Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzro¶ie mocy

antvort 09 Aug 2014 22:58 6393 12
  • #1
    antvort
    Level 6  
    Witam, mam problem ze swoim samochodem. Autko przy normalnej pracy jeĽdzi równo i nie dymi. Zawsze duża chmura dymu pojawia się w chwili gdy dodam gazu i samochód dostaje dużo więcej mocy przez zał±czenie sprężarki. Dodam że samochód ma przejechane 343 tys. km Silnik pracuje bardzo równo. Jest to samochód regularnie serwisowany ale ostatnie lata (3-4) jeĽdził bardzo, bardzo niewiele. Z tego co się dowiedziałem wtryski były regenerowane, oleju samochód nie bierze a sprężarka bardzo lekko puszcza olej ale nie trzeba jej regenerować czy wymieniać (informacja od 2 różnych mechaników i jednego diagnosty). Zastanawia mnie kwestia tego że samochód przy normalnej jeĽdzie (bez szybkiego przy¶pieszania) zachowuje się normalnie i nie dymi. Czy to może być kwestia wydmuchiwania syfu zastałego przez lata w rurze wydechowej? Co można z tym zrobić? Proszę o pomoc gdyż jest to samochód służbowy i niezbyt ładnie wygl±da gdy kierowca z tyłu znajduje się w chmurze czarnego dymu. Pozdrawiam, ML
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwi±zania w przemy¶le. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    adam158
    Level 22  
    Jakie¶ kontrolki, diagnostyka albo edc się ¶wiec± ?
  • #3
    1000godzilla1000
    Level 16  
    Zobacz czy nie jest pęknięta rura od intercoolera, albo sam intercooler.
  • #4
    antvort
    Level 6  
    A gdzie on się znajduje? Przyznam się że ze mnie mechanik jak z robotnika baletnica :D Miałem też problem z wyciekiem płynu chłodz±cego silnik który dzisiaj załatwiłem. Czy to może być z tym zwi±zane?
  • #5
    robi1214
    Level 31  
    Nie prawdopodobnie za małe turbo.
  • #6
    antvort
    Level 6  
    A jak to mogę sprawdzić? Samochód był zakupiony z państwowej firmy która nie mogła sobie pozwolić na "zamianę" na niekompatybilny sprzęt.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Koledze chodziło o zbyt niskie doładowanie turbiny. Przyczyn może być kilka. Sterowanie turbiny, nieszczelny układ dolotowy, fałszywe wskazania czujników, zapchany filtr powietrza, itd. Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
  • #8
    antvort
    Level 6  
    Filtr powietrza jest nowy. Ale rozumiem że rura mogła by być zapchana? Diagnostyka ok, tylko czy mam jechać na warsztat? Czy jest możliwo¶ć żeby się wgłębiać w temat i szukać samemu. Jak robiłem przy nim końcówki dr±żka kierowniczego, dr±żki i zbieżno¶ć to oczywi¶cie zapytałem o dym, mechanik powiedział: Z tym przebiegiem to on tak ma.

    Dodano po 5 [minuty]:

    adam158 wrote:
    Jakie¶ kontrolki, diagnostyka albo edc się ¶wiec± ?
    Pali się kontrolka od ¶wiecy żarowej (nie mam kiedy jej wymienić...) i paliła się kontrolka od układu chłodzenia. EDC było i samochód umarł ale okazało się że zapinka wtyczki przy czujniku wysokiego ci¶nienia się wyłamała i wtyczka wypadła. Teraz jest ok.
  • #9
    gruby74
    Level 9  
    antvort wrote:
    Pali się kontrolka od ¶wiecy żarowej


    Prawdopodobnie będzie przepalona ¶cieżka w module steruj±cym grzaniem ¶wiec, wadliwa ¶wieca jest przyczyn± a kontrolka i usterka w/w sterownika s± skutkiem ubocznym. Warto zacz±ć od ¶wiec, piszę bo je¶li kontrolka nie zga¶nie to będzie Kolega wiedział gdzie szukać, pozdrawiam
  • #10
    antvort
    Level 6  
    gruby74 wrote:
    antvort wrote:
    Pali się kontrolka od ¶wiecy żarowej


    Prawdopodobnie będzie przepalona ¶cieżka w module steruj±cym grzaniem ¶wiec, wadliwa ¶wieca jest przyczyn± a kontrolka i usterka w/w sterownika s± skutkiem ubocznym. Warto zacz±ć od ¶wiec, piszę bo je¶li kontrolka nie zga¶nie to będzie Kolega wiedział gdzie szukać, pozdrawiam


    Czyli zaczynam od tego :) Dzięki wielkie :) Za kilka dni odezwę się. Pozdrawiam
  • #11
    Gerri
    Mercedes specialist
    W warunkach letnich przepalona ¶wieca nie ma zupełnie wpływu na uruchamianie i dymienie silnika.
    Napisz dokładnie, o jakie auto chodzi, bo zarówno poprzedni model Sprintera jak i aktualnie produkowany mog± mieć oznaczenie handlowe 313 CDI które nie ma nic wspólnego z modelem auta.
  • #12
    gruby74
    Level 9  
    Z 2,2 CDI wychodziły chyba 903. Jaki to rocznik?
  • #13
    antvort
    Level 6  
    Jest to rocznik 2001. Ciężko mi powiedzieć jaki to samochód. Jest to samochód specjalny a dokładniej ambulans. Wrzucam zdjęcie:

    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzro¶ie mocy

    Dodatkowo dzisiaj zobaczyłem wyciek oleju. Z tego co się zorientowałem wyciek jest z rurki która idzie od turbiny do miski oleju. Wrzucam zdjęcia, tylko takie mi się udało zrobić.
    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzro¶ie mocy
    Mercedes Sprinter 313 CDI 2,2 - Czarny dym przy wzro¶ie mocy

    Chciałem zakupić tak± rurkę aby wymienić ale nie jestem pewny któr±. Na allegro znalazłem:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m...kie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-1-default-0905

    Proszę wskażcie co powinienem kupić. Pozdrawiam.