Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313cdi dymi na czarno przez popychacz?

fhukonrad 25 Jun 2010 21:33 10441 23
  • #1
    fhukonrad
    Level 11  
    Witam.
    Problem tkwi w czarnym ob這czku z rury.
    Wszystko praktycznie posprawdzane turbo, EGR, przep造womierz, intercooler, itp. Zregenerowane wtryski na 1,2,3 cylindrze o jednakowym numerze za na 4 r闚nie zregenerowany ale o innym numerze.
    S造cha r闚nie stukaj帷y popychacz w okolicy 3 lub 4 cylindra.
    Po podpi璚iu pod kompa wysz這, 瞠 wtrysk na 3 cylindrze ma du瞠 skoki.
    Pytanie brzmi: czy wtrysk o innym numerze z 4 cylindra powoduje zak堯cenia, czy raczej popychacz?
    A mo瞠 jeszcze co przeoczy貫m?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    fhukonrad
    Level 11  
    nie no bez przesady, zdaj sobie spraw, 瞠 tak si nie robi z wtryskami, ale czy to faktycznie ma bezpo鈔edni wp造w na takie objawy??? W dodatku on jest na 4 cylindrze a komp wskazuje na 3 cylinder. Wcze郾iej na lej帷ych wtryskach podobnie chodzi podobny ob這czek puszcza (ale 4szt. o jednakowym numerze)D馧 silnika jest po remoncie, i spr篹anie ma niemal identyczne. Za ma貫 ci郾ienie paliwa? Raczej on ma za du膨 dawk...
  • #4
    jannaszek
    Level 39  
    Mo瞠 mie za du膨, u篡j stetoskopu i pos逝chaj uchem(Kawa貫k sztyla z 這paty) bo to mo瞠 by w豉郾ie g這郾a praca w tym cylindrze, a nie popychacz.
    Pod堯, te r瘯 do rury wydechowej, i na wolnych obrotach lub delikatne kr鏒kie przygaz闚ki, powiniene wyczu tarakot.
    Trzecia sprawa, ustalisz kt鏎y to wtrysk daje za du穎,od陰czaj帷 go od zasilania, ale, nie w trakcie pracy.

    Musisz z tym co zrobi, bo wypali ci dziur w t這ku.Przyczyny mog by tylko dwie: za du穎 ropy,i lub za ma這 tlenu (powietrza).
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    fhukonrad
    Level 11  
    Fakt os逝chanie stetoskopem mo瞠 co pom鏂. Od陰czy wtrysk od zasilania nie w trakcie pracy? M鏬豚ys kolego troszeczk dok豉dniej opisa. Najprawdopodobniej od rana do tego tematu startuj i w zasadzie sprawdzi popychacze to juz nie jest dodatkowo du穎 roboty.

    Dodano po 3 [minuty]:

    to te rozwi您anie dobre bodek434 :) ale musz 軼i庵a ponownie ch這paka z kompem;/ Niewykluczone, ze trzeba b璠zie skorzysta z tego pomys逝...
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    brandy-p
    Level 31  
    fhukonrad wrote:
    ...
    Po podpi璚iu pod kompa wysz這, 瞠 wtrysk na 3 cylindrze ma du瞠 skoki.
    Pytanie brzmi: czy wtrysk o innym numerze z 4 cylindra powoduje zak堯cenia, czy raczej popychacz?
    A mo瞠 jeszcze co przeoczy貫m?


    Pod jakiego "kompa" pod陰cza貫? Bo wed逝g mnie wystarczy這 zerkn望 na dawki z poszczeg鏊nych wtrysk闚.

    P.S Cze嗆 Owik, fajnie, 瞠 zn闚 z nami :-)
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    RobertLodz09
    Level 30  
    Mam pytanie do kolegi jannaszek ? Jakiej d逝go軼i musi by ten "kawa貫k sztyla od 這paty" kt鏎y to kolega stosuje do os逝chiwania silnik闚? Jest on bardziej praktyczny i skuteczny od "zwyk貫go stetoskopu"? Pozdrawiam!
  • #11
    fhukonrad
    Level 11  
    heh szalejecie z komentarzami:) Zatem ju pisz co bylo przyczyna stukania. Po zdj璚iu pokrywy i odpaleniu kompresja wybija豉 przy 4 wtrysku. Po zdemontowaniu okaza這 si, 瞠 gwint trzymaj帷y 豉p wtrysku jest zerwany. Po naprawie gwintu stukanie ucich這. Zainstalowano dobry wtrysk. ( zatem 4 szt. s ju o jednakowym numerze) Pozosta tylko obfity czarny dym kt鏎y pojawia sie tylko w momencie wkr璚ania na obroty (delikatne przygaz闚ki) Kto pyta o dawkowanie poszczeg鏊nych wtryskow? Wszystko jest w normie. Wi璚 po mojemu uk豉d paliwowy jest OK. Zostaje powietrze. Czy瘺y turbo? Niby na kompie by豉 jej ni窺za warto嗆 ale mieszcz帷a si w parametrach...
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    fhukonrad
    Level 11  
    przejechane z 50 km ju p鏦i co bez zmian... To w豉sciwie s poprawki po 幢e wykonanej przez poprzedniego mechanika robocie... Troch bym tu m鏬 popisac jakie kombinacje alpejskie s przy aucie porobione to m霩g sie lasuje... P鏦i co trzeba rozpracowa temat dymienia. Dzi瘯i wszystkim za pomys造 i porady wszystko przydatne
  • #14
    jannaszek
    Level 39  
    Musia豚ym zobaczy jak intensywny jest ten dym, bo pewien musi niestety by, przy przygazowaniu.
    Stuka wtryskiwacz w mocowaniu, c騜 豉two zb陰dzi.
    Wr鵵 jeszcze raz do sprawdzenia przep造womierza.Turbo to jedno, ale czczelno嗆 w uk豉dzie do豉dowuj帷ym ,to drugie.
  • #15
    romoo
    User under supervision
    A ile daje turbina i od jakich obrot闚- manometr chyba masz z zanadrzu.
    Jakie temperatury widzi sterownik?
  • #16
    jannaszek
    Level 39  
    Ci篹ko jest zdiagnozowa wydajno嗆 turbo na postoju.
    Pod g鏎 3 bieg i peda full.Masz laptopa i interfejs, to kabelek do kabiny i test.
    Ale w豉郾ie mo瞠sz pod陰czy zwyk造m tekalonem manometr.
    Jak radzi przedm闚ca.Komputery s dobre, ale nie wszystko im zawdzieczamy.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    jannaszek
    Level 39  
    Nie odnios sie do kolejnych zaczepek, ale autorowi podpowiem 瞠 s sposoby aby wpi望 mechanicznie manometr.pozostawiam inwencji.( nie bez celu ) Naturalnie nie ma sensu 瘸dnego, wypinanie wtyczki z przetwornika dostarczaj帷ego danych dla komputera, to by dziecko wiedzioa這. My郵 瞠 to zagrywka dla takiego owiego.
    Mia貫m ostatnio ucznia, nieco ma這 kreatywnego, kt鏎y podni鏀 mi podobny problem do rangi epopei. c騜 po 5 minutach znali鄉y wsp鏊nie problem n瘯aj帷y Renault safrane, walni瞜 ohring w z陰czu magistrali do豉dowania. wielkie kopcenie zero mocy.jednak da這 si zrobi prowizork potrzebn na 4 minuty testu.klient by u wielkich tester闚 kt鏎zy wskazali r瘯ami komputera na problem instalacji do豉dowania.KONIEC Roli komputera. Dalej zwyk貫 my郵enie.

    Wracaj帷. Problemy z przetwornikami, czujnikami s wszech obecne, trudne warunki, temperatura, wstrz御y, nieprawdopodobne staje si realne. wystarczy 15 % przek豉mania ,a zobaczysz zwyk造 przyziemny dym. przerabiane setki razy i pogo za paliwem.Zdziwienie pracodawcy.Bior to na ch這dno, bo po miesi帷u mia貫m premi za spowodowanie oszcz璠no軼i, kt鏎e przez rok by造 przepa貫m, i przekle雟twem, i wrzodem na dupie.
    Paranoja staje si chlebem powszednim. sk康 to znamy..Kto my郵i, niechaj wie..

    nie trzeba my郵e negatywnie, i agresywnie.Tylko czasem wzi望 miot喚 i pozamiata, i w tym czasie pomy郵e. za czasem uci望 kawa sztyla, aby potem mie ten pasti, to co , co nie jest w podr璚znikach.To nie przyjdzie w jeden dzie.A potem walczy z babilonem i wiatrakami, nie wypstryka si na popie. Jannaszka.. trzeba zna kolejno嗆....
    Bo Taki Jannaszek, potrafi zrobi u篡tek z oscyloskopu 4 kana這wego, z pami璚i, ale i ze sztyla z miot造.
    Te wyk豉dy s adresowane do konkretnych odbiorc闚, kt鏎zy si tu odnajd, aby ni by off topic.
    A czy nazwiesz tekalan, czy tekalon, to to ma wp造w, jak ksi篹yc na p貫 kaczek.
    Moderated By robokop:

    Przykro mi, 5 ostrze瞠nie - wyczy軼i貫m w徠ek z kolegi filozoficznych wywod闚, zupe軟ie nie zwi您anych z tematem jak i dalekich o technologii napraw i obs逝gi nowoczesnych uk豉d闚 diesla. W celu odblokowania prosz si zwr鏂i do autora najstarszego ostrze瞠nia.

  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    fhukonrad
    Level 11  
    Turbina sprawdzona jest OK i uk豉d szczelny. A czy zap這n mo瞠 by przestawiony(silnik idealnie pracuje)?Mia kto podobny objaw? Kto podpowiedzia 瞠by sterownik podmieni, 瞠 m鏬 kto grzeba i dawk paliwow pozmienia? Da si to sprawdzi?