Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.4 bęzyna - ciśnienie oleju " STOP Ciśnienie oleju "

Fakcik 14 May 2014 20:04 20373 13
  • #1
    Fakcik
    Level 10  
    Witam. Problem się zaczyna od przyciągnięcia auta z pękniętym paskiem rozrządu. Zdjąłem głowicę została sprawdzona na szczelność wymienione zawory wszystkie ssące i szlif głowicy. Przy okazji wymienione świece bo nie były w dobrym stanie i oczywiście Kpl. uszczelek itp. rozrząd pompa wody. Po złożeniu wszystkiego nagrzaniu auta wyskakuje kontrolka STOP i Ciśnienie oleju. pomyślałem Hmm... no pewnie pływające cylindry pewnie woda w oleju. Wymieniłem olej na taki co był ( 5w-40 ) filtr oleju. po rozgrzaniu i otwarciu termostatu gdy obroty na biegu jałowym spadają poniżej 800 odrazu zapalają się kontrolki. Wymieniłem czujnik ciśnienia Zdjąłem misę wyczyściłem smok ( żadnych brudów i sylikonu ) myślałem że zły filtr to wymieniłem ponownie na orginalny. ciśnienie na biegu jałowym 0,2-3bar na 2,5 tys obrotów 2,8-3,0 bara. Uszczelka identyczna ( w bloku nie ma zaworka żadnego który mógł wypaść podczas czyszczenia). Przerwy żadnej w instalacji nie ma. Wyczyściłem podstawę filtra oleju dałem nowe uszczelki... Nie mam pewności czy klient nie wymaga naprawy darmowej że niby nie było tego. Popychacze wypompowane były twarde dźwigienki proste. Jedynie zostaje mi wymienić popychacze może one nie trzymają ciśnienia gdy olej nagrzany. Jakieś pomysły ?

    Peugeot 307 2004r. 1.4 ( 1360 ) 65KW
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popychacze zostaw w spokoju, doprowadziłeś do sytuacji gdy włączył się komunikat i sprawdzałeś ciśnienie oleju? Co się dzieje po ponownym uruchomieniu silnika? Komunikat pojawia się za każdym razem? Masz dwie możliwości, albo faktycznie jest brak ciśnienia, albo uszkodzenie instalacji. Jak zdjąłeś miskę, zaglądałeś do zaworu w pompie? Może jest niedomknięty, zakleszczony?
  • #3
    Fakcik
    Level 10  
    sprawdzałem po wyświetleniu kounikatu. na 100% rozgrzany silnik. ciśnienie się nie zienia jest od 0.2-0.3Bara na wolnych na 2,5 tysiąca jest od 2.8-3.0 bara ciśnienie na 100% w normie instalacja sprawdzona. Ponowne uruchomienie " odpalam po upływie od 2 do 5 min wyświetla komunikat. i zapalają się kontrolki.) Dodam że przy odpaleniu na zimnym i trzymaniu go na obrotach gdy osiąga ok 80 stopni zapala się i gaśnie zapala gaśnie, nie świeci się cały czas dokładnie jak by zwarcie gdzieś się robiło. aż osiąga temperaturę otwarcia termostatu obroty spadają poniżej 800 i zapalają się kontrolki, gdyby trzymał odrobine większe obroty było by wszystko ok. Po zdjęciu misy wykręciłem pompę by dokładnie obejrzeć ją i zaglądałem do zaworu nie widać po nim żadnych znaków by stawał koto był przytarty bądź żeby nie pracował poprawnie. pompa nie wyrobiona. Przewód od czujnika jedno pinowy "+" przejście ma nigdzie nie przetarty wszystko w normie...
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To zewrzyj przewód do masy i wtedy zobacz reakcję deski, oczywiście na rozgrzanym silniku.
  • #5
    Fakcik
    Level 10  
    Za jakiś czas napewno to zrobię ponieważ jestem teraz w pracy i samochód czeka na rozwiązanie problemu. Jeśli napotkacie jakąś odpowiedź czy pomysł na rozwiązanie problemu wszystko pokolei do godziny 16 jestem w stanie sprawdzić.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Fakcik
    Level 10  
    manta silnik nagrzany 90stopni odłączyłem czujnik podłączyłem masę kontrolka świeci non stop ciśnienie oleju i mruga tylko stop. Zgasiłem silnik włączyłem ponownie w kostce wciąż podpięta masa po jakiś 2 min zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju nie mrugała i stop.
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przepraszam napisałem odwrotnie. Podałeś ciśnienia oleju jako właściwe, więc ich nie sprawdzałem, zakładałem że sprawdziłeś jakie powinno być.
    I tak jak napisał georgesgr, to jest właściwe ciśnienie, czyli 2 bary. Najzwyczajniej w świecie, nie masz ciśnienia oleju.
  • #9
    Fakcik
    Level 10  
    Manta ale dlaczego to się dzieje jedynie gdy obroty spadają poniżej 800 tylko na wolnych obrotach się to dzieje po dodaniu delikatnie gazu by nie przekroczyło 1000 obrotów gaśnie kontrolka i nic się nie pojawia. Czyli sprawdzę jeszcze raz ciśnienie na 1000 obrotów ma wynieść od 1.7 do 2.3 Bara ?

    Wzorowałem się na danych " bar/1/min 3,0/2000 "
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Fakcik
    Level 10  
    georgesgr Gdzie szukać usterki ? do czego się dostawać ? do smarowania przedmuchać je ? co byś mógł mi doradzić na chwilę obecną ? by nie zatarło zaraz wałków bądź panewek czy innych podzespołów silnika. Co byś powiedział na ponowne zdjęcie misy oilejowej i rozciągnięcie sprężyny przy zaworze ? czy by coś mogło pomóc ?
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Fakcik
    Level 10  
    określ mi jak możesz na co zwrócić uwagę przy fazie rozrządu. Jak ją sprawdzić. Jutro bądź w sobotę będę rozbierać rozrząd ponownie. Podnosić wałki i wszystko dokładnie oglądać dodam że mogło się to stać przed naprawą ponieważ na wałku rozrządu ssącym i wydechowym widać uszkodzenia. mianowicie pomiędzy 2 a 3 i 3 a 4 jest przytarte. Kazali mi delikatnie spolerować te miejsce na głowicy i pokrywkach wałków i składać dalej. Czyli mógł mieć już jakiś problem wcześniej z tym ciśnieniem. Tylko padło na to że muszę znaleźć usterkę.
  • #14
    User removed account
    User removed account