Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Transit 2003r - Przepalajacy bezpiecznik nr 28 25A

rafal-lyzka 24 Jul 2014 00:00 11475 9
  • #1
    rafal-lyzka
    Level 9  
    Witam, proszę o pomoc. Na jutro potrzebuję busa a nie odpala, bus to Ford Transit 2.3 benzyna 2003rok :( problem polega na tym, że podczas stania na światłach sam zgasł, ( powiem w skrócie ) sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jeden nr 28 25A był przepalony, objawiało się to tym, że auto po przekręceniu kluczyka w pozycję start nie kreciło silnikiem. Zmieniłem bezpiecznik i odpalił, na drugi dzień było to samo ale jak zmienię bezpiecznik teraz to odrazu go przepala, jak przekręce w pozycję start... od czego to jest bezpiecznik i co może być przyczyną ??

    Ford Transit 2003r - Przepalajacy bezpiecznik nr 28 25A
  • Helpful post
    #2
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Nie ma w tych modelach bezpiecznika oznaczonego nr 28. Ten w zielonym kółku ma oznaczenie nr 22 i wartość prądu 20A, zabezpiecza obwód pompy paliwa.
    Przyczyna - albo kończy się pompa, albo masz zwarcie na masę na przewodzie zasilającym (np przetarty przewód).

    Tu masz linka do instrukcji rocznika 2000-2006 z opisem skrzynek bezpieczników i przekaźników:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s...krHS7iEgnMIDazmv8DSP1OA&bvm=bv.68235269,d.ZGU
  • #3
    rafal-lyzka
    Level 9  
    tak przepraszam, to numer 22. I jest tak: odczepiłem wiazkę od pompy paliwa i dalej go przepala, odłaczylem czarna i szara kostkę zaraz pod spodem samochodu po prawej stronie patrzac na śilnik, która idzie kolo zbiornika i do pompy, i dalej to samo, teraz przepala go od razu jak właczę zapłon, wiazkę która idzie na tył auta rozplotłem sprawdzilem i z powrotem wlożyłem w pancerzyk i zakleiłem taśma, odlączyłem też rozrusznik i dalej przepala mi ten bezpiecznik..
  • Helpful post
    #4
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Pozostaje podnieść skrzynkę i iść po wiązce sprawdzając, czy nie ma gdzieś przebicia na masę. Najczęściej zwarcie jest w komorze silnika.
    Jeżeli nie znajdziesz zwarcia, to pozostaje odcięcie tego obwodu tuż pod skrzynką i zrobienie by-passa do wtyku pompy...

    Rozrusznik wisi na przekaźniku R1, którego masa cewki chyba łączona jest przez ECU. Tak na 100% nie wiem, bo Transit benzyna to biała plama... To może mieć związek z niedziałającą pompą, ale może być zwalony rozrusznik. Może sprawdź go czy działa, podając napięcie na elektrowłącznik (najlepiej z gniazda przekaźnika).
  • Helpful post
    #5
    tkoziol

    Level 19  
    włóż żarówkę zamiast bezpiecznika jest tam zwarcie to powinna jak włączysz zapłon i wyciągaj po koleji bezpieczniki lub przekażniki jeżeli na kturymś zgaśnie to sprawdz od czego on jest i ten element robi zwarcie tylko żarówkę np.z przedniej lampy
  • #6
    rafal-lyzka
    Level 9  
    Dziękuję Panowie, dzisiaj to sprawdzę, ale skoro odłączyłem kostkę od pompy i rozrusznik i dalej przepala to chyba coś innego, i jak bezpiecznik jest przepalony, to dioda od immobilisera mruga normalnie a powinna na chwilę się zapalić po przękreceniu kluczyka, druga sprawa co zauważyłem to, kontrolka od ręcznego , jak przekręce klucz w pozycję start to się ona zapala... Dzisiaj opiszę dokładniej wieczorem wszystko bo jestem w pracy teraz..
  • Helpful post
    #7
    wojciechjanusz
    Level 27  
    rafal-lyzka wrote:
    to dioda od immobilisera mruga normalnie a powinna na chwilę się zapalić po przękreceniu kluczyka,
    Jeżeli dalej mruga jak przy wyłączonej stacyjce - to coś jest nie tak z immo i dlatego rozrusznik nie kręci. Bo powinna zmienić się częstotliwość migania i immo powinno podać kod błędu.
    rafal-lyzka wrote:
    druga sprawa co zauważyłem to, kontrolka od ręcznego , jak przekręce klucz w pozycję start to się ona zapala...
    To nie jest kontrolka ręcznego hamulca (nie ma takiej w tym samochodzie), tylko kontrolka poziomu płynu hamulcowego. Także ABS ją czasem uruchamia, mimo że poziom płynu jest ok.
  • #8
    rafal-lyzka
    Level 9  
    Rozrusznik nie kręci bo bezpiecznik wywala, w czoraj jak odłączyłem wtyczki, od pompy i od skrzynki bezpiecznikow pod maską, i włożyłem bezpiecznik włączyłem zapłon zakręcił, wyłączyłem zapłon, chciałem zobaczyć drugi raz i przepalił się znów, dzisiaj spróbuję z żarówka, i będę wyciągał bezpieczniki. Może rzeczywiście IMMO, jeszcze się nie poddalem tak że będę szukał dalej, dziękuję za pomoc, odezwę się wieczorem może będę wiedział coś więcej. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    gameness
    Level 15  
    Ten bezpiecznik nie zabezpiecza pompy paliwa w silniku benzynowym, a zasilanie na obie cewki zapłonowe oraz przez diodę zasilanie na cewkę przekaźnika regulacji silnika. Sprawdziłbym przewody zasilające do cewek. Odłączyć je, wyciągnąć bezpiecznik i zobaczyć co się dzieje w obu kostkach na pinach nr 2.

    Jak ten bezpiecznik będzie spalony to nie odpali bo tak jak powiedziałem bezpiecznik ten zabezpiecza plus na cewkę przekaźnika który z kolei załącza napięcie na sterownik. Sterownik z kolei steruje przekaźnikiem rozrusznika więc jeśli sterownik nie jest zasilony to nic nie zrobi.

    Sprawdź te zasilenie cewek.
  • #10
    rafal-lyzka
    Level 9  
    Panowie bezpieczniki te kwadratowe nr 106, 107 i 111 jak wyciągnę to żarówka gaśnie wszystkie są od zapłonu, sprawdzam cewki

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Panowie dziękuję za pomoc, odkreciłem obudowę od cewek i jak w garażu ja zakręcili to przydusili kabel, który się przetarł i robiło zwarcie. Zaizolowałem go i silnik odpalił. Wyglądało to tak https://obrazki.elektroda.pl/1149411400_1406321508.jpg