Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4b5 2,4 v6 - Ubywa płyn chłodniczy po zakończeniu jazdy

25 Lut 2014 16:33 5958 27
  • Poziom 13  
    Witam,
    Od pół roku czasami po dynamicznej jeździe gdy odstawiam auto na parking ,to rano nie mam płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Dziś w końcu udało mi się namierzyć wyciek,Więc tak:
    Przejechałem ok 15km dynamicznie,wróciłem do domu ,po 10 min wróciłem do auta a tam dym spod maski jak by się palił!!!Otwieram i uwaga !!w zbiorniku robi się jakieś podciśnienie na postoju,i wylewa płyn przez odstojnik czy jak to się tam nazywa ,ten z tyłu jak by się zalało za dużo płynu.
    dziś mi się 2 razy wylało.Układ był by zapowietrzony?
    Co to może być chłopaki?Może to mieć coś wspólnego z tym,że wskazówka od temp.czasami pokazuje a czasami nie?Tak czy siak nawet gdy wskaźnik był ok,to już się zaczynały ubytki.
  • Poziom 29  
    Podejrzewał bym uszczelkę pod głowicą.
  • Poziom 15  
    Jeśli widać tłuste ślady to olej miesza się z płynem chłodniczym, jak przedmówca napisał : uszczelka pod głowicą...Sprawdź czy na bagnecie nie widać śladów płynu.
  • Poziom 13  
    No kurde dobre pytanie...tam sa 2 uszczelki
    Ile tal orientacyjnie może kosztować wymiana tych uszczelek?Mówię tutaj o kosztach robocizny,(nie wspomnę o planowaniu )wiadomo są różne warsztaty.
  • Poziom 20  
    cimny napisał:
    Ile tal orientacyjnie może kosztować wymiana tych uszczelek?Mówię tutaj o kosztach robocizny,(nie wspomnę o planowaniu )wiadomo są różne warsztaty.

    Tyle ile trzeba.
    A czasem nie jest tak, że pałujesz na drodze i nagle jesteś u celu i gasisz samochód?
  • Poziom 13  
    Nie, na bagnecie nie ma śladów płynu. Ale z korka spada gumka, bo jest na rancie naderwany trzpień, który ową uszczelkę trzyma, żeby nie spadła.

    Dodano po 4 [godziny] 51 [minuty]:

    Dziś rano dolałem wody destylowanej poniżej minimum.Zagrzałem auto po 10km zajrzałem pod maskę i podniósł się ponad min.Z tym ,że przez te 60km jakie przebyłem, nie dawałem mu więcej jak 2,5tyś obrotów no i płynu jak dotąd nie wypchało .
  • Poziom 13  
    Jesteście pewni,że to uszczelka pod głowicą?od ostatniej mojej wypowiedzi nie ubywa mi ani kropli płynu,a eksploatuje autko często dosyć intensywnie.
  • Poziom 29  
    Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia odpowie Ci na to pytanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Ok.zrobię ten test.Tak na marginesie-2 dni już wywala mi znowu płyn .Po Jedzie dziś spojrzałem pod maskę,i tak:
    Popuszczam korek,to płyn idzie do góry i syczy powietrze ,a i chłodnica od połowy w dół zimna -góra ciepła ,węże zbiornik itp b.gorące.Czy to normalne z tą chłodnicą?
  • Poziom 33  
    A co z termostatem? Może jest przyblokowany?
  • Poziom 13  
    Ogrzewanie działa normalnie.Mam tylko problem ze wskazówką od temp.raz działa,raz nie działa .Na serwisowych kodach w klimie wyświetla mi bite 90st.Silnik mi się dziś wydawał nadzwyczaj gorący!!kropla wody się gotowała na pokrywie jak jak na piecu.
  • Poziom 32  
    Zobacz między głowicami, pod kolektorem ssącym od przodu, tam jest rurka metalowa bodajże od pompy, tam lubiło cieknąć. na łączeniu z blokiem.
  • Poziom 29  
    Czyli silnik pompuje ciśnienie do układu chłodzenia -wniosek uszczelka pod głowicą.
    Która to głowica tego nikt nie wie.
  • Poziom 13  
    No możliwe.Jak zacznę remont,to za 10kk jak będę wymieniał rozrząd i uszczelki pod pokrywami zaw.Aczkolwiek jeszcze muszę przypatrzyć się jak włączam zimny nawiew -czytałem gdzieś że komuś na ogrzewaniu nie ubywało płynu a na zimnym wywalało litr od kopa tylko nie pamiętam co było przyczyną.Może i u mnie tak być,bo wywala głównie jak jest ciepło gdy korzystałem z zimnego nawiewu,tylko muszę zrobić umyślny test.
  • Poziom 13  
    Nawiew nie ma nic do rzeczy.Rano odpalam auto słychać jak w okolicy kratek nawiewu przemieszcza się woda jak przegazuje .Ale to nie wszystko-udało mi się ponownie ujrzeć jak płyn sobie leci po jedzie.Tym razem waliło spod silnika (osłona)nie ze zbiornika.
  • Poziom 29  
    To czekaj dalej i nic nie rób samemu w kierunku zlokalizowania wycieku , tudzież walniętej uszczelki pod głowicą i wierz w nasze wróżby ze szklanej kuli, my nie widzimy skąd leci płyn.
    Problem za jakiś czas sam się rozwiąrze tylko szukaj już nowego silnika.
  • Poziom 13  
    Wymieniem korek od zbiornika i spokój-za to cieknie jak diabli spod auta płynem.Byłem u mechanika na podnóśniku,odkręcił osłonę ale nie zlokalizowaliśmy wycieku ,bo kapie po misce od oleju,tylko nie wiadomo skąd.Ma rozebrać zderzak itp,i dopiero się postara zlokalizować źródło wycieku.Mi się wydaje ,że to cieknie z pompy wody,ale zobaczymy....
  • Poziom 32  
    dabu napisał:
    Zobacz między głowicami, pod kolektorem ssącym od przodu, tam jest rurka metalowa bodajże od pompy, tam lubiło cieknąć. na łączeniu z blokiem.
  • Poziom 13  
    Odebrałem dziś samochód z warsztatu.Wymieniony rozrząd komplet,chłodnica od klimy,założony wiatrak nowy do klimy-Pojeździłem z 20km -PŁYN CIEKNIE POD AUTEM OD STRONY PASAŻERA!!!!!!TYLE KASY I DALEJ CIEKNIE....
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany-za wywalanie płynu przez zbiornik był winien korek.Po tym zabiegu znalazło ujście w słabych punktach takich jak pompa wody,gdzieś waliło na jakimś simeringu,no i dziś ostatnia usterka to wąż idący od bloku do chłodnicy (rozszczelnienie).Po odkręceniu korka nie słychać jak poprzednio syczenia z układu.
    Temat zamykam .
    Dziękuję wszystkim za sugestie-całe szczęście obeszło się bez wymiany uszczelki pod głowicą,co pewnie by to sporo kosztowało.