Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Kingway 4T Nie chce zapalić

labaki1 02 Cze 2014 13:31 3000 3
  • #1 02 Cze 2014 13:31
    labaki1
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem ze skuterkiem. Jechałem drogą na wysokich obrotach (około 50 km/h) i następnie zgasł. Sprawdziłem czy jest iskra (jest :D ) i przeczyściłem gaźnik ale skuterek dalej nie chce zapalić :(. Co następnie powinienem sprawdzić ?
    Skuter ma przejechane około 3000 km. Kolega mi powiedział że pewnie przestawił się na zaworach. Mogło się tak stać nic nie grzebiąc tam?
    Aha bym zapomniał. Skuter to czterosuw Kingway Maximus

    -1 3
  • #2 02 Cze 2014 18:35
    Staszek49
    Poziom 34  

    Nie podajesz, czy świeca jest mokra podczas próby uruchomienia silnika, bo jeśli sucha, to podlej ok. 1-2 cm3 paliwa wprost na tłok i spróbuj uruchomić silnik. W przypadku, gdy silnik "zaskoczy", to będzie znaczyć, iż paliwo nie dochodzi do gaźnika, bądź gaźnik jest zanieczyszczony (dysze do udrożnienia). Jeśli nadal silnik nie zaskoczy, to sprawdź ciśnienie w cylindrze, może zatarłeś silnik (sprawdzasz stan oleju). Gdy silnik będzie miał ciśnienie zbyt małe, to albo zatarłeś silnik i do remontu, albo wymaga regulacji luzów zaworowych. Może zerwał się łańcuszek rozrządu, bo jak twierdzisz - silnik nagle zgasł. Sprawdź też, czy masz odpowiednią ilość paliwa w zbiorniku i czy działa Ci kranik podciśnieniowy.

    0
  • #3 08 Cze 2014 14:54
    labaki1
    Poziom 2  

    A jak mogę sprawdzić kranik podciśnieniowy ?

    0
  • #4 08 Cze 2014 19:54
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kranik podciśnieniowy sterowany jest podciśnieniem wytwarzanym w cylindrze podczas suwu ssania. W kolanku gaźnika osadzony jest króciec z metalu (brązu), na który założonym jest wężyk, który jest podpięty do wspomnianego kranika. Podciśnienie działając na jego membranę powoduje wypływ paliwa drugim wężykiem do gaźnika. Zdarza się, że po dłuższym okresie nieużywania pojazdu membrana kranika sklei się i nie "puszcza" paliwa do gaźnika. W takim przypadku zdejmowałem wężyk z kolanka i ustami czyniłem podciśnienie obserwując jednocześnie, czy paliwo przepływa do filtra paliwa. Gaźnik w dolnej części posiada wkręt lub rurkę z wkrętem do spuszczania paliwa (oraz zanieczyszczeń). Sprawdź więc, czy po tej próbie jest w gaźniku paliwo, nawet spowoduj, aby wyciekło nieco paliwa a wówczas silnik otrzyma świeżą dawkę paliwa.

    0