Witam!!
Jestem początkujący na forum. Mam citroena C4 3d 1.6 hdi 90 km 2006 rok. TYP: 9hx dv6ated4. Na poczatek opisze swoje doswiadczenia z C4
Od roku czasu borykałem się z różnymi problemami.. Auto bylo jako samochod przedstawicielski, moim zdaniem nie byl to dobry pomysl, zaniedbane. Rok czasu zajeło mi doprowadzenie do ładu i składu:
- do kabiny ciekła woda, mokra podłoga po stronie kierowcy i pasażera, ciagla wilgoć (odklejona szyba, myślałem ze podszybie ma jakies znaczenie, albo te pionowe listwy spojlery ze nie przylegaja, jednak to bezznaczenia)
- dmuchawa na 4 biegu nie chodziła (wytopiony styk w rezystorze "jeżu")
- brak mocy szarpanie pod koniec obrotów np na 3 biegu sandał a tu auto nie jedzie, maks 120 km/h - (pedał gazu potencjometr)
- połamana wiązka instalacji klapy tylnej (nie działała wycieraczka, oswietlenie bagażnika itp.)
- problem z egr, wymiana
- wymiana czujnika przepustnicy
- wymiana czujnika ciśnienia paliwa na pompie BOSCH
- brak podgrzewania świec, moduł styki wytopione, (nie wiem co z dogrzewaniem, prawdopodobnie te modele były wyposażone w tą opcje ale nie mogłem doszukać sie na przewodzie wody tego ustrojstwa z 4x swiece żarowe)
- jakies rzeczy typu lozyska tył, czujniki abs,
- wymiana radia na mp3 i wyswietlacza na monochromatyczny
- i jeszcze jest troche do roboty..
najgorsze jest to że np pojedziesz do mechanika, na sprawdzenie błędów mowi ze panie swiece do wymiany dostep od tylu ciezki pol samochodu do rozebrania koszty bagatelne, co sie okazuje wystarczy domowym sposobem dojsc co i jak okazuje sie ze tylko moduł sterujący podwieszony przy bezpiecznikach był winien.
Drugie "ale" to to że citroen nie postawil na hermetyczne pozamykanie rzeczy typu jakis stycznikow, laczników, kabli, bezpiecznikow itd.
Teraz najbardziej sie borykam od samego kupna z problemem z ktorym chcialbym zeby ktos mi podpowiedzial i ni jak nie moge dojsc-
- BRAK CIŚNIENIA W NISKIM UKŁADZIE PALIWOWYM:
- objawy: codziennie z rana musze podpompowac gruchą z 20 razy, bąbelki widać na przewodzie w filtrze slychac jak by pol jego nie bylo paliwa tylko powietrze;
- gdy tego nie zrobie silnik na zimno przez pierwsze 10 sek chodzi nie rowno, tzn z przerwami,szarpie;
- gdy juz pochodzi, moge jechac 300 km w droge, wystarczy zebym przygazował na maksa pare razy za chwile szarpie bo wypala całe paliwo z filtra paliwa i nie nadąrza nagonić, nabic z powrotem ropy do filtra (filtr po wymianie na fabryczny DELPHI), musze recznie dopompowac gruchą bo jest filtr pusty i nie moge odpalic;
- kiedys wyskoczyl ze dwa razy błąd antypollution fault i żołty silnik błąd- ja to interpretuje jako błąd niskiego cisnienia;
- przewody od pompy Bosch do filtra ta wiązka cała wymieniłem, kupiłem komplet i bez zmian to samo;
- zawory zwrotne na zasilaniu tez nie zdają egzaminu;
- sprawdzałem bezpieczniki (F5 bezpiecznik tu pod maską od pompy paliwa oznaczenie i jest dobry, w tej skrzynce BSI mam wrazenie ze jest lub są styczniki od tego by jakies ustrojstwo z baku zaciagało paliwo)
- da się z tym życ ale jest to uciążliwe i nie komfortowe podnosic codzien maske i powtarzac procedure..
Hipoteza:
- Czy jest mozliwosc sprawdzenia komputerem prawdopodobnie w baku jest jakas pompa z tym ustrojstwem co ciągnie paliwo, mierzy stan itp. czy to działa czy musze sie do tego dobierac poprzez zdjęcie baku?
- nawet gdy zdejmuje sie przewod, kruciec z zasilaniem do filtra paliwa to normalnie paliwo przewaznie powinno aż trysnąć od cisnienia w przewodach- u mnie jak gil z nosa, pocieknie, kap kap i tyle...
Proszę o podpowiedzi.
Jestem początkujący na forum. Mam citroena C4 3d 1.6 hdi 90 km 2006 rok. TYP: 9hx dv6ated4. Na poczatek opisze swoje doswiadczenia z C4

- do kabiny ciekła woda, mokra podłoga po stronie kierowcy i pasażera, ciagla wilgoć (odklejona szyba, myślałem ze podszybie ma jakies znaczenie, albo te pionowe listwy spojlery ze nie przylegaja, jednak to bezznaczenia)
- dmuchawa na 4 biegu nie chodziła (wytopiony styk w rezystorze "jeżu")
- brak mocy szarpanie pod koniec obrotów np na 3 biegu sandał a tu auto nie jedzie, maks 120 km/h - (pedał gazu potencjometr)
- połamana wiązka instalacji klapy tylnej (nie działała wycieraczka, oswietlenie bagażnika itp.)
- problem z egr, wymiana
- wymiana czujnika przepustnicy
- wymiana czujnika ciśnienia paliwa na pompie BOSCH
- brak podgrzewania świec, moduł styki wytopione, (nie wiem co z dogrzewaniem, prawdopodobnie te modele były wyposażone w tą opcje ale nie mogłem doszukać sie na przewodzie wody tego ustrojstwa z 4x swiece żarowe)
- jakies rzeczy typu lozyska tył, czujniki abs,
- wymiana radia na mp3 i wyswietlacza na monochromatyczny
- i jeszcze jest troche do roboty..
najgorsze jest to że np pojedziesz do mechanika, na sprawdzenie błędów mowi ze panie swiece do wymiany dostep od tylu ciezki pol samochodu do rozebrania koszty bagatelne, co sie okazuje wystarczy domowym sposobem dojsc co i jak okazuje sie ze tylko moduł sterujący podwieszony przy bezpiecznikach był winien.
Drugie "ale" to to że citroen nie postawil na hermetyczne pozamykanie rzeczy typu jakis stycznikow, laczników, kabli, bezpiecznikow itd.
Teraz najbardziej sie borykam od samego kupna z problemem z ktorym chcialbym zeby ktos mi podpowiedzial i ni jak nie moge dojsc-
- BRAK CIŚNIENIA W NISKIM UKŁADZIE PALIWOWYM:
- objawy: codziennie z rana musze podpompowac gruchą z 20 razy, bąbelki widać na przewodzie w filtrze slychac jak by pol jego nie bylo paliwa tylko powietrze;
- gdy tego nie zrobie silnik na zimno przez pierwsze 10 sek chodzi nie rowno, tzn z przerwami,szarpie;
- gdy juz pochodzi, moge jechac 300 km w droge, wystarczy zebym przygazował na maksa pare razy za chwile szarpie bo wypala całe paliwo z filtra paliwa i nie nadąrza nagonić, nabic z powrotem ropy do filtra (filtr po wymianie na fabryczny DELPHI), musze recznie dopompowac gruchą bo jest filtr pusty i nie moge odpalic;
- kiedys wyskoczyl ze dwa razy błąd antypollution fault i żołty silnik błąd- ja to interpretuje jako błąd niskiego cisnienia;
- przewody od pompy Bosch do filtra ta wiązka cała wymieniłem, kupiłem komplet i bez zmian to samo;
- zawory zwrotne na zasilaniu tez nie zdają egzaminu;
- sprawdzałem bezpieczniki (F5 bezpiecznik tu pod maską od pompy paliwa oznaczenie i jest dobry, w tej skrzynce BSI mam wrazenie ze jest lub są styczniki od tego by jakies ustrojstwo z baku zaciagało paliwo)
- da się z tym życ ale jest to uciążliwe i nie komfortowe podnosic codzien maske i powtarzac procedure..
Hipoteza:
- Czy jest mozliwosc sprawdzenia komputerem prawdopodobnie w baku jest jakas pompa z tym ustrojstwem co ciągnie paliwo, mierzy stan itp. czy to działa czy musze sie do tego dobierac poprzez zdjęcie baku?
- nawet gdy zdejmuje sie przewod, kruciec z zasilaniem do filtra paliwa to normalnie paliwo przewaznie powinno aż trysnąć od cisnienia w przewodach- u mnie jak gil z nosa, pocieknie, kap kap i tyle...
Proszę o podpowiedzi.