Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.8T 150 AWT KM - Wytarte koła zębate wałków i zamiennik silnika.

andexp 01 Maj 2014 10:30 4137 3
  • #1 01 Maj 2014 10:30
    andexp
    Poziom 18  

    Witam forumowiczów.

    Pacjent jak w temacie VW Passat B5 FL 1.8T 150 KM silnik AWT.
    Przyjechał z powodu trudności z uruchomieniem silnika i nierówną pracą silnika.
    Wstępna diagnoza pokazała problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu, zapłonem i regulatorem zmiennych faz rozrządu. Błędy wykasowałem, po odpaleniu (z trudnościami) i przegazowaniu pojawiały sie ponownie. Oscyloskop i multimetr poszły w ruch. Czujnik OK, ale wyglądało jakby był brak synchronizacji z wałem korbowym. Więc sprawdzamy znaki na rozrządzie, znaki OK. Przy próbie odpalenia pojawił sie metaliczny stuk i sam. już nie odpalił. Pokrywa zaworów do góry i pojawił się widok totalnie wytartych kół zębatych na wałkach rozrzadu i ewidentnie wałek wydechowy nie napędzał ssącego. Ekekt, pogięte zawory na 1 i 2 baniaku.
    Wiadomo co trzeba robić. Trzeba naprawić, ale pojawia sie problem dostepnosci części, a raczej ich brak. W hurtowniach nie wystepuja walki i regulator faz rozrzadu w zamienniku, tylko ori. Ceny jak wiadomo zaporowe.

    Samochód ma przejechanie 109 000 km (udokumentowane, sam. kupiony w polskim salonie) i efekt pod pokrywą znany.
    Z ciekawości porównałem zdjęty łańcuch z nowo kupionym i nie widać śladów rozciągnięcia, więc zużycie się kół z powodu wyciągnietego łańcucha raczej odpada.
    Pytania i wątpliwosci:
    - Z jakich silników będą pasowały wałki i reszta do tego silnika (100 % zgodności bez kombinowania), ew. kpl. głowica ?
    - Czy w tych silnikach problem nie istnieje gdzieś indziej, np. pompa oleju, a walki są tylko efektem ?
    - Skłaniam się aby wymienić kpl. silnik + ew. pompa oleju (czy jest coś co należy sprawdzić/wymienic zapobiegawczo w silniku), pomijam sprawy typowo przekładkowe ? Uzyskałem informacje o zatykajacym się kanale olejowym w głowicy, czy ktoś z Was wie coś na ten temat.

    Proszę o ew. informacje i tej sprawie. Klient skłania się aby kupić czesci w serwisie, tylko czy jest sens takiej operacji. Wiadomo ekonomicznie nie ma, ale chodzi też o to aby wyeliminować przyczynę. Pozatym klient w rozmowie powiedział, że od kiedy pojawiły sie problemy z silnikiem jeździł jeszcze 2 tygodnie, więc obawiam sie czy nie oberwały tłoki i po złożeniu wszystkiego nie zrobią kuku za jakis czas.

    Pomijam fakt, że kiedy silnik pracował to z okolic łańcucha nie pojawiał sie niepokojacy dzwięk, dosłownie nic. Żadnego dzwonienia, grzechotania dosłownie nic co kazało by natychmiast/juz/teraz ściągać pokrywę zaworów. Dlatego sam byłem BARDZOOOO zaskoczony kiedy zobaczyłem wałki.

    Pozdrawiam i zycze udanego odpoczynku w długi weekend. Niestety nie dla wszystkich.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 01 Maj 2014 10:59
    kasper1992
    Poziom 13  

    Wałki lekko się obracają widać zużycie na ułożyskowaniach wałków?

  • Fibaro
  • #3 01 Maj 2014 12:53
    psilos1
    Poziom 29  

    Bardzo dziwna usterka szczególnie z teoretycznie tak małym przebiegiem-sam mam Skodę Superb z tym silnikiem,280 tys na blacie i chodzi jak zegarek...

  • Fibaro
  • #4 16 Maj 2014 06:59
    andexp
    Poziom 18  

    OK. Troche się nie odzywałem bo roboty było sporo. Na wcześniejsze pytanie to wałki kręca sie luźno i bez śladów zatarć. Zresztą to była pierwsza rzecz o której pomyślałem. Z uwagi na rysę (pojedyncza) na pierwszym baniaku (nie wiadomo skąd) i to, że nie będzie ona rokowała pozytywnie na przyszłośc to zapadła decyzja o wymianie silnika. Silnik wczoraj włożony i odpalony. Cisza, ciśnienie oleju na goracym na wolnych 1,8 Bar. Jak będe miał czas to zdejmę miske z starego i obejrzę pompe oleju (mam podejrzenia co do niej).

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo