Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8P 2.0 TDI BKD - Audi A3 8P 2.0 TDI BKD - czarna chmura, kopci na czarno

02 Cze 2014 15:20 11493 16
  • Poziom 11  
    Witam,

    Jako, że przestudiowałem już wiele tematów a dalej nie znalazłem jakiejś konkretnej odpowiedzi to chciałbym się zapytać co może być przyczyną puszczania czarnej chmury? A dokładniej, jak mocniej przycisnę samochód z 1500obr/min (okolic) do 3000obr/min (okolic) pojawia się za mną czarna chmura (nawet w lusterku ją widać), jakbym jechał starym ursusem i nie wiem co może być tego przyczyną ?

    Aby nie było, że nic o tym nie czytałem to :
    jest to czarna chmura (nie niebieska, czy biała)
    pojawia się tylko gdy mocniej przycisnę z niskich obrotów, przy spokojnej jeździe zero dymu jakiegokolwiek
    nie bierze płynu chłodzącego
    nie bierze oleju
    silnik odpala idealnie na zimnym jak i na ciepłym
    silnik BKD 2005 modelowo 2006
    Pali mało w okolicach 5L/100km
    nie było w nim nic dłubane (żaden wirus, oryginalne 140)
    komp nie pokazywał żadnych błędów
    silnik nie traci mocy (ma 140KM)

    Jakieś możliwości co jest nie halo ?
  • Poziom 9  
    Prawdopodobne końcówka któregoś z pompowtrysków
  • Poziom 11  
    ale w sensie, że co ?
    że wtrysk do wymiany ?
  • Poziom 9  
    Wtrysk jest w porządku bo gdyby było inaczej pokazałby to komputer prawdopodobnie leje końcówka wtrysku

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Wtrysk jest w porządku bo gdyby było inaczej pokazałby to komputer prawdopodobnie leje końcówka wtrysku
  • Poziom 11  
    jakie są koszty wymiany tej końcówki ?
    jak sprawdzić która końcówka leje ?
  • Poziom 9  
    Oczywiście przed rozgrzebaniem pompowtrysków należy sprawdzić wczesniej filtr powietrza jesli bedzie zapchany będzie też taki objaw(brak tlenu do spalenia mieszanki) oraz kolektor dolotowy z przepustnica osadza się nagar szczególnie w samochodach używanych na krótkich dystansach

    Dodano po 4 [minuty]:

    Najlepszym rozwiązaniem jest demontaż wszystkich sprawdzenie na stanowisku do ustawiania wtrysków.
  • Poziom 11  
    nie, mój samochód klepie dystanse minimum 20km
    a najczęściej 50~100km

    wybacz, że zadaję takie dziecinne pytania
    ale kompletnie nie znam się na pompowtryskach i jak byś mógł powiedzieć coś więcej ?
    orientacyjne koszty, jak wygląda sprawdzenie tego, co trzeba wymienić ?

    ogólnie zawsze staram się przygotować dość dobrze przed wizytą w serwisie z wiadomych powodów (serwisy kochają naciągać na kasę)
    a w związku z remontem w domu nie za bardzo mogę tracić pieniądze :(
  • Poziom 9  
    Koszty sprawdzenia ok.25 zł od sztuki zależy od zakładu a wymiana końcówki regulacją od 100 zł do 150zl
  • Poziom 11  
    super
    wielkie dzięki
    mam nadzieję, że to to a nie jakaś poważna awaria
    i zamknę się w niskich kosztach
  • Poziom 9  
    Co ważne podczas demontażu i ponownego montażu warto dopilnować serwisantów aby wymienili uszczelnienia sa to oringi ponieważ zaniedbanie tego konczy się ropą w oleju (najlepiej wysokiej jakości lub oryginalne koszt 30 do 45)
  • Poziom 11  
    czyli reasumując....
    mają zdemontować wszystkie 4 wtryski
    sprawdzić
    wymienić końcówkę w uszkodzonym
    i założyć wraz z nowymi uszczelniaczami (oringami)

    czyli koszty powinny się zamknąć w 500zł
    to jeszcze takiej strasznej tragedii nie ma
  • Poziom 9  
    500 to raczej max biorąc pod uwagę że będzie to raczej jeden wtrysk do naprawy bo auta chyba za sobą jeszcze widzisz to myślę ze zamkniesz sprawę między 200 a 300 zł
  • Poziom 11  
    pewnie, że widzę ;)
    tylko jak mocniej przydeptam pojawia się czarna chmura...
    ale to tylko wtedy jak z niższych obrotów wkręcę go tak do 3000~3500
  • Poziom 9  
    Myślę ze nie będzie źle. Cześć
  • Poziom 11  
    wielkie dzięki za pomoc :)
    jak naprawię, to napiszę dla potomnych co było przyczyną :)
  • Poziom 16  
    Nieszczelności w układzie dolotowym także będą skutkowały objawami podanymi przez Ciebie. Za nim zabrałbym się za rwanie wtrysków to sprawdziłbym cały dolot. W ostatnich dniach ćwiczyłem to u siebie, też tak było, też obstawiano wtryski - okazało się, że malutka dziurka w intercoolerze była tego przyczyną. Wymiana - efekt - zero czarnej chmury.
  • Poziom 11  
    A jak to sprawdzić?
    Bo diagnozowanie całego dolotu i szukanie jakiejś nieszczelności wydaje mi się bardzo ciężkim tematem....


    filtr sprawdzony - jest czyściutki (niecałe 6000km przebiegu ma)