logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Trilux TAP 2101T - dymiący rezystor R601 po wymianie kondensatorów

Bodzio82 12 Kwi 2005 10:52 1839 8
REKLAMA
  • #1 1398163
    Bodzio82
    Poziom 10  
    Ocena: 10
    Witam

Mam problem a mianowicie.Po wymianie rezystora R601 i wymianie kondesatorów
    C609_613 100µF/40V,
    C615 10µF/40V,
    C612 100µF/25V.
    Włancza sie ale na krótko a potem zaczyna sie dymić ten rezystor który wymieniłem czyli R 601.Co może jeszcze zwierać?jestem jeszcze laikiem więc proszę o poradę krok po kroku.
    Dziekuje
  • REKLAMA
  • #2 1399332
    rtvszajda
    Poziom 27  
    Ocena: 12
    Witam. Rezystor R601 ma 10KΩ i 5 wat, może wstawiłeś o mniejszej obciążalności?
  • REKLAMA
  • #3 1400320
    Bodzio82
    Poziom 10  
    Ocena: 10
    Wcześniej wstawiłem 16k tylko nie wiem ile watowy to sie zdymił.A teraz wstawiłem 10k 2W to się grzeje ale nie przepala pewnie jak dłuzej pozostanie włączony to sie przepali nie próbowałem. Acha i jeszcze coś jak włanczam to słychać jak by sie coś wzbudzało ale potem cisza nie ma foni ani obrazu i nie swieci sie dioda.Może coś zwiera jeszcze ze tak sie grzeje.Wiem że to mało informacji ale niestety jeszcze sie uczę a na tym telewizorze mogę praktykować.Może akurat uda mi sie zrobić.
  • #4 1400933
    rtvszajda
    Poziom 27  
    Ocena: 12
    Sprawdz pracę zasilacza na sztucznym obciążeniu,przy odłączonym +B odchylanie linii i pomierz wszystkie napięcia wyjściowe.Szczegóły jak to się robi są wielokrotnie opisywane.
  • REKLAMA
  • #5 1992395
    uzi18
    Poziom 24  
    Ocena: 81
    Mam "podobny" problem

TV dostalem po calkowitym padzie (podobno bylo slychac tylko dzwiek, a obraz juz pol roku musial sie rozgrzac :P a ja slyszalem kiepska filtracje napiecia w glosniku ??).

Zasilacz halasowal.