Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 144 ABS - błąd 183 tylni lewy modulator

szyniu 28 Kwi 2014 22:11 1704 6
  • #1 28 Kwi 2014 22:11
    szyniu
    Poziom 20  

    Wiem że temat był poruszany ale nie było konkretnej odpowiedzi i rozwiązania problemu więc chciał bym odświeżyć temat.
    Scania 144 1997 r ABS błąd 183 opis- tylny lewy modulator - zwarcie lub przerwanie obwodu.
    diagnozowane jaltest
    przez system ABS CP12 (Gamma 3E) dodam że łączy się również przez ABS I8 i opis błędu jest taki sam tylko schemat elektryczny nie odpowiada takiemu układowi jaki jest zamontowany w tym aucie, sądzę więc że jest to układ CP12.

    Posiłkując się diagnostyką zacząłem działać, wiedząc że modulator tył lewy ma wspólną masę z przednim prawym modulatorem to oba te zawory wziąłem pod uwagę.
    spr rezystancje cewek,podmieniłem modulator , wszystkie zawory pracują przy wysterowaniu z komputera i ich umiejscowienie jest prawidłowe, zrobiłem nową wiązkę pod sterownik abs wykluczając instalację, podmieniłem sterownik ABS, sprawdziłem masy i zasilania obciążeniem, zrobiłem test drogowy z podglądem czujników prędkości wszystkie czujniki pracują porównywalnie,

    Jedna rzecz która mnie zastanowiła to po odpięciu jednego z przewodów tylnego modulatora pojawił się błąd z identycznym opisem ale z innym numerem nie zapisałem go ale jak się nie mylę to był to 205 ale opis identyczny czyli- tylny lewy modulator - zwarcie lub przerwanie obwodu.

    Istnieje możliwości ze jaltest przekłamuje tylko jak to odgadnąć będę bardzo wdzięczny za pomoc

    0 6
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2014 23:05
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam
    A próbowałeś wymigać błędy za pomocą panelu diagnostycznego i porównać?Zapodaj numer nadwozia może się dopasuje sensowny schemat elektryczny.

    0
  • #3 28 Kwi 2014 23:14
    szyniu
    Poziom 20  

    Najprawdopodobniej w środę będę ponownie działał przy tym samochodzie to spróbuje jeszcze mrugnąć te kody i podam VIN

    0
  • #5 29 Kwi 2014 20:10
    xpi-hpi-scania.pl
    Poziom 1  

    Podaj podwozie

    0
  • #6 29 Kwi 2014 21:10
    szyniu
    Poziom 20  

    VIN podam jak tylko autko się pojawi najprawdopodobniej jutro

    0
  • #7 05 Maj 2014 21:14
    szyniu
    Poziom 20  

    Zrobiłem diagnostykę z panelu i wskazała usterkę czujnik prędkości koło tył lewe- pomimo tego że oporność czujnika była identyczna jak w kole prawym a na podglądzie czujników prędkości jaltest pokazywał niemal identyczną prędkość to problemem był sam czujnik, a błąd modulatora tył lewy był zwyczajnym błędnym tłumaczeniem (spolszczeniem) wymiana czujnika (który nie był uszkodzony ani nic podobnego) pomogła.
    Przypadek troszkę męczący ale mogłem wcześniej sięgnąć po diagnostykę pokładową, co nie zmienia faktu że ciekawa usterka czujnika. Także trzeba ostrożnie z jaltestem w starszej Scani :D

    0