Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Meriva 2005 z16xe 1.6 16v - Wypadające zapłony na pierwszym cylindrze

04 Kwi 2015 15:11 3144 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam poważną usterkę w Oplu Meriva 2005 1.6 16v z16xe.
    Mianowicie silnik nie pali na pierwszym cylindrze.
    Do tej pory sprawdzona cewka (ok.), podmieniony wtryskiwacz i napięcie na przewodzie (ok.), nowe świece, również sterownik znajdujący się na silniku, wprawdzie używany, ale na gwarancji i podaje napięcie na wtryskiwacz jak również na cewkę (jest iskra).
    Kompresja również sprawdzona, 14bar na każdym cylindrze.
    Rozrząd nowy, również ustawiony prawidłowo na znakach.
    Jedyny błąd po podłączeniu komputera, to wypadający zapłon na cylindrze pierwszym.

    Jakieś pomysły?

    Moje jedyne pozostałe podejrzenie, to albo lekko wypalony/ podwieszający się zawór, albo wadliwy popychacz, ale chciałem z wami skonsultować zanim zdejmę głowice.
    Oczywiście dziwi mnie dobra kompresja?

    Proszę o pomoc!
  • Poziom 32  
    Może być jeszcze ECU do wymiany
  • Poziom 9  
    Właśnie ECU zostało wymienione, te na silniku który bodajże jest częsta usterką przez wysokie zmiany temperatur panujące w komorze silnika.
    Wcześniej przed wymianą wyskakiwały inne błędy które wskazywały na tą właśnie usterkę, ale odkąd został wymieniony wyskakuje tylko błąd o wypadaniu zapłonu na cylindrze pierwszym
  • Poziom 32  
    To podstaw/ pożycz jeszcze inną cewkę bo ostatnio miałem przypadek że cewka drga i nowa i niestety przerwa w zapłonie
  • Poziom 13  
    Witam.
    Ten temat już opisywałem już wcześniej,posiadam też to autko tylko z 2004r.,z tym samym silnikiem,ta sama usterka była tylko,że wypadanie zapłonu cylinder2-gi.Przekopane zostało wszystko po kolei,aż w końcu zdjąłem głowicę i ewidentnie widać było usterkę.Na drugim cylindrze jeden zawór wydechowy czarny przykopcony,2-gi i ssące szare,suche.Na tym cylindrze zrobiłem wszystkie cztery gniazda i zawory i usterka ustąpiła.Chodzi już rok i jest dobrze ale czasem lampka sygnalizuje chwilowo usterkę,nie wpisuje na stałe,więc nie sprawdzałem.Chciaż lampka błyska to po silniku nie czuć by był słabszy albo szarpał, może pojawiać się błąd z czego innego.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    janekwzk napisał:
    Witam.
    Ten temat już opisywałem już wcześniej,posiadam też to autko tylko z 2004r.,z tym samym silnikiem,ta sama usterka była tylko,że wypadanie zapłonu cylinder2-gi.Przekopane zostało wszystko po kolei,aż w końcu zdjąłem głowicę i ewidentnie widać było usterkę.Na drugim cylindrze jeden zawór wydechowy czarny przykopcony,2-gi i ssące szare,suche.Na tym cylindrze zrobiłem wszystkie cztery gniazda i zawory i usterka ustąpiła.Chodzi już rok i jest dobrze ale czasem lampka sygnalizuje chwilowo usterkę,nie wpisuje na stałe,więc nie sprawdzałem.Chciaż lampka błyska to po silniku nie czuć by był słabszy albo szarpał, może pojawiać się błąd z czego innego.
    Pozdrawiam.

    Gniazdo było wypalone i nie było różnicy przy pomiarze ciśnienia?
  • Poziom 20  
    Ostatnio robiłem pewien silnik bawarskiej konstrukcji kompresja równo po 18 cewki wtryski podmieniane (wtrysk bezpośredni) po zdjęciu głowicy nawet zalewanie zaworów nie wiele w nosiło. Głowica została oddana do naprawy zrobiono gniazda zawory. problem ustąpił. Było nim wypadanie zapłonów na rożnych cylindrch ale najczęściej na 3..ecu potrafiło nawet odciąć paliwo.
  • Poziom 13  
    Witam.Tu właśnie jest problem bo ciśnienie mierzyłem na zimnym silniku i było ok.-po 12.4,ale silnik po odpaleniu pracował pół minuty i już szatkował i wypadanie na 2-gim cylindrze.Jak pisałem jeden zawór wydechowy przykopcony,czyli coś się dzieje,jak się okazało to był podpalony.Po zrobieniu chula wszystko ok.Więcej chyba nie trzeba wyjaśniać.
    Pozdrawiam.