Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzrośie mocy

09 Sie 2014 22:58 5217 12
  • Poziom 5  
    Witam, mam problem ze swoim samochodem. Autko przy normalnej pracy jeździ równo i nie dymi. Zawsze duża chmura dymu pojawia się w chwili gdy dodam gazu i samochód dostaje dużo więcej mocy przez załączenie sprężarki. Dodam że samochód ma przejechane 343 tys. km Silnik pracuje bardzo równo. Jest to samochód regularnie serwisowany ale ostatnie lata (3-4) jeździł bardzo, bardzo niewiele. Z tego co się dowiedziałem wtryski były regenerowane, oleju samochód nie bierze a sprężarka bardzo lekko puszcza olej ale nie trzeba jej regenerować czy wymieniać (informacja od 2 różnych mechaników i jednego diagnosty). Zastanawia mnie kwestia tego że samochód przy normalnej jeździe (bez szybkiego przyśpieszania) zachowuje się normalnie i nie dymi. Czy to może być kwestia wydmuchiwania syfu zastałego przez lata w rurze wydechowej? Co można z tym zrobić? Proszę o pomoc gdyż jest to samochód służbowy i niezbyt ładnie wygląda gdy kierowca z tyłu znajduje się w chmurze czarnego dymu. Pozdrawiam, ML
  • Poziom 22  
    Jakieś kontrolki, diagnostyka albo edc się świecą ?
  • Poziom 16  
    Zobacz czy nie jest pęknięta rura od intercoolera, albo sam intercooler.
  • Poziom 5  
    A gdzie on się znajduje? Przyznam się że ze mnie mechanik jak z robotnika baletnica :D Miałem też problem z wyciekiem płynu chłodzącego silnik który dzisiaj załatwiłem. Czy to może być z tym związane?
  • Poziom 31  
    Nie prawdopodobnie za małe turbo.
  • Poziom 5  
    A jak to mogę sprawdzić? Samochód był zakupiony z państwowej firmy która nie mogła sobie pozwolić na "zamianę" na niekompatybilny sprzęt.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Koledze chodziło o zbyt niskie doładowanie turbiny. Przyczyn może być kilka. Sterowanie turbiny, nieszczelny układ dolotowy, fałszywe wskazania czujników, zapchany filtr powietrza, itd. Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
  • Poziom 5  
    Filtr powietrza jest nowy. Ale rozumiem że rura mogła by być zapchana? Diagnostyka ok, tylko czy mam jechać na warsztat? Czy jest możliwość żeby się wgłębiać w temat i szukać samemu. Jak robiłem przy nim końcówki drążka kierowniczego, drążki i zbieżność to oczywiście zapytałem o dym, mechanik powiedział: Z tym przebiegiem to on tak ma.

    Dodano po 5 [minuty]:

    adam158 napisał:
    Jakieś kontrolki, diagnostyka albo edc się świecą ?
    Pali się kontrolka od świecy żarowej (nie mam kiedy jej wymienić...) i paliła się kontrolka od układu chłodzenia. EDC było i samochód umarł ale okazało się że zapinka wtyczki przy czujniku wysokiego ciśnienia się wyłamała i wtyczka wypadła. Teraz jest ok.
  • Poziom 8  
    antvort napisał:
    Pali się kontrolka od świecy żarowej


    Prawdopodobnie będzie przepalona ścieżka w module sterującym grzaniem świec, wadliwa świeca jest przyczyną a kontrolka i usterka w/w sterownika są skutkiem ubocznym. Warto zacząć od świec, piszę bo jeśli kontrolka nie zgaśnie to będzie Kolega wiedział gdzie szukać, pozdrawiam
  • Poziom 5  
    gruby74 napisał:
    antvort napisał:
    Pali się kontrolka od świecy żarowej


    Prawdopodobnie będzie przepalona ścieżka w module sterującym grzaniem świec, wadliwa świeca jest przyczyną a kontrolka i usterka w/w sterownika są skutkiem ubocznym. Warto zacząć od świec, piszę bo jeśli kontrolka nie zgaśnie to będzie Kolega wiedział gdzie szukać, pozdrawiam


    Czyli zaczynam od tego :) Dzięki wielkie :) Za kilka dni odezwę się. Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    W warunkach letnich przepalona świeca nie ma zupełnie wpływu na uruchamianie i dymienie silnika.
    Napisz dokładnie, o jakie auto chodzi, bo zarówno poprzedni model Sprintera jak i aktualnie produkowany mogą mieć oznaczenie handlowe 313 CDI które nie ma nic wspólnego z modelem auta.
  • Poziom 8  
    Z 2,2 CDI wychodziły chyba 903. Jaki to rocznik?
  • Poziom 5  
    Jest to rocznik 2001. Ciężko mi powiedzieć jaki to samochód. Jest to samochód specjalny a dokładniej ambulans. Wrzucam zdjęcie:

    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzrośie mocy

    Dodatkowo dzisiaj zobaczyłem wyciek oleju. Z tego co się zorientowałem wyciek jest z rurki która idzie od turbiny do miski oleju. Wrzucam zdjęcia, tylko takie mi się udało zrobić.
    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzrośie mocy
    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzrośie mocy

    Chciałem zakupić taką rurkę aby wymienić ale nie jestem pewny którą. Na allegro znalazłem:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m...kie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-1-default-0905

    Proszę wskażcie co powinienem kupić. Pozdrawiam.