Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - Płynu z chłodnicy ubywa, leci na ziemie, sporo

EasyMan3 10 Gru 2014 22:24 6477 8
  • #1 10 Gru 2014 22:24
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Witam, widziałem sporo podobnych tematów i mam pytanie
    Czy płyn który mi ubywa i jest na obrazku to powinien tam być, na tym trójniku (w tym miejscu), bo jest połączone z filtrem oleju (czy nie przedostaje się do silnika i miesza z olejem)? Czy tak ma być?
    Nie mogłem znaleźć innego miejsca z którego by leciało.

    Stan auta:
    -z rury wydechowej leci tylko taka para jak by się chuchło w zimny dzień, leci też woda na ziemie,
    -mam instalacje LPG, 1.8
    -w zbiorniczku widziałem tylko taki osad żółtawy jakby proszek, wcześniej był jakiś żółtawy płyn, wymieniłem na niebieski,
    -auto posiadam od niedawna,
    -mam niebieski płyn chłodniczy, to te krople na obrazkach,
    -ostatnio zauważyłem że raz ogrzewanie jest dobrze ale jak np. jadę pod górkę to trochę słabiej dmucha ciepłem, chyba że mocniej depnę gazu to wraca, :)

    Audi A4 B5 - Płynu z chłodnicy ubywa, leci na ziemie, sporo Audi A4 B5 - Płynu z chłodnicy ubywa, leci na ziemie, sporo Audi A4 B5 - Płynu z chłodnicy ubywa, leci na ziemie, sporo

    0 8
  • #2 11 Gru 2014 03:57
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Trójnik, a nawet dwa, wstawili gazownicy. Doprowadza ogrzewany płyn do reduktora. Inaczej reduktor by zamarzł. Wycieku nie powinno być - dociągnij cybanty. Sam płyn chłodniczy nie miesza się z olejem. To gdzie fabrycznie dochodzi to ogrzewacz oleju zamontowany na podstawie filtra. Problemy z ogrzewaniem, to zbyt niski stan płynu, zapowietrzenie lub uszkodzony korek pojemnika wyrównawczego. Nie wygląda na uszczelkę pod głowicą. Dla pewności można zrobić test na spaliny w płynie chłodniczym.

    0
  • #3 11 Gru 2014 10:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Widać, że leje się na trójnikach od gazowni, tylko pytanie - leje się bo się poluzowały, czy leje się bo za bardzo wzrasta ciśnienie w układzie. Żółty płyn to chyba tylko Prestone, czyli jeden z lepszych jakie są...

    Odpowietrzenie układu chłodzenia w samochodzie z LPG to nie taka prosta sprawa, często najwyższym punktem układu jest parownik...

    Po za konkursem - co to za instalacja LPG? Widzę pojemnik na lubryfikator zaworów - jeśli coś miesza Ci się z olejem to ten płyn (jeśli jest go podawana za duża ilość).

    Przy LPG para z wydechu to norma, zwłaszcza jak jeździsz po kilka km na raz po mieście.

    1
  • #4 11 Gru 2014 16:16
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Ok, dzięki, właśnie o to mi chodziło czy ten płyn może tam być. Dokręciłem, dolałem płynu i będę obserwował zbiorniczek wyrównawczy.

    PS "tzok"
    Jak wspominałem, auto mam od niedawna, ale jest to lubryfikator, który mi się zaczyna kończyć, od sprzedawcy wiem że "lał jakiś tańszy za 200zł do benzyny zamiast za 700zł do LPG" tylko tyle wiem.

    0
  • #5 26 Gru 2014 14:19
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Uszczelniałem kilka razy no i nie leci, ale robi takie ciśnienie w zbiorniczku, że jak odkręce wieczko od zbiorniczka wyrównawczego to płyn z węża wlatuje do zbiorniczka, jak czytałem to niby tak jest że słychać przy odkręcaniu takie "psss" jak przy napojach gazowanych, ale mam pytanie:
    Czy mogło gdzieś dojść do zatkania przewodu, który mi powoduje wzrost ciśnienia i wywala uszczelnienia w najsłabszym miejscu?
    Jak tak to gdzie mogło się by to stać?
    Czy da się w ogóle to sprawdzić?
    Czy wiadomo jakie powinno być ciśnienie w układzie chłodzenia?
    Czy można jeździć z odkręconym wieczkiem od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego?

    0
  • #6 26 Gru 2014 14:23
    tzok
    Moderator Samochody

    EasyMan3 napisał:
    Czy wiadomo jakie powinno być ciśnienie w układzie chłodzenia?
    Wiadomo - powinno być napisane na korku od tegoż zbiorniczka, około 1,4 Bara. Jest w nim też zawór ciśnieniowy, który jest bardo ważne aby był sprawny. Nie wolno odkręcać korka przy gorącym silniku - grozi to nagłym zawrzeniem płynu i wyrzuceniem go ze zbiornika, a w efekcie poparzeniem, do tego gwarantowanym zapowietrzeniem się układu.
    EasyMan3 napisał:
    Czy można jeździć z odkręconym wieczkiem od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego?
    Kategorycznie nie.

    0
  • #7 26 Gru 2014 14:38
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Dzięki, a da się jakoś sprawdzić czy ten zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny?

    0
  • #8 06 Sty 2015 14:11
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Sprawdziłem już kilka razy, jeśli płyn leci na ziemie przez nieszczelność nic się nie dzieje, jednak gdy uszczelniłem to połączenie pod korkiem silnika pokazuje się biały nalot, wnioskując można że jest to uszczelka pod głowicą :/ , więc zrobię już tak żeby leciało na ziemie, odwlekę nieuniknioną wymianę, jedyny obiaw prawie niezauważalne falowanie obrotów po odpaleniu.

    0
  • #9 07 Sty 2015 19:32
    EasyMan3
    Poziom 10  

    Mam jeszcze parę pytań powiązanych i też nie:
    -czy przy włączonym silniku powinienem zauważyć jak przelewa się płyn w zbiorniczku (chodzi mi że jedną rurą wlatuje do zbiorniczka), bo to widzę tylko gdy dodam dużo gazu (tak z 3-5tys. obrotów) a tak to nic
    -czy pompa może być popsuta, czy jednak dalej układ zapowietrzony? bo w środku grzeje ale nawet jak dam na maksa to słabo, a jak jadę to słyszę bulgotanie/przelewanie po dodaniu gazu,
    -czy popsuta pompa wody może przyśpieszyć zużycie uszczelki pod głowicą?
    -i nie do tematu, wentylator na wisko przy obrotach 1tys. huczy jakby w coś uderzał, jak zwiększę obroty do 3-5tys, to przestaje, czy to może być uszkodzone łożysko?, jak ręcznie go kręcę to nic nie słychać

    0
  Szukaj w 5mln produktów