Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

'02Chrysler Grand Voyager 3.3 - Vialle LPE6.6 duże spalanie, okopcony wydech

22 Cze 2014 16:13 3945 3
  • Poziom 12  
    Panowie posiadam ten samochód od stycznia 2014r, wcześniej posiadałem Voyagera 3.8l z sekwencją, tak więc mam porównanie co do spalania i ogólnie jak te samochody zachowują się na LPG.
    W poprzednim Voyku spalanie zależnie od jazdy oscylowało 14-18l, w tym Voyku spalanie oscyluje 17-22l, tak więc jest znacznie większe, a niby instalacja Vialle V-gen teoretycznie jest oszczędniejsza od zwykłej sekwencji.
    Druga sprawa to okopcony wydech, we wszystkich samochodach którymi jeździłem z LPG wylot wydechu miały czysty i suchy, a u mnie jest tak, jak w dieslu
    '02Chrysler Grand Voyager 3.3 - Vialle LPE6.6 duże spalanie, okopcony wydech

    W samochodzie po zakupie zostało wymienione:świece, przewody WN, filtr powietrza i paliwa, czujnik położenia przepustnicy, ale niczego to nie zmieniło. Czasami podczas jazdy na najwyższym biegu przy niskich obrotach wyczuwam szarpnięcia silnika oraz mam obawy że jeżdżąc na LPG, spalane są małe ilości Pb, więc może nie domagający już emulator wtrysków i może to on co jakiś czas uruchamia wtryski Pb. Chciałem podczas pracy na LPG odłączyć pompę paliwa poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, ale okazuje się że wyjęcie tego bezpiecznika wyłącza też sterownik LPG i silnik gaśnie natychmiast, wyjęcie przekaźnika pompy paliwa wyłącza pompę LPG w butli i silnik gaśnie po kilku sekundach. Czy to normalne podłączenie tej instalki?

    Teraz kilka pomiarów jakich dokonałem, wpierw odczyty OBD podczas jazdy na LPG

    Link


    jazda na Pb

    Link


    na postoju Pb

    Link


    teraz odczyty z Vialle na wolnych obrotach, co mnie tutaj zastanawia to że przed przełączeniem się na LPG, wtrysk 5 i 6 pokazuje stały czas wtrysku. Czy to normalne?

    Link


    Wyższe obroty, na postoju

    Link


    I ostatnie pytanie na tą chwile, w extra jest możliwość resetu eepromu, czy taki reset jest bezpieczny? Nie usunie danych, których nie będę mógł samodzielnie przywrócić?
    '02Chrysler Grand Voyager 3.3 - Vialle LPE6.6 duże spalanie, okopcony wydech

    '02Chrysler Grand Voyager 3.3 - Vialle LPE6.6 duże spalanie, okopcony wydech

    Panowie będę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Za bogata mieszanka, bez patrzenia w piękne pomiary, do diagnostyki sondy lambda. Zarówno elektrycznie jak i mechanicznie, czy podkładek nie nawsadzano.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Nową sonde dedykowaną do tego samochodu już mam, tylko strasznie cięzkie podejście żeby ją wymienić i do tego potrzebny specjalna nasadka. Muszę znaleść jakiegoś magika co podoła wymianie. Ale patrząc na wykresy pracy pierwszej sondy, widać że pracuje w pełnym zakresie, to co może z nią być? Zrobiła się leniwa? Podkładek żadnych pod nią nie ma.
  • Poziom 12  
    Niestety sondy jeszcze nie wymieniłem, bo żaden magik w mojej okolicy nie posiada specjalnej nasadki do odkręcania sond, a taka jest potrzebna żeby bez rozbierania pół samochodu wymienić pierwszą sonde.
    Dziś zrobiłem dokładniejszy pomiar pracy pierwszej sondy i czy faktycznie jest ona Waszym zdaniem do wymiany?

    Link