Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linux - Dobór dystrybucji OS na bazie Linux

02 Paź 2014 14:57 2052 25
  • Poziom 9  
    Witam,
    Od dłuższego czasu zbieram się do zmiany OS z Windowsa na Linuxa. Dużo w tym temacie czytam i sprawdzam w Internecie, jednak ciągle pojawiają mi się kolejne wątpliwości. Wiem, że przy wyborze dystrubucji muszę kierować się dwoma rzeczami: harware którym dysponuje oraz preferencje.
    Hardware dodam wieczorem, gdy wrócę do domu. Teraz jednak chciałbym opisać maksymalnie moje preferencje i możliwości.
    Otóż jestem użytkownikiem początkującym z OS na bazie Linux. W systemach rodziny Windows orientuję się dość dobrze i podstawy informatyki nie są mi obce, a nawet wiem coś więcej z tej dziedziny. Obecnie najczęściej wykorzystuję W7, toteż do tego interfejsu się przyzwyczaiłem. Wygląd nie jest dla mnie najważniejszy, bo do tego się można przyzwyczaić, jednak podoba mi się łatwe i szybkie wyszukiwanie plików, programów itp. w Menu Start W7. Jest mi to tym bardziej pomocne, że wolę kalwiaturę zamiast myszki, toteż niewątpliwym aututem byłaby łatwość używania klawiatury a tylko czasem myszki i funkcja szybkiego wyszukiwania.
    Będzie to system dla komputera w domu, uniwersalnego, na którym przede wszystkim korzysta się z Internetu, odtwarza się multimedia, tworzy pliki z pakietu office (tekstowe, arkusze kalk i prezentacje) i czasem tylko gra (Pasjans, Mahjong), dlatego wolałbym aby był stabilny, niezawodny i bezpieczny. Tak jak wspominałem jestem użytkownikiem początkującym, więc nie zależy mi na dużych możliwościach programistycznych. Wystarczy mi, że będę mógł go dostosować do swoich potrzeb chociaż w podstawowych aspektach. Tutaj niewątpliwie sprawę ułatwiłaby mi polska wersja OS. Zastanawiałem się nad Mandrive, Fedorą albo Debianem. Proszę o radę.
  • Poziom 11