Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia kotła na paliwo stałe w kotłowni z dwoma rozdzielaczami.

15 Cze 2014 18:31 8673 12
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

Na wstępie zaznaczę, że w sprawach grzewczych jestem laikiem, żeby nie narazić się od razu na potępienie.

Potrzebuje we własnym domu uruchomić kotłownię.
    Piec będzie na paliwo stałe 25-27kW.

Do kotłowni dobiegają 3 odejścia na kaloryfery:
    - pierwszy z podłogi od rozdzielacza na parterze PEX26, do którego podłączone są 4 grzejniki i ok 60m2 podłogówki w pięciu obwodach,
    - drugi z sufitu od rozdzielacza na piętrze PEX26 do którego podłączonych jest 7grzejników,
    - trzeci PEX16 do którego bez rozdzielacza podłączone są 2 grzejniki.

Do tego chcę zamontować w kotłowni bojler 140L.

Chciałbym użyć jak najmniejszej ilości pomp.

Proszę o wszelkie sugestie, pomysły.

Z góry dziękuje za okazaną pomoc.

Schemat podłączenia kotła na paliwo stałe w kotłowni z dwoma rozdzielaczami.

Edytuj
  • Poziom 2  
    Hm po pierwsze warto ustalić jak masz podłączoną podłogówkę na parterze razem z grzejnikami, przede wszystkim po pierwsze inne parametry dostarczanego ciepła musi mieć podłogówka i inne parametry grzejniki nie może być to na jednym rozdzielaczu
  • Poziom 2  
    Więc to nie jest mój błąd w myśleniu można powiedzieć że są to dwa osobne rozdzielacze ponieważ są zasilane różnymi parametrami.

Dodano po 4 [minuty]:

proszę mi powiedzieć czy naczynie znajduje się w kotłowni czy na poddaszu budynku?
  • Poziom 9  
    Witam, ponownie,

jeszcze nie poradziłem sobie z kotłownią, bo wogóle się za nią nie zabrałem z racji natłoku zajęć na budowie.

Podłogówka jest wpięta w jeden z rozdzielaczy, dolny.

Naczynie wyrównawcze jeszcze nie zamontowane, ale planuje zamontować je na strychu i dobrze ocieplić.