Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną

04 Lut 2014 09:47 5409 8
  • Poziom 17  
    Witam
    Wiec tak, po zmianie alternatora dzieje się :
    - gdy światła pozycyjny są wyłączone a włączy się prawy kierunek to kierunek mryga wraz z pozycyjnymi,
    - Gdy włączę światła pozycyjne włącza się też prawy kierunek i świeci światłem ciągłym,
    - po zlikwidowaniu połączenie tych 2 przewodów od podświetlenia nie przepala bezpiecznika od swiatel pozycyjnych,
    - brak napięcia na wsuwkach gdzie była zasilana żarówka od podświetlenia tablicy, która się nagle spaliła,
    - brak turbo, nie czuć kopa jak i mocy powyżej 2 k obrotów.
    O jednej rzeczy jeszcze nie powiedziałem, mianowicie wszystko było robione na podłączonym akumulatorze z powodu braku hasła do radia, a jeździć bez radia to katastrofa.
    Juz nie mam pojęcia co robić a samochód potrzebny do pracy :-(
    Masy i bezpieczniki zostały sprawdzone.

    Prosze Was o pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Kabel od pozycyjnych i prawego kierunku jest zwarty. Podłączony akumulator o ile nie zrobiłeś zwarcia nie ma nic do tego.
  • Poziom 20  
    Hasło do radia odzyskasz w każdym mieście.
    Jakie napięcie łądowania?
  • Poziom 17  
    Też tak sądzę ponieważ nawet gdy nie ma bezpieczników od świateł to i tak gdy włączę prawy kierunek to i pozycyjne świecą .
    Napięcie ładowania 14.2 V czyli prawidłowe.
    Wysyłam zdjęcia pod maską i pokrywy bagażnika.
    Byłem na komputerze i wykazało przerwę na czujniku temperatury powietrza , tzw na czujniku przy ic. Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną
    Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną

    Dodano po 14 [minuty]:

    Wie ktoś albo ma ktoś schemat układu kabli w focusie ?
    Tam jest tyle tych wiązek , a w dodatku jest strasznie ciasno,że nie można ręki włożyć.
  • Poziom 20  
    Zobacz wiązki i kostki z prawej strony wszak tam jest alternator.
  • Poziom 17  
    No i chyba się rozwiązała sprawa.
    Odłączenie tylnej pokrywy bagażnika i świateł nic nie dało.
    Odłączyłem kostki zasilające (schowek bagażnika) pokrywę i światła z tyłu.
    Po demontażu włącznika świateł zobaczyłem stopione kable , był jeden kabel na którym było napięcie , jeszcze nie wiem od czego , wiem tyle że przewód idzie do skrzynki bezpiecznikowej.Jeszcze nie wiem który bezpiecznik . Izolacja gołego kabla nic nie dała , działałem cały dzień i trafiłem pod koniec dnia na wyłącznik bo ten bezpiecznik który mi wywalało był od włącznika świateł.
    Gdy już wszystko ogarnąłem ,podłączyłem włącznik do kostki , włączam światła i nadal to samo , ale tak sobie ruszyłem tą kostką i nagle problem ustąpił.
    Zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie , jakimś cudem otworzyła się do połowy szyba kierowcy lecz problemu nie ma ze światłami , oczywiście z podłączoną pokrywą bagażnika.
    No i nie ma kierunków przy zamykaniu / otwieraniu auta z pilota a przed tym wszystkim działało.
    Oto zdjęcia :
    Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną Ford Focus - 1.8 TDDi - po zmianie alternatora problem z elektroniką i turbiną
  • Poziom 17  
    Problem z turbo nadal jest , mam chwilę wolneg to mogę po kąbinować.
    A mianowicie, Ostatnio gdy podczas jazdy zgasze silnik i odpale na luzie to turbo wraca, nieraz wystarczy jeden restart a nie raz ze trzy.
    Wymieniłem map sensor i to pionowe urządzenie po lewej od map sensora do którego idą wężyki. Na zamienionych częściach turbo było rano po odpaleniu, a po tym juz nawet ponowne odpalanie nie pomagało. Po wstawieniu moich jest aktualnie tak ze gdy pierwszy raz odpale jest turbo, na najbliższej krzyzowce nie ma, ale po ponownym odpaleniu turbo powraca, lecz gdy dłużej postoje np na cepeenie to znowu jej nje ma, bez różnicy czy go zgasze czy nie. Zmieniona została przeplywka, czujnik który jest w rurze która idzie do filtra powietrza i to nic nie pomogło.
    Mam kolejny fakt , a mianowicie, w ostatni weekend lało nie miłosiernie a mi przyszła trasa 300 km. Myślę sobie , masakra bez turbo i wgl. Przejechałem 40 km z turbo , było po odpaleniu, całe 40 km w deszcze jak cholera . 5 minut na stacji i dalej, odpalam , a tu miłe zdziwienie jest turbo.kolejne 50 postój , ok 10 minut odpalam jest turbo ,normalnie szok i oczywiście tak do końca trasy.
    Za 2 dni wsiadam sucho na dworzu, staje na światłach ruszam i turbo nie ma. Inny przypadek to taki że rano odpaliłem auto i nie było turbo, wściekłem się i postanowiłem posprawdzać oleje itd i odrazu umyłem wszystko pod maską wodą , tzw oblałem dość solidnie aby ropa np zeszła no i jak oblałem wszystko pod maską jak i od spodu turbina wróciła i chodziła do końca dnia.

    Kumacie coś z tego ? Bo ja już nic nie rozumiem. Ma mokro to chodzi a sucho to problem

    Podkreślam że niestety pompa wtryskowa cieknie, może być to wina sterownika pompy ?

    Raz działa a raz nie ?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc
  • Poziom 17  
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 17  
    Powiem ze miałem ogromne szczęście, dziś dzień wolny od pracy to wziąłem się za pompę wtryskową, postanowiłem odnaleźć przeciek. Okazało się na szczęście ze rurka która jest wkręcona do pompy nie była dokręcona do niej i na gwincie ciekła z dość dużym impetem ropa. Oczywiście pomogła benzyna, po dokręceniu oblalem benzyną miejsce gdzie wychodzą rurki i odpaliłem i zero przecieku, a turbo nadal nie ma . Myślicie że to nadal może być przyczyna sterownika pompy?
    Lewa rura ta od strony rozrządu ciągnie a gdy zatkam szczelnie auto gaśnie, a prawa od strony aku dmucha, w rurach jest widoczny olej.