwotne punkty o ile wcześniej geometria byla ok.(...)

    Niestety NIE, zalezy jak sa wykonane nowe czesci, teraz pelno wloskiego badziewia a wystarczy odrobine inaczej wykonany element (tym bardziej sworzen) a geometria sie zmienia.
    Jestem zdania ze najlepiej od razu wymienic wszystkie zuzyte lub prawie zuzyte elementy i dopiero porzadnie ustawiac geometrie.
    Pozdrawiam
  • #13
    pawelsiara74
    Level 22  
    witam
    tylko i wyłącznie ustawienie zbierznosci po wymianie zuzytych wyżej wymienionych elementów, przecież jezeli tulejka ma luz to cay wachacz sie rusza i przy ustawieniu znierzności wachacz się lekko przestawi i gośc ustawi zbierznośc do przestawionego wachacza a późnije wymienisz tulejki i zbierznośc się zmieni!!!!!!!!!!
    A tak na marginesie jeżeli pojedziesz do dobrego warsztatu gdzie ustawiają zbierzność to gość Ci nawet nie ustawi zbierzności na wybitych tulejkach, będzie Ci kazał jechac wymienić i wrócić jak wszystko juz będzie wymienione i będą wszystkie luzy zlikwidowane
    pozdrawiam