Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 313cdi dymi na czarno przez popychacz?

fhukonrad 25 Jun 2010 21:33 10051 23
  • #1
    fhukonrad
    Level 11  
    Witam.
    Problem tkwi w czarnym obłoczku z rury.
    Wszystko praktycznie posprawdzane turbo, EGR, przepływomierz, intercooler, itp. Zregenerowane wtryski na 1,2,3 cylindrze o jednakowym numerze zaś na 4 również zregenerowany ale o innym numerze.
    Słychać również stukający popychacz w okolicy 3 lub 4 cylindra.
    Po podpięciu pod kompa wyszło, że wtrysk na 3 cylindrze ma duże skoki.
    Pytanie brzmi: czy wtrysk o innym numerze z 4 cylindra powoduje zakłócenia, czy raczej popychacz?
    A może jeszcze coś przeoczyłem?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    fhukonrad
    Level 11  
    nie no bez przesady, zdaję sobie sprawę, że tak się nie robi z wtryskami, ale czy to faktycznie ma bezpośredni wpływ na takie objawy??? W dodatku on jest na 4 cylindrze a komp wskazuje na 3 cylinder. Wcześniej na lejących wtryskach podobnie chodził podobny obłoczek puszczał (ale 4szt. o jednakowym numerze)Dół silnika jest po remoncie, i sprężanie ma niemal identyczne. Za małe ciśnienie paliwa? Raczej on ma za dużą dawkę...
  • #4
    jannaszek
    Level 39  
    Może mieć za dużą, użyj stetoskopu i posłuchaj uchem(Kawałek sztyla z łopaty) bo to może być właśnie głośna praca w tym cylindrze, a nie popychacz.
    Podłóż, też rękę do rury wydechowej, i na wolnych obrotach lub delikatne krótkie przygazówki, powinieneś wyczuć tarakot.
    Trzecia sprawa, ustalisz który to wtrysk daje za dużo,odłączając go od zasilania, ale, nie w trakcie pracy.

    Musisz z tym coś zrobić, bo wypali ci dziurę w tłoku.Przyczyny mogą być tylko dwie: za dużo ropy,i lub za mało tlenu (powietrza).
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    fhukonrad
    Level 11  
    Fakt osłuchanie stetoskopem może coś pomóc. Odłączyć wtrysk od zasilania nie w trakcie pracy? Mógłbys kolego troszeczkę dokładniej opisać. Najprawdopodobniej od rana do tego tematu startuję i w zasadzie sprawdzić popychacze to juz nie jest dodatkowo dużo roboty.

    Dodano po 3 [minuty]:

    to też rozwiązanie dobre bodek434 :) ale muszę ściągać ponownie chłopaka z kompem;/ Niewykluczone, ze trzeba będzie skorzystać z tego pomysłu...
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    brandy-p
    Level 31  
    fhukonrad wrote:
    ...
    Po podpięciu pod kompa wyszło, że wtrysk na 3 cylindrze ma duże skoki.
    Pytanie brzmi: czy wtrysk o innym numerze z 4 cylindra powoduje zakłócenia, czy raczej popychacz?
    A może jeszcze coś przeoczyłem?


    Pod jakiego "kompa" podłączałeś? Bo według mnie wystarczyło zerknąć na dawki z poszczególnych wtrysków.

    P.S Cześć Owik, fajnie, że znów z nami :-)
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    RobertLodz09
    Level 30  
    Mam pytanie do kolegi jannaszek ? Jakiej długości musi być ten "kawałek sztyla od łopaty" który to kolega stosuje do osłuchiwania silników? Jest on bardziej praktyczny i skuteczny od "zwykłego stetoskopu"? Pozdrawiam!
  • #11
    fhukonrad
    Level 11  
    heh szalejecie z komentarzami:) Zatem już piszę co bylo przyczyna stukania. Po zdjęciu pokrywy i odpaleniu kompresja wybijała przy 4 wtrysku. Po zdemontowaniu okazało się, że gwint trzymający łapę wtrysku jest zerwany. Po naprawie gwintu stukanie ucichło. Zainstalowano dobry wtrysk. ( zatem 4 szt. są już o jednakowym numerze) Pozostał tylko obfity czarny dym który pojawia sie tylko w momencie wkręcania na obroty (delikatne przygazówki) Ktoś pytał o dawkowanie poszczególnych wtryskow? Wszystko jest w normie. Więc po mojemu układ paliwowy jest OK. Zostaje powietrze. Czyżby turbo? Niby na kompie była jej niższa wartość ale mieszcząca się w parametrach...
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    fhukonrad
    Level 11  
    przejechane z 50 km już póki co bez zmian... To własciwie są poprawki po źle wykonanej przez poprzedniego mechanika robocie... Trochę bym tu mógł popisac jakie kombinacje alpejskie są przy aucie porobione to mózg sie lasuje... Póki co trzeba rozpracować temat dymienia. Dzięki wszystkim za pomysły i porady wszystko przydatne
  • #14
    jannaszek
    Level 39  
    Musiałbym zobaczyć jak intensywny jest ten dym, bo pewien musi niestety być, przy przygazowaniu.
    Stukał wtryskiwacz w mocowaniu, cóż łatwo zbłądzić.
    Wróć jeszcze raz do sprawdzenia przepływomierza.Turbo to jedno, ale czczelność w układzie doładowującym ,to drugie.
  • #15
    romoo
    User under supervision
    A ile daje turbina i od jakich obrotów- manometr chyba masz z zanadrzu.
    Jakie temperatury widzi sterownik?
  • #16
    jannaszek
    Level 39  
    Ciężko jest zdiagnozować wydajność turbo na postoju.
    Pod górę 3 bieg i pedał full.Masz laptopa i interfejs, to kabelek do kabiny i test.
    Ale właśnie możesz podłączyć zwykłym tekalonem manometr.
    Jak radzi przedmówca.Komputery są dobre, ale nie wszystko im zawdzieczamy.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    jannaszek
    Level 39  
    Nie odniosę sie do kolejnych zaczepek, ale autorowi podpowiem że są sposoby aby wpiąć mechanicznie manometr.pozostawiam inwencji.( nie bez celu ) Naturalnie nie ma sensu żadnego, wypinanie wtyczki z przetwornika dostarczającego danych dla komputera, to by dziecko wiedzioało. Myślę że to zagrywka dla takiego owiego.
    Miałem ostatnio ucznia, nieco mało kreatywnego, który podniósł mi podobny problem do rangi epopei. cóż po 5 minutach znaliśmy wspólnie problem nękający Renault safrane, walnięy ohring w złączu magistrali doładowania. wielkie kopcenie zero mocy.jednak dało się zrobić prowizorkę potrzebną na 4 minuty testu.klient był u wielkich testerów którzy wskazali rękami komputera na problem instalacji doładowania.KONIEC Roli komputera. Dalej zwykłe myślenie.

    Wracając. Problemy z przetwornikami, czujnikami są wszech obecne, trudne warunki, temperatura, wstrząsy, nieprawdopodobne staje się realne. wystarczy 15 % przekłamania ,a zobaczysz zwykły przyziemny dym. przerabiane setki razy i pogoń za paliwem.Zdziwienie pracodawcy.Biorę to na chłodno, bo po miesiącu miałem premię za spowodowanie oszczędności, które przez rok były przepałem, i przekleństwem, i wrzodem na dupie.
    Paranoja staje się chlebem powszednim. skąd to znamy..Kto myśli, niechaj wie..

    nie trzeba myśleć negatywnie, i agresywnie.Tylko czasem wziąć miotłę i pozamiatać, i w tym czasie pomyśleć. zaś czasem uciąć kawał sztyla, aby potem mieć ten pastiż, to coś , co nie jest w podręcznikach.To nie przyjdzie w jeden dzień.A potem walczyć z babilonem i wiatrakami, nie wypstrykać się na popie. Jannaszka.. trzeba znać kolejność....
    Bo Taki Jannaszek, potrafi zrobić użytek z oscyloskopu 4 kanałowego, z pamięcią, ale i ze sztyla z miotły.
    Te wykłady są adresowane do konkretnych odbiorców, którzy się tu odnajdą, aby ni być off topic.
    A czy nazwiesz tekalan, czy tekalon, to to ma wpływ, jak księżyc na płeć kaczek.
    Moderated By robokop:

    Przykro mi, 5 ostrzeżenie - wyczyściłem wątek z kolegi filozoficznych wywodów, zupełnie nie związanych z tematem jak i dalekich o technologii napraw i obsługi nowoczesnych układów diesla. W celu odblokowania proszę się zwrócić do autora najstarszego ostrzeżenia.

  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    fhukonrad
    Level 11  
    Turbina sprawdzona jest OK i układ szczelny. A czy zapłon może być przestawiony(silnik idealnie pracuje)?Miał ktoś podobny objaw? Ktoś podpowiedział żeby sterownik podmienić, że mógł ktoś grzebać i dawkę paliwową pozmieniać? Da się to sprawdzić?