logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki dobrać router z modemem do kablówki osiedlowej?

shindu 04 Cze 2014 01:52 7767 9
  • #1 13662619
    shindu
    Poziom 10  
    Ocena: 4
    Witam

Przepraszam jeśli temat odświeżam, na nowo poruszam bo nie mogłem znaleźć konkretnie takiego na forum.

Zaznaczam na początku iż jestem "zielony" w sprawach sieci.

Potrzebuję kupić (może być używany) router do osiedlowej kablówki (zaznaczam nie jest to żadna korporacyjna kablówka tylko zwykła). Chciałbym pominąć istniejący modem ARRIS CM550B oraz router CERBERUS Lite P 6381-0 (zrezygnować z dwóch urządzeń na rzecz jednego) i wpiąć planowany nowy (router z modemem w jednym) bezpośrednio do kabla koncentrycznego aby działał jak modem i router rozsiewający sygnał po mieszkaniu w bloku. Kablówka dostarcza internet z Neti. Proszę o jakieś propozycje gdyż jestem w tej kwestii zielony jak koniczyna. Znalazłem coś takowego Link, ale jest napisane iż nie posiada modemu to dlaczego ma wejście na koncentryk? Dodam jeszcze, iż mam ograniczony budżet w granicach 150-200zł. Z góry dziękuje za pomoc.

Podaję link do specyfikacji mojego modemu ARRIS CM550B: specyfikacja

Podaję link do specyfikacji mojego routera CERBERUS Lite P 6381-0: specyfikacja
  • #2 13662628
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 844
    Nie masz co szukać - kablówka i tak nie dopuści do pracy nie swojego sprzętu.

Zapytaj tam o modem z funkcją routera, albo pozostań przy własnym routerze z obecnym modemem.
  • #3 13678261
    shindu
    Poziom 10  
    Ponieważ urządzenia w sieci kablowej są identyfikowane po adres MAC nie wiem czy dobrze przeczytałem w necie jest możliwość "na piechotę" wpisać adres MAC w systemie dla danego urządzenia: LINK Czyż zatem nie ma w ogóle takiej możliwości aby zastąpić istniejący modem innym urządzeniem?
  • #4 13678344
    jimasek
    Ocena: 2671