Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1.8 20V Falujące obroty, zimny gaśnie na gazie ;/

19 Cze 2014 11:56 3042 4
  • Poziom 2  
    Witam , bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają jak jeżdżę po tych wszystkich fachowcach.... Zakupiłem autko w czerwcu 2013r w Niemczech. Miało ono założoną instalację gazową jak wynika z dokumentów 2 latka wcześniej. Wszystko było ok przyjechałem do kraju na kołach silniczek pracował jak należy zarówno na benzynie jak i gazie. Jak przystało wymieniłem rozrząd i zaczęły się problemy gaz się wyłączał i włączał jak chciał ale ten problem już rozwiązałem po prostu było pochrzanione w w kablach instalacji gazowej. Wszystko by było dobrze ale jak odpalam samochód włącza się ssanie i moim zdaniem przy ciepłych dniach nie powinno chodzić długo nie wiem... ? a dobre 2-3 min zanim się wyłączy. Obroty silnika spadają do 800 z kawałkiem i falują nie dużo ale silnik nie pracuje równo co jest przyczyną że póki silnik się porządnie nie rozgrzeje to przy przełączeniu na gaz autko gaśnie:( dodam że wymieniłem kable i świece na NGK co miało rozwiązać problem ale niestety... Teraz u mechanika usłyszałem że przy gaszeniu silnika słychać łańcuch (co mnie zdziwiło ze w ogóle tam jest jeszcze oprócz paska jakiś łańcuch) Wymiana tego łańcucha to dość duży koszt a żadnej pewności że to jest przyczyną... Ja dużo nie jeżdżę i zrobiłem od wymiany rozrządu możne 15-20 tyś może ktoś z forumowiczów miał podobny problem bardzo proszę o pomoc z góry dzieki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapomniałęm napisać że to toledo II z 1999r
  • Poziom 16  
    Witam. Miałem podobnie jak Ty tzn. falowały obroty na zimnym oraz przy przełączaniu na gas auto gasło po czym już trzba byo dłuzej kręcic aby odpalił. Winna okazała się słaba jakość gazu! po prostu raz zatankowałem totalnego badziewia i zasyfiło mi instalację. Po tym miałem czyszczoną instalację po czym pomogło. Jeśli masz podobne objawy pojedź do gazownika aby przeczyścił Ci reduktor i wtryski. Ew nie namawiam, ale przeciagnij auto (oczywiście na rozgrzanym silniku) tak z dwa razy od 2 do 4 biegu do czerwonego pola na obrotomierzu) jeśli sie poprawi to masz zasyfioną instalację gazową.
  • Poziom 2  
    dzięki za rade , ale to nie chodzi chyba o instalacje gazową. Najpierw chciałbym dojść czemu robi tak na benzynie a potem dopiero szukać przyczyny o ile taka będzie na gazie. Gazownik zrobił z gazem co mógł i powiedział że wina tkwi w kablach i świecach gdyż na gazie autko potrzebuje mocniejszej iskry, zmieniłem i dalej zachowuje się tak samo. Te nierówne obroty na luzie muszą mieć jakąś przyczynę dodam że nieraz na zimnym silniku jak jadę to mam wrażenie że samochód sam przyspiesza na pierwszym czy 2 biegu może to kogoś naprowadzi?? albo to w ogóle nie ma tym nic wspólnego. Jak będę jeździł dalej po różnych mechanikach to w końcu się okaże że wymienię pół silnika a problem dalej zostanie wiecie chyba jak to jest... myślę że problem tkwi gdzieś w jakimś czujniku albo elektryce tylko gdzie co i jak to sprawdzić ?
  • Poziom 16  
    To sprawdź tzn przełącz na benzyne, przejedz z 1km i zobacz na samej benzynie czy również falują Ci obroty czy tylko na gazie. Jeśli masz tak tylko na gazie to Ci mówię wszystko wskazuje albo na zle skalibrowana instalacje, zabrudzoną albo kończy Ci się żywotność reduktora. Co do kabli, to Ty masz chyba tak samo jak ja w 1.8T tzn, że nie masz kabli czyli masz cewkę na każdym cylindrze więc gazownik coś kręci. Ewentualni moze Ci cewka padać ale to i na samej benzynie by Ci źle pracował.
  • Poziom 2  
    na benzie też faluje ale minimalnie nawet na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, tak skacze sobie w przedziale 810-830 obrotów przy czym widać lekkie drgania silnika , a to przekłada sie na gaz i tam już bardziej rzuca silnikiem ;/