Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem synchronizuje się na coraz niższej prędkości.

wojtekson16 20 Lip 2014 01:11 1413 10
  • #1 20 Lip 2014 01:11
    wojtekson16
    Poziom 8  

    Witam,
    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Neostrady od Orange. Zamówiłem około 3 miesięcy temu od nich internet z opcja do 10mb. Na początku wszystko było w porządku, modem synchronizował się na 10mb, tak jak było na umowie. Niestety po jakimś czasie zaczął się problem, modem synchronizował się na 8mb, potem spadło to jeszcze do 6mb. Zadzwoniłem do "techników" z Orange, którzy zresetowali porty, co nic nie pomogło dlatego też poprosiłem ich o przyjazd. Po kilku dniach oczekiwana zadzwoniłem jeszcze raz do Orange w celu sprawdzenia statusu mojego zgłoszenia, powiedziano mi, że nie ma potrzeby wzywania techników, że wszystko jest w porządku... Po kilku dniach zadzwoniłem jeszcze raz, technicy przyjechali, "naprawili" internet, potem zauważyłem, że podczas tej naprawy kabel od uziemienia został urwany... Po naprawie modem synchronizował się na 10mb, wyglądało na to, że wszystko działa jak należy, ale jednak nie... Po kilku dniach znowu się zaczęło - modem codziennie lub do 2 dni około godziny 12 w nocy rozłączał połączenie i synchronizował się na coraz niższej prędkości, jak zaczęło się od 10mb, to aktualnie synchronizuje sie na 4 mb, co nie jest nawet połową tej prędkości, którą powinienem mieć. Liczę na jakieś podpowiedzi, co mogę w tym temacie zrobić, aby mieć prędkość 8-10mb. Czy istniej możliwość zerwania z nimi umowy z racji tych spadków prędkości?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.

    Parametry lini:
    Modem synchronizuje się na coraz niższej prędkości.

    0 10
  • #2 20 Lip 2014 01:28
    internick
    Poziom 34  

    Opcja jest DO 10 Mb/s. Popatrz w umowie jakie masz zapewnione minimum. Jeśli te jest zachowane to nie ma szans na zerwanie umowy bez kary. Używasz TP-LINKa? Jaki to model ?

    0
  • #3 20 Lip 2014 01:30
    wojtekson16
    Poziom 8  

    Od 1 do 10mb, wiem o tym ale skoro na początku działało to normalnie przez około miesiąc na prędkości 10mb, dlaczego teraz miałoby to nie działać...

    EDIT:
    Nie, nie używam TP-Linka modem jest ten co dostałem od Orage Sagemcom F@ast 2704

    0
  • #4 21 Lip 2014 20:51
    WasylNS
    Poziom 13  

    Widzisz SNR na up? Masz bardzo niski, coś się dzieje u Ciebie, albo masz gdzieś źle wpięty filtr, albo do niczego kable w domu. Zmień kable na YTKSY, a do modemu używaj też kabla skrętkowego nie "płaskiego" telefonicznego.

    0
  • #5 21 Lip 2014 21:29
    wojtekson16
    Poziom 8  

    WasylNS napisał:
    Widzisz SNR na up? Masz bardzo niski, coś się dzieje u Ciebie, albo masz gdzieś źle wpięty filtr, albo do niczego kable w domu. Zmień kable na YTKSY, a do modemu używaj też kabla skrętkowego nie "płaskiego" telefonicznego.

    Próbowałem wpinać modem bezpośrednio - bez filtra. W dalszym ciągu synchronizował się na takiej prędkości jak wcześniej, więc filtr wykluczyłem.

    0
  • Pomocny post
    #6 23 Lip 2014 13:27
    terrade
    Poziom 36  

    WasylNS napisał:
    Widzisz SNR na up?
    Nie ma go na obrazku.
    WasylNS napisał:
    Masz bardzo niski
    Ma bardzo wysoki, mało kto ma tak duży (pokonuje nawet większość tych z 500 m od centrali). SNR jest zużywany do obkładania tonów bitami do tego stopnia by osiągnąć Target Margin (tu typowe 6 dB). A że stabilność na up jest duża to DLM nic nie uciął (nie to co na down gdzie uciął mocno na 4096).

    wojtekson16 napisał:
    co mogę w tym temacie zrobić, aby mieć prędkość 8-10mb.
    Doprowadzić linię do ideału. Przy takim tłumieniu takie prędkości są mało realne. Częste są na starcie umowy, a potem DLM tnie, bo stabilność nie jest wystarczająca.
    wojtekson16 napisał:
    Czy istniej możliwość zerwania z nimi umowy z racji tych spadków prędkości?
    Nie, masz mieć synchronizację 1184 lub więcej i masz. Natomiast możesz reklamować rwanie synchronizacji (207 UAS to sporo zerwań, oraz szumy i trzaski w telefonie o ile masz). Dopiero po bardzo wielu brakach napraw możesz się skarżyć do UKE (i wtedy albo zerwą umowę z winy operatora za darmo albo wymienią 3 km kabla - łatwo zgadnąć co wybiorą).

    0
  • #7 23 Lip 2014 13:57
    wojtekson16
    Poziom 8  

    terrade napisał:
    Doprowadzić linię do ideału. Przy takim tłumieniu takie prędkości są mało realne. Częste są na starcie umowy, a potem DLM tnie, bo stabilność nie jest wystarczająca.


    W jaki sposób mogę doprowadzić linie do ideału?
    Dodam, że długość kabla pomiędzy puszką a modem jest dosyć duża, bo ponad 10m. Może to być powodem niestabilności? Czy raczej jest to wina kabla, i czy jeśli kupiłbym dobry kabel na własną rękę to czy technicy z orange jeśli do nich zadzwonię wymienią mi ten kabel? (głównie chodzi mi o podpięcie do puszki)

    0
  • Pomocny post
    #8 23 Lip 2014 14:46
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    wojtekson16 napisał:
    W jaki sposób mogę doprowadzić linie do ideału?

    Ty, nie możesz, bo problemem jest linia zewnętrzna operatora, a nie u Ciebie w domu.

    0
  • #9 23 Lip 2014 16:52
    wojtekson16
    Poziom 8  

    KOCUREK1970 napisał:
    wojtekson16 napisał:
    W jaki sposób mogę doprowadzić linie do ideału?

    Ty, nie możesz, bo problemem jest linia zewnętrzna operatora, a nie u Ciebie w domu.


    Czyli prosto mówiąc nie mogę nic zrobić? Po rozmowie z technikami oni mówią, że linia jest w porządku.

    0
  • Pomocny post
    #10 23 Lip 2014 18:38
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    wojtekson16 napisał:
    Czyli prosto mówiąc nie mogę nic zrobić?

    Możesz składać reklamację na nieprawidłowo działającą usługę.
    wojtekson16 napisał:
    Po rozmowie z technikami oni mówią, że linia jest w porządku.

    I na tym operator będzie opierał odpowiedzi na te reklamacje....

    0
  • #11 23 Lip 2014 23:25
    wojtekson16
    Poziom 8  

    Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi, w szczególności KOCUREK1970 oraz terrade, za konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam, temat do zamknięcia.

    0