Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva 1.6 16v Z16XE - Ustawienie rozrządu

janekwzk 13 Kwi 2014 18:39 12633 8
  • #1 13 Kwi 2014 18:39
    janekwzk
    Poziom 12  

    Witam.Panowie potrzebuję pomocy i informacji na temat ustawienia rozrządu w tym silniku,oraz kolejność dokręcania i momenty dla śrub głowicy.Pisałem wcześniej na temat wypadania zapłonu na 2-gim cylindrze i po sprawdzeniu całej elektroniki,wszystko wskazuje na głowicę,więc zdjąłem i daję ją do warsztatu.To jest auto z 2004r.,głowica nie była zdejmowana,więc mam pytanie,czy ją planować?
    Dziękuję.Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 13 Kwi 2014 18:51
    autoas
    Poziom 42  

    janekwzk napisał:
    więc zdjąłem
    janekwzk napisał:
    nie była zdejmowana

    No to zdjąłeś czy nie, bo nie kumam!

    3
  • #3 13 Kwi 2014 19:14
    janekwzk
    Poziom 12  

    Zdjąłem wczoraj,a jutro zawożę do warsztatu.Zawory na 2-gim czarne zakopcone,ale jak złożę głowicę,to przecież muszę ustawić rozrząd i dokręcić głowicę,więc potrzebuję pomocy.Dzięki za zainteresowanie tematem

    1
  • #4 13 Kwi 2014 19:27
    autoas
    Poziom 42  

    Jak odwozisz do warsztatu to niech zrobią co trzeba, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie i co tam jeszcze trzeba...

    0
  • #5 13 Kwi 2014 19:33
    kowal5
    Poziom 17  

    rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady
    głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić....
    głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec będzie wiedział czy to jest konieczne czy nie.... i jesli okaże się pokrzywiona to czy zawory przerabiać....
    rozumiem że ciśnienie sprężania sprawdziłeś przed sciągnięciem głowicy?

    5
  • #6 13 Kwi 2014 20:06
    szymon198312
    Poziom 30  

    Bo okopcone zawory to nie konciecznie wina góry, może być dołu. Jak jest głowica zdjeta to warto wyjąć tłok tego cylindra i sprawdzić pierścienie oraz gładź cylindra chyba że ewidentnie widać nadpalony zawór ale ja i tak bym się pokusił. Co do rozrządu to warto było przed sciagnieciem ustawić na znaki i zaznaczyć na pasku punkty plus kierunek. Jeśli tego nie zrobiłeś polecam nowy pasek bo jak założysz pasek w drugą stronę to może pęknąć. Nigdy mi nie pękł bo zawsze zaznaczam więc nie miałem okazji przekonac się na własnej skórze. Jak pamiętam to masz na dolnej obudowie znak oraz na kole plus dwa na walkach rozrządu ktore mają być zwrócone do siebie. Jak głowica zdjeta to przed założeniem widać w jakiej pozycji jest pierwszy tłok ( chyba gmp) i patrz na krzywki przy zakładaniu walka abyś nie zaczął ustawiać znaków na mocno przykreconym walku bo pognieciesz przypadkiem co nieco.

    0
  • #7 13 Kwi 2014 20:27
    janekwzk
    Poziom 12  

    Ok.Panowie na razie dzięki.
    Pozdrawiam.

    3
  • #8 20 Kwi 2014 13:50
    janekwzk
    Poziom 12  

    Witam.Panowie dziękuję za podpowiedzi,wreszcie uspokoiłem się z wypadaniem zapłonu,a okazało się że powodem był jeden zawór wydechowy najprawdopodobnie wieszający się.Usterka została naprawiona,silnik śmiga aż miło.
    Pozdrawiam,i zamykam temat.

    2