Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Karta dźwiękowa do nagrywania wokalu

kowal911 17 Sie 2014 21:01 11550 14
  • #1 17 Sie 2014 21:01
    kowal911
    Poziom 2  

    Witam, chciałbym zająć się nagrywaniem wokalu do bitu zrobionego w FL. Niestety moim problemem jest to, że na razie nie mam żadnego pojęcia, co mi potrzebne i co będę musiał zrobić. Prosiłbym kogoś kto wie o wytłumaczenie mi wszystkiego. Wydaję mi się, że muszę mieć dobrą kartę dźwiękową i dobry pojemnościowy mikrofon. Czy zewnętrzna karta dźwiękowa będzie lepsza do tego? Jeśli tak, to jaka? Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne? Z góry dziękuję za pomoc.

    1 14
  • #2 18 Sie 2014 01:11
    Szewc Amarantowy
    Poziom 15  

    Pojemnościowy mikrofon tak, przyda się. Do tego poszukaj informacji o urządzeniu zwanym interfejsem audio. To taka karta dźwiękowa, która na dodatek ma przedwzmacniacz mikrofonowy i zazwyczaj zasilanie phantom (które do pojemnościówki jest niezbędne).
    Możesz też kupić mikrofon USB i ominąć jedno ogniwo, tj. interfejs.

    0
  • #3 18 Sie 2014 15:08
    alojzy7719
    Poziom 35  

    kowal911 napisał:
    Wydaję mi się, że muszę mieć dobrą kartę dźwiękową i dobry pojemnościowy mikrofon.


    Dobrze się Tobie wydaje, niemniej jednak musisz określić ile PLN masz do wydania.

    0
  • #4 29 Sie 2014 16:16
    tymski
    Poziom 8  

    Osobiście jestem niechętnie nastawiony do mikrofonów na USB i kart serwujących napięcie phantom...

    Fakt - określenie budżetu tutaj jest kluczowym aspektem, bo tak to możemy sobie dryfować w swerze gdybania :)

    0
  • #5 01 Wrz 2014 13:55
    b00l3r
    Poziom 23  

    tymski napisał:
    Osobiście jestem niechętnie nastawiony do .... i kart serwujących napięcie phantom...


    Chciałbym się zapytać o wady i zalety rozwiązań 'zintegrowanych' i zewnętrznych. Wydaje mi się, że czegoś nie wiem więc chętnie się dowiem.

    0
  • #6 18 Paź 2014 01:06
    Mayev
    Poziom 11  

    Karty "zitegrowane" jak piszesz są do odtwarzania MP3 (okrojonego chłamu audio), dobre karty audio do montażu wewnętrznego są dość drogie i czasami niewygodne (wyrwij kabel z TRS i problem) za to zewnętrzne omijają te niedogodności, mają XLR,TRS,RCA, Gain/Level, podsłuch itd.
    Przykład: Karta dźwiękowa do nagrywania wokalu Pozdrawiam.

    1
  • #8 13 Lis 2014 16:56
    Mayev
    Poziom 11  

    kowal911 co dalej z Twoim dylematem ? (temat aktywny ?)
    -----------
    Pozdrawiam założyciela forum: Technika studyjna

    1
  • #9 14 Lis 2014 15:45
    agaudio
    Poziom 21  

    Witam
    Firma RCF niedawno wypuściła na rynek miksery /nawet mają kompresory w torach mikrofonowych/z gniazdem na wmontowanie różnych kart i między innymi kartę rekordera z wejściem USB . jakość nagrywania i odtwarzania w formacie MP3 jakości CD.Ja mam 10C ,nie bogata wersja ale OK
    Pozdrawiam.

    0
  • #10 14 Lis 2014 19:52
    Szewc Amarantowy
    Poziom 15  

    "MP3" i "jakość CD" to oksymoron.

    0
  • #11 14 Lis 2014 20:18
    agaudio
    Poziom 21  

    Witam
    128 kbps zapomniałem dopisać.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 27 Lis 2014 12:18
    b00l3r
    Poziom 23  

    agaudio 128 kbps to jakośc streamowania radia internetowego :-) Mój dyktafon na telefonie oferuje szersze pole do popisu. Jakość na płycie CD to około 705,6 kbps :-) Pozdrawiam

    0
  • #13 03 Gru 2014 19:43
    Mayev
    Poziom 11  

    Witam, MP3 (stratne) przecież są kompresory lepsze (mniej popularne ale bezstratne).
    Karta dźwiękowa do nagrywania wokalu

    0
  • #14 11 Gru 2014 13:22
    b00l3r
    Poziom 23  

    FLAC lub WMA losless. Mp3 jest tylko stratne.

    1
  • #15 01 Sty 2015 08:32
    Mayev
    Poziom 11  

    "powócam" a moze:
    RME HDSPe MADI to znakomita, a przy tym stosunkowo niedroga karta z interfejsem MADI pod złącze PCI-Express. W porównaniu do jej poprzedniczki [HDSP MADI na PCI] karta RME HDSPe MADI [na PCI-Express] oferuje kilka istotnych nowości. Jest w stanie pracować z częstotliwościami powyżej 96 kHz przy jeszcze niższych latencjach. Również w TotalMix'ie [oprogramowanie sterujące kartą] zaszło kilka zmian. Każdy kanał zyskał "phase" oraz internal "loopback". Wyjście analogowe może teraz pracować na poziomie +6 dB. Karta również ma w standardzie złącza synchronizacji WordClock.
    Karta jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w złącze MADI [BNC lub optyczne]. W kombinacji z konwerterem ADI-648 mamy 8 wejść/wyjść ADAT natomiast połączenie opisywanej karty z ADI-6432 daje nam do dyspozycji 64 kanały w standardzie AES/EBU.
    Możemy połączyć maksymalnie 3 karty RME HDSPe MADI w jednym systemie otrzymując w ten sposób 192 wejścia oraz 192 wyjścia audio pracujące równocześnie przy perfekcyjnej synchronizacji.
    HDSPe MADI oferuje pełne wsparcie dla trybów 56- i 64-kanałowego oraz technologii Double i Single Wire [ramka 96k] dla częstotliwości 96 kHz. Pracę z 64 kanałami wspomaga również wewnętrzny mikser sprzętowy TotalMix, dzięki któremu wszystkie 64 kanały wejściowe oraz 64 przeznaczone do odtwarzania sygnałów mogą być swobodnie łączone z 64 wyjściami fizycznymi, co daje w sumie aż 8192 kanały miksera. Dzięki temu karta HDSPe MADI dysponuje najbardziej zaawansowanym mikserem/routerem jaki kiedykolwiek zaimplementowano w karcie PCIe i pozwala na pracę nie tylko w charakterze zwykłego modułu wejścia / wyjścia, ale również jako konwerter i dzielnik sygnałów koaksjalnych i optycznych, redystrybutor, patchbay i router MADI.
    Karta wyposażona jest w zaawansowany mikser znacznie ułatwiający kontrolę nad przepływem sygnałów. Może on być w pełni sterowany za pomocą komunikatów MIDI. Wyposażony w sprzętowe mierniki poziomów szczytowego i RMS dla 192 kanałów audio, w niewielkim stopniu obciąża procesor główny komputera. Podobnie jak w przypadku innych kart firmy RME, HDSPe MADI dysponuje wieloma dodatkowymi funkcjami ułatwiającymi pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. analogowe wyjście liniowo-słuchawkowe pracujące w trybie 24-bity / 96 kHz zapewniające dynamikę na poziomie 116 dB i pozwalające na monitorowanie wszystkich sygnałów wejściowych i wyjściowych
    W odróżnieniu od innych urządzeń i interfejsów MADI, które do prawidłowej pracy wymagają dodatkowych złączy AES lub Word Clock synchronizujących zegar wewnętrzny, RME HDSPe MADI zawiera technologię SteadyClock™ pozwalającą na wyodrębnienie referencyjnego sygnału zegarowego z zachowaniem znikomego jittera bezpośrednio z sygnału MADI. Dzięki temu dokonywanie długich połączeń staje się zdecydowanie bardziej wygodne gdyż nie musimy prowadzić dodatkowych kabli synchronizujących.Opisywana karta dodatkowo zawiera również wejście i wyjście Word Clock [BNC] oraz wejście i wyjście MIDI. Wejście Word Clock jest izolowane z pomocą transformatora i automatycznie dostosowuje się do sygnałów pojedynczej lub podwójnej prędkości. Interfejs MIDI dysponuje dwoma całkowicie niezależnymi wejściami i wyjściami dostępnymi na dodatkowym kablu wyposażonym w cztery gniazda DIN.




    Karta jest wyposażona w wewnętrzną pamięć umożliwiającą zapisanie ustawień karty. Dzięki RME HDSPe MADI zaraz po uruchomieniu komputera [jeszcze przed załadowaniem sterownika systemowego] przywołuje ostatnie ustawienia dotyczące częstotliwości próbkowania, konfiguracji master/slave oraz formatu MADI. Rozwiązanie takie pozwala wyeliminować zakłócenia występujące w sygnale [szumy, trzaski] podczas uruchomienia lub restartu komputera.
    Oprogramowanie
    TotalMix: mikser w pełni sterowany przez MIDI
    DIGICheck: analizator widma, profesjonalny miernik poziomów dla 2, 8 lub 64 kanałów, Vector Audio Scope i inne narzędzia przeznaczone do analizy sygnałów audio
    Sterowniki: Windows XP, Vista, Windows7 32 oraz 64-bitowe [MME ASIO multi-client, GSIF 2.0 i ASIO 2.0], Mac OS X [Core Audio i Core MIDI].
    Panel Sterowania
    Przejrzysty, zrozumiały prosty w obsłudze umożliwia zmianę ustawień takich parametrów jak: tryb pracy zegara, wielkość bufora, preferowany sposób synchronizacji i wiele innych. Informuje również o aktualnej częstotliwości próbkowania. W jednym systemie mogą pracować maksymalnie 3 karty HDSPe MADI [również w dowolnej kombinacji z RME HDSPe AES] dając jednocześnie dostęp do maksymalnie 192 wejść i 192 wyjść.
    Akcesoria:

    ONK0100: 1-metrowy kabel optyczny MADI
    ONK0300: 3-metrowy kabel optyczny MADI
    ONK0600: 6-metrowy kabel optyczny MADI
    ONK1000: 10-metrowy kabel optyczny MADI
    ONK2000: 20-metrowy kabel optyczny MADI
    RME HDSPe MADI
    Krótka karta do montażu w slocie PCI Express
    Szybka komunikacja karty z magistralą systemową komputera [do 500 MB/s]
    Możliwość zmiany ustawień karty w czasie rzeczywistym
    Inteligentna, automatyczna kontrola zegara master / slave
    Źródła synchronizacji: koaksjalne złącze MADI, optyczne złącze MADI, Word Clock, zegar wewnętrzny Varipitch: sygnałem wejściowym lub Word Clock
    ZgodnośćPraca w trybie 56 i 64 kanałowym
    Częstotliwości próbkowania: 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, 192 kHz, variable (Sync/word clock)
    Zakres częstotliwości próbkowania: MADI: 32 kHz - 96 kHz, word clock: 27 kHz - 200 kHz
    Jitter: < 1 ns, wewnętrzny i dla wszystkich wejść
    Czułość na jitter: pętla PLL pracuje bez problemów z jitterem równym 100 ns
    W zestawie oprogramowanie DigiCheck do analizy sygnału audio
    Wejścia: optyczne MADI, koaksjalne MADI [BNC], 2 x MIDI, Word Clock [BNC]
    Wyjścia: optyczne MADI, koaksjalne MADI [BNC], 2 x MIDI, Word Clock [BNC], stereofoniczne analogowe liniowo-słuchawkowe
    Wejście Word Clock: BNC, układ adaptacji sygnałów pracujący dla sygnałów od 1,2 Vpp, przełączany terminator
    Wyjście Word Clock: BNC, niskoimpedancyjne, 4 Vpp dla 75 Ohm, zabezpieczenie przeciwzwarciowe
    Wejścia i wyjścia MIDI: cztery 5-pinowe gniazda DIN.
    Tak wygląda:Karta dźwiękowa do nagrywania wokalu

    0