Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Indesit WITP 102 - Migające ikonki-wybrzuszone kondensatory-instruk jak naprawic

28 Wrz 2014 00:01 8172 3
  • Poziom 9  
    Witam,

Miałem identyczny problem z pralką Indesit 102. Wszystkie diody migały jak na poniższym filmie:
    http://youtu.be/qVbb93khDQ8

Zajrzałem zatem do wnętrza pralki i wymontowałem moduł. Okazało się, że dwa z czterech kondensatorów są wybrzuszone. Zgodnie z radą w wątku dot. innej pralki wymieniłem wszystkie kondensatory. To był strzał w dziesiątkę, pralka zaczęła normalnie pracować. Koszt kondensatorów to 3,50zl + cyna, odsysacz i kalafonia to 15zl.

Sam jestem amatorem elektroniki i coraz chętniej zabieram się za naprawę dzięki elektrodzie! Umieściłem zdjęcia poniżej z roboty, ponieważ ponownie, dzięki elektrodzie zaoszczędziłem kasę i nauczyłem się wiele. Gdyby nie ludzie na tym forum i chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem to nie było by tylu sukcesów. Zatem w podzięce za pomoc napisałem ten wątek dla amatorów trochę bardziej szczegółowo ( z obrazkami) niż to robią profesjonaliści i rutyniarze.

Poniżej udostępniam zdjęcia z wykonanej roboty.
    1. Pierwsze zdjęcie przedstawia śruby z tylu pralki które trzeba odkręcić, żeby dostać się do modułu.
    Indesit WITP 102 - Migające ikonki-wybrzuszone kondensatory-instruk jak naprawic

2. Widok modułu zaraz po ściągnięciu obudowy z diodami.

3. Odkręcony moduł. Należy odkręcić dodatkowymi dwie śruby z tyłu pralki które trzymają moduł.

4. Zaznaczone wybrzuszone kondensatory.

5. Jeszcze jedno zdjęcie przedstawiające oryginalne kondensatory na płycie. Podczas wylutowywania zalecam grubszy grot w celu szybszego upłynnienia cyny. Cienkim grotem nic nie zdziałamy.