Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros - Nie mozna nauczyc skrzyni biegow gs31

13 Sie 2014 03:04 8598 19
  • Poziom 10  
    Dzień dobry
    Posiadam Actrosa 2004 rok jest to pojazd do przewozu aut
    Problem mam ze skrzynia tzn brak N na wyswietlaczu , brak mozliwości przeprowadzenia dużej procedury nauczania tzn wyskakuje bląd gs 31
    Co na ta chwile zrobilem
    Wymieniony wysprzeglik
    Zasilanie na komputerze skrzyni gs stale i po zaplonie jest
    Mogę wymienic sprzeglo ale waham siie
    Po podlaczeniu star diagnozy moge sie polaczyc ze wszystkimi sterownikami (Silnik nie uruchomiony)lecz gdy tylko uruchomie silnik na wyswietlaczu miga R naprzemiennie z N ( sa to krotkie migniecia) i jednoczenie nie moge odczytac wartosci rzeczywistych ze sterownika GS. Jesli chodzi o sprzegło to fizycznie dziala po zalaczeniu manualnym biegu na wybieraku mozna w teori jechac i po wcisnieniu sprzegla auto przestaje ciagnac
    Testujac sprzeglo star diagnozą status zamkniete, po wcisnieciu sprzegla nie znienia sie na otwarte skok sprzegla powyzej 355counts
    Prosze o sugestie i pomoc
    Jesli vin bylby konieczny moge podac
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem podobny przypadek. Robiłem na "sucho" wymianę sterownika i wtedy pobierało dane podczas dużej procedury nauczania.
    Gdy nie łączy się komputer można skorzystać z INS w systemie GS w MessWerte np MW15 wartość procentowa położenia sprzegła, MW20 to położenie sprzegla rzeczywiste, MW32 i 33 to wartości zaadaptowane.
    Ogarniesz wszystko bez kompa. A z tym miganiem to może też być ubytek powietrza na elektrozaworach lub coś z silownikiem. Albo jak kolega wyżej napisał powietrze na 6 drogowym kaput.
  • Poziom 10  
    Do bodek ok ale cz powietrze ma wpływ na to ze nie moe wartości rzeczywistych ani star diagnoza ani teza jaltestem itp zczytac powietrze jest ok sprzęgło działa
    Mam nowa wiadomość tzn x2.1 can low can high na low napięcie stale około 3volt na can h okolol 5volt takie ma napięcia ale jak odpale auto to loh szyna nie zmian się a high skacze w zakresie 1-7 volt wiec odpialem GS a i wartości nie zmieniaja się wydaje mi się ze komp chyba ppadl. Ale pewny nie jestem
    Pozdrawiam proszę o podpowiedzi
    Ps jeśli chodzi o GS każdy będzie pasował czy tylko jakieś serie rozumiem ze będzie trzeba zaprogramować
    Proszę o podpowiedz
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Po kolejnych probach udalo mi sie zczytac wartosci rzeczywiste Mozna je zczytac tylko gdy nie migaja r i n a dzieje sie tak po duzej nauce skrzyni ktora i tak nie przechodzi i konczy sie gs31
    Mam zrobione kilkadziesiat zdjec z dwoch aut podobnej specyfikacji tzn wartosci rzeczywiste ze star diagnozy Znalazlem roznice
    Roznice w zalaczniku w doc
    Niektore z nich wynikaja z nieprzeprowadzonego nauczania skrzyni ale sa tez inne
    Prosze o zerkniecie i podzielenie sie wnioskami
    Oczywiscie jedno z tych aut normalnie jezdzi
    Pozdrawiam[/img]
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam.
    Widzę że kolega używa pirackiego softu :p
    Sprawdzałeś czy czujnik obrotów na neutralnym po wcisnieciu sprzegła odczytuje zwalnianie i zatrzymanie wałka? Jeśli różnica między min. a max. sprzęgła jest większa od 355 count to problem tkwi w obrotach częściowo załączonego sprzęgła.
    Może to też być zła charakterystyka czujnika położenia.
  • Poziom 10  
    walek zwalnia wszystko niby ok
    Co do przesuwu jak wysprzeglik normalnie wkrecony to okolo 1600-1200
    a jak pod wysprzeglik podkladki podlozylem skok sie nie zmienial a wartosci od 2000-1600 czyli warunek przesuwu 355 count tez byl osiagniety
    Problem rozwiazalem ale prosze o wytlumaczenie bo zrobilem to przypadkowo i nie rozumiem dlaczego sie to naprawilo
    tzn w jednym z ustawien jest cos takiego w formie slupkowego poziomego wykresu
    wartosci dotycza sprzegla jak usterka jeszcze byla
    wartosc zadana przez das 0%
    wartosc odczytana z fr 100%
    wartosc odczytana z gs 100%
    sprzeglo nie wciskalem
    W sprawnym aucie wszysko na 0%
    jak sie wcisnie sprzeflo ladnie wartosci sie pokrywaja
    Wiec sobie pomyslalem jesli fr i gs mysla ze sprzeglo jest wcisniete to podczas nauczania nie wciskalem wogole sprzegla procedura nie zakonczyla sie sukcesem * z bledem gs06* ale na wyswietlaczu juz mam N i juz po prawiedlowej procedurze nauczania jest wszystko ok
    W czym tkwil problem wygladalo to jakby bieguny zamiaenily sie na czujniku sprzegla
    Prosze o podpowiedz
    Odnosnie das tak jakas podrobka ale uzywam tylko u siebie w firmie mam transport
    Nie mam warsztatu
    Pozdraiwam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    W jakich jednostkach się to wyraża? W którym sterowniku FR czy GS te wartości są zapisane?
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Odczytaj z panelu wskaźników w GS MW70 wyrażone w count
  • Poziom 10  
    Dzien dobry
    Jeśli chodzi o parametr MW 70 mam 76 zas w aucie które jest w pełni sprawne jest na poziomie 881
    Jeśli chodzi o nauczanie mała procedura przechodzi a duża kończy się błędem GS 31
    ogólnie da się jeździć ale problem z czujnikiem b57 którego nie ma w tym aucie a co za tym idzie nie dobiera biegów i po zatrzymaniu brak wstecznego (trzeba wyłączać zapłon żeby go wrzucić i ruszenie z 8)
    Jakieś sugestie
    Proszę o pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Skrzynia prawidlowa dzis nawet to parzylem bez skrzyni rozdzielczej
    a mysli ze z jest tzn czujnik b57 szuka ciagle
    Zdaje sobie sprawie ze jak by nauczanie przeszlo to wszystko wrocilo by do normy
    Czujnik opornosc ma prawidlowa za bardzo bardzo nie mam na jaki podmienic gdyz z mp1 za barddzo nie chce wspolprawcowac tzn tak mi sie wydaje
    Co do wtyczki to ja sprawdzilem ale po dokladniejszych ogledzinach to w mp1 to faktycznie ona laczy skrzynie z gs ale w mp2 reki nie dam sobie uciac ale napewno nie idzie wszystko tym okraglym zlaczem
    Wtyczka ok

    Jedynie co mi dzis do glowy przyszlo to ze faktycznie sprzeglo sie konczy
    mw70 w 76counts zakres 0d 0-3000
    a w aucie sprawny 881
    tylko kiedy jest gorzej jak jest mniej czy jak wiecej

    druga sprawa ta igliczka co w czujnik sprzegla wchodzi
    ma niewielki luz osiowy tzn przod tyl
    Jesli chodzi o nauczanie
    w glosniku pyknie odpalam blad gs 26 silnik uruchomiony ( piklo ale nie miga mala n)
    jak poczekam dluzej w skrzyni dwa razy cos sie przesunie i blad gs31
    Jakies pomysly
    Prosze o pomoc
    Pozdraawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    A jakie masz parametry sprzęgła po małej procedurze? Ona właśnie służy do kalibracji siłownika sprzęgła po naprawach związanych ze sprzęgłem. Dziwi mnie GS 31 w duźej i poprawna procedura mała.
  • Poziom 10  
    Dzień dobry
    Dziękuje za zainteresowanie problemem
    Kontynuując temat
    Nauczyć się w końcu udało błedow skrzyni brak zużycie sprzęgła 187counts
    Kierowca przejechał około 2000km w trakcie jazdy zginął bieg z bieda jakoś zjechał na warsztat (żeby było jasne bieg był ale na wyświetlaczu brak wskazania co za tym idzie brak możliwości zmiany biegu)
    Wymieniłem wysprzęglik
    po wymianie błąd sprzęgło, wymieniliśmy sprzęgło udało się nauczyć i mowie o wreszcie wszystko ok
    co ciekawe zużycie sprzęgła nie zmieniło się 187 counts
    tarcza stara miała około 8mm nowa 11mm
    Po tych czynnościach kierowca pojechał w trasę
    Zrobił około 1000km zginęły biegi, zbliżał się do bramek na 8 górnej wiec mowie jedz ile możesz jak coś stan przed bramkami miał na tyle szczęścia ze biegi się pojawiły i dalej wrócił autem bez problemów
    Zapisałem błędy przedstawiam je w załączniku
    Może ktoś miał coś takiego

    Co do błędu w module gm to z ciekawości wkleiłem może ktoś coś takiego miał chodź wydaje mi się ze to raczej nie ma wpływu na ginące biegi na wyświetlaczu
    Co do błędów w gs
    można wykluczyć złącze x2 w module gs gdyż po odłączeniu go całkiem inne błędy wyskakują odłączyłem również nastawnik tez inne błędy
    Te błędy w jednej chwili sie pojawiły co są w załączniku
    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak ja cię rozumiem ale w tym momencie żadnych błędów nie ma tzn czysto.
    W starych actrosach była taka okrągła wtyczka nią wszystkie czujniki były podłączone do gs a w mp2 za co ta okrągła wtyczka jest odpowiedzialna?
  • Użytkownik usunął konto