Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik WSK 175 - wady i zalety

freonwsk 04 May 2014 21:25 8895 14
  • #1
    freonwsk
    Level 8  
    Witam, mam takie pytanko dotyczące silnika WSK 175 - czy te silniki są bezawaryjne a jeśli nie, to co się w nich psuło czy były problemy z zapłonem? Z góry dzięki za odp.
  • #2
    Zbych034
    Level 38  
    Silnik w nich był kapryśny, częste problemy z zapłonem. W tamtych czasach każdy kto jeździł był mechanikiem
  • #3
    -W-F-M-
    Level 10  
    Oczywiście zacznę od zalet, dobrze zrobiona długo pochodzi:)
    są problemy z zapłonem potrzebują aku. do rozruchu, chyba że ktoś przerobi.
    Największą wadą to jest chyba 1-wszy bieg często siadają wodziki w skrzyni biegów.
    Trzeba trafić na jak najbardziej orginalną wersje bez przeróbek.
  • #4
    pawel0414
    Level 20  
    W 175 awaryjna jest skrzynia , polecam ci 125.
  • #5
    Franciszek Łazowski
    Level 13  
    Witam!
    Ten silnik miał same wady, zalet brak. Posiadałem kiedyś ten motocykl, więc piszę z autopsji. Trudny, kapryśny rozruch. Kłopotliwy, awaryjny zapłon bateryjny - były wersje z zapłonem importowanym magnetoelektrycznym, ten sprawował się dobrze. Kłopotliwe sprzęgło, delikatna skrzynia biegów. Niska trwałość zespołu tłok - cylinder. Ogólnie silnik wykonany z niskiej jakości materiałów.
    Można się tym motocyklem interesować jeśli ktoś kolekcjonuje stare polskie motocykle, ale do jazdy - nawet turystycznej - się nie nadaje.
  • #6
    wow
    Level 27  
    Dzień Dobry!


    Gadanie...
    Fakt zapłon jak i większość archaicznych zapłonów bywała kłopotliwa.
    Co się dziwić ładowania prawie w ogóle, a cewka zapłonowa pobierała 70% zasobów zasilania prądu :)


    Ale zapłon to nie problem (niebawem bardziej to opiszę):
    http://www.wsk.audiobas.pl/cdi_wsk_175


    Skrzynia?
    Jak się dobrze złoży, zdystansuje, zwróci uwagę na ważne elementy to będzie służyła latami.



    Ktoś podrzucił propozycję WSK 125.
    Fajna maszyna, ale w porównaniu do WSK 175 to zachowuje się jak rower :)

    Mam i WSK 125 i WSK 175.
    Dwie dają mi dużo radości, jednak 175tka jest duuużo bardziej agresywna i lepiej sprawdza się w dalsze trasy (szybciej się rozpędza, utrzymuje dużo wyższą prędkość przelotową, jest bardziej agresywna)


    Teraz planujemy trasę do Bułgarii:
    http://www.wsk.audiobas.pl/bulgaria_2014
    https://www.facebook.com/BalkanTripWSK




    Aaa, żeby nie było WSK 125 też się "wypuszczałem":
    http://www.wsk.audiobas.pl/dzialdowo_2012
    http://www.wsk.audiobas.pl/mielno_2012





    Franciszek Łazowski wrote:
    ale do jazdy - nawet turystycznej - się nie nadaje.


    Buhah :)
    Kolego, poczytaj wyżej przedstawione linki to się dowiesz, że się nadaje.
  • #7
    freonwsk
    Level 8  
    A mam jeszcze takie pytanko czy zapłon CDI w silniku wsk 125 daje coś oprócz bezawaryjności zapłonu.?
  • #8
    wow
    Level 27  
    freonwsk wrote:
    sa dosyc drogie bo ok 500zł trzeba dać


    Są w takiej samej cenie (jak nie tańsze) jak WSK 125.


    Franciszek Łazowski wrote:
    Niska trwałość zespołu tłok - cylinder.

    Taka sama jak w WSK 125 :)



    freonwsk wrote:
    a mam jeszcze takie pytanko czy zapłon CDI w silniku wsk 125 daje cos oprucz bezawaryjności zapłonu


    + delikatnie lepszą dynamikę silnika
    + instalacje 12V
    + bezosobowość
    + brak mechanicznego przerywacza

    Ogólnie jakiś 10 koni więcej się nie spodziewaj :)
    Po prostu jest to zapłon, który montujesz i zapominasz o regulacjach i masz porządne światła i ilość prądu :)




    I tutaj jeszcze jeden filmik prezentujący dynamikę i prędkość WSK 175 (silnik przed remontem):






    I takie z jazdy (2 x WSK 175 + 1 x WSK 125):
  • #9
    freonwsk
    Level 8  
    A taka sprawę mam może jest ktoś chętny na zamianę silnika 125 na 175 silnik pali od kopa komplety nowy tłok sprzęgło.
  • #10
    freonwsk
    Level 8  
    Witam chwaląc się nie chwaląc nabyłem silnik od wsk 175 i mam takie pytanko a bardziej prośbę ma ktoś schemat jak to sklecić żeby to odpaliło ? z góry dzięki za odp :)
  • #11
    Klaudek669
    Level 16  
    Czerwony i czarny wychodzący z wiązki silnika podłącz pod cewkę i możesz odpalać.
  • #12
    freonwsk
    Level 8  
    A kable podłączam obojętnie do cewki?
  • #13
    Klaudek669
    Level 16  
    Niby ma to jakieś znaczenie, ale ja różnicy w pracy silnika nie zauważyłem - podłączałem obojętnie.
  • #14
    freonwsk
    Level 8  
    Czyli czarny i czerwony pod cewkę i śmigam. ?
  • #15
    Klaudek669
    Level 16  
    Tak jest, iskra wtedy się pojawi bez akumulatora.