Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2003r - Przepalajacy bezpiecznik nr 28 25A

24 Lip 2014 00:00 8868 9
  • Poziom 8  
    Witam, proszę o pomoc. Na jutro potrzebuję busa a nie odpala, bus to Ford Transit 2.3 benzyna 2003rok :( problem polega na tym, że podczas stania na światłach sam zgasł, ( powiem w skrócie ) sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jeden nr 28 25A był przepalony, objawiało się to tym, że auto po przekręceniu kluczyka w pozycję start nie kreciło silnikiem. Zmieniłem bezpiecznik i odpalił, na drugi dzień było to samo ale jak zmienię bezpiecznik teraz to odrazu go przepala, jak przekręce w pozycję start... od czego to jest bezpiecznik i co może być przyczyną ??

    Ford Transit 2003r - Przepalajacy bezpiecznik nr 28 25A
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Nie ma w tych modelach bezpiecznika oznaczonego nr 28. Ten w zielonym kółku ma oznaczenie nr 22 i wartość prądu 20A, zabezpiecza obwód pompy paliwa.
    Przyczyna - albo kończy się pompa, albo masz zwarcie na masę na przewodzie zasilającym (np przetarty przewód).

    Tu masz linka do instrukcji rocznika 2000-2006 z opisem skrzynek bezpieczników i przekaźników:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s...krHS7iEgnMIDazmv8DSP1OA&bvm=bv.68235269,d.ZGU
  • Poziom 8  
    tak przepraszam, to numer 22. I jest tak: odczepiłem wiazkę od pompy paliwa i dalej go przepala, odłaczylem czarna i szara kostkę zaraz pod spodem samochodu po prawej stronie patrzac na śilnik, która idzie kolo zbiornika i do pompy, i dalej to samo, teraz przepala go od razu jak właczę zapłon, wiazkę która idzie na tył auta rozplotłem sprawdzilem i z powrotem wlożyłem w pancerzyk i zakleiłem taśma, odlączyłem też rozrusznik i dalej przepala mi ten bezpiecznik..
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika.
    Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy...

    Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100% nie wiem, bo Transit benzyna to biała plama... To może mieć związek z niedziałającą pompą, ale może być zwalony rozrusznik. Może sprawdź go czy działa, podając napięcie na elektrowłącznik (najlepiej z gniazda przekaźnika).
  • Pomocny post

    Poziom 19  
    włóż żarówkę zamiast bezpiecznika jest tam zwarcie to powinna jak włączysz zapłon i wyciągaj po koleji bezpieczniki lub przekażniki jeżeli na kturymś zgaśnie to sprawdz od czego on jest i ten element robi zwarcie tylko żarówkę np.z przedniej lampy
  • Poziom 8  
    Dziękuję Panowie, dzisiaj to sprawdzę, ale skoro odłączyłem kostkę od pompy i rozrusznik i dalej przepala to chyba coś innego, i jak bezpiecznik jest przepalony, to dioda od immobilisera mruga normalnie a powinna na chwilę się zapalić po przękreceniu kluczyka, druga sprawa co zauważyłem to, kontrolka od ręcznego , jak przekręce klucz w pozycję start to się ona zapala... Dzisiaj opiszę dokładniej wieczorem wszystko bo jestem w pracy teraz..
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    rafal-lyzka napisał:
    to dioda od immobilisera mruga normalnie a powinna na chwilę się zapalić po przękreceniu kluczyka,
    Jeżeli dalej mruga jak przy wyłączonej stacyjce - to coś jest nie tak z immo i dlatego rozrusznik nie kręci. Bo powinna zmienić się częstotliwość migania i immo powinno podać kod błędu.
    rafal-lyzka napisał:
    druga sprawa co zauważyłem to, kontrolka od ręcznego , jak przekręce klucz w pozycję start to się ona zapala...
    To nie jest kontrolka ręcznego hamulca (nie ma takiej w tym samochodzie), tylko kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Także ABS ją czasem uruchamia, mimo że poziom płynu jest ok.
  • Poziom 8  
    Rozrusznik nie kręci bo bezpiecznik wywala, w czoraj jak odłączyłem wtyczki, od pompy i od skrzynki bezpiecznikow pod maską, i włożyłem bezpiecznik włączyłem zapłon zakręcił, wyłączyłem zapłon, chciałem zobaczyć drugi raz i przepalił się znów, dzisiaj spróbuję z żarówka, i będę wyciągał bezpieczniki. Może rzeczywiście IMMO, jeszcze się nie poddalem tak że będę szukał dalej, dziękuję za pomoc, odezwę się wieczorem może będę wiedział coś więcej. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2.

    Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali bo tak jak powiedziałem bezpiecznik ten zabezpiecza plus na cewkę przekaźnika który z kolei załącza napięcie na sterownik. Sterownik z kolei steruje przekaźnikiem rozrusznika więc jeśli sterownik nie jest zasilony to nic nie zrobi.

    Sprawdź te zasilenie cewek.
  • Poziom 8  
    Panowie bezpieczniki te kwadratowe nr 106, 107 i 111 jak wyciągnę to żarówka gaśnie wszystkie są od zapłonu, sprawdzam cewki

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Panowie dziękuję za pomoc, odkreciłem obudowę od cewek i jak w garażu ja zakręcili to przydusili kabel, który się przetarł i robiło zwarcie. Zaizolowałem go i silnik odpalił. Wyglądało to tak https://obrazki.elektroda.pl/1149411400_1406321508.jpg