Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf IV ,1.4 16V,1999r - Golf IV 1,4 16V 99 dymi na biało

05 Oct 2014 20:55 24948 19
  • Level 7  
    Witam ,rok temu kupiłam VW Golfa IV ,oczywiście sprzedawca zapewniał ,że wszystko gra prywaciarz nie handlarz ,tylko wsiadać i jeździć oczywiście oględzinki autka wskazywały na jego dobry stan, Pan nawet znizył stowke na nowy aku blacharsko bez zarzutów ocynkowany w srodku stan bdb .Po pewnym juz czasie trzeba było ... wymienic prawie wszystko nie bede wymieniac ze moj Golf to autko niemieckie a zachowywał sie jak japonczyk trafiliśmy z golfem do auto serwisu gdzie rowniez wymieniono maglownice ( bo dolewałam juz po 1 litrze płynu co drogi dzien) tzn regeneracja, zaciski na hamulcach płyn ( zielony ) do wspomagania gdzie w golfach jest rozowawo-czerwony to małe pikusie przy okazji został mi usuniety katalizator i powkładane niepotrzebne czesci od toyoty ktos sobie pozamieniał bo co tam przyjechała kobieta to trzeba wcisnac ciemnote ... ja mowiłam ze wyje pompa to pan powiedział ze to sie linka od maglownicy musi ułozyc hahahaha no tak ...kobieta to musze łykac ...Poza tym ruszał jak slimak i muliło go dosłownie przy kazdym ruszaniu i przy jezdzie , wymieniłam pompe paliwa bo raz jechał , raz po prostu stał , duzo tego było przez rok jazdy .
    Dalej moj golfik miał kolejne usterki kolejnych mechaników, nie wspomne o tym ze alternator wymagał nowego mostka bo pradu nie było , ale to oczywiscie prosze Pani wina akumulatora ze jest zły dlatego nie ma pradu ,hahaha ... skonczyło sie w ogóle na tym ze musiałam zakupic noooooowy silnik 130.tys przebiegu gwarancja rozruchowa miesieczna .Teraz autko ma
    :nowy silnik
    wymieniony rozrząd
    zreperowany alternator
    płyny wymienione na odpowiednie
    reszta bez zarzutów
    Teraz tylko kurzy jak zmieniam bieg z 3/4 i jak jade na luzie i na predkości 70-80 zmieniam na 3 czasem na 4 kurzy z tyłu na biało , zalany najpierw olej 10w teraz juz 15w i to samo . Jest jakas opcja na te przypadłość bo kocham golfy ale pomału zastanawiam sie nad sprzedazą bo juz za duzo włozyłam w niego :( zmartwiona .
  • Moderator of Computers service
    Podłączany był do VAG'a?.
  • Level 29  
    Golf 1,4 16V to najgorszy wybór.
    Płynu chłodniczego nie ubywa ?
  • Level 32  
    Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
  • Level 7  
    witam ponownie odnosnie tego nalotu nic takiego nie ma po odkreceniu korka płynu tez nie ubywa wiem o tym wszystkim co jeszcze to wcina olej po 1000 km 1L to masakrycznie duzo i jest cos jeszcze ostatnio smigałam nim po trasie i na 5 biegu odcina mi autko ...tzn ja mu gazu a wskazowka do dołu zachowuje sie jak by na luz sie przełaczył zrzut na 4 bieg nic zrzut na 3 bieg dopiero załacza jak by wał napedu siadał ,,, nie wiem co sie dzieje ... najgorsze to ze musze wyjechac miałąm jechac autkiem ale jednak autokar mi pozostaje :(

    Na zimnym autko nie dymi ale to chwilka tylko potem jak sie rozbucha to juz az strach gazu dawac autka zamna uciekaja bo kto by chciał spaliny wachac :(((((

    Dodano po 2 [minuty]:

    W temacie mam pytanie jeszcze jedno bede chyba za sprzedaża co polecacie ? . Wyjezdzam do Austrii tam jest wiekszy wybór . Ale musze wiedziec co z moim autkiem jeszcze .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak podłączony był i bład jeden sonda lambda .
  • Moderator of Computers service
    emilia.dob wrote:
    Tak podłączony był i bład jeden sonda lambda .

    Więc trzeba wymienić sondę.
  • Level 20  
    RADU23 wrote:

    Więc trzeba wymienić sondę.


    Dokładnie, a jak nie pomoże to resztę czujników, potem cały silnik a jak to nie pomoże to całe auto ale i wtedy nie ma pewności że usterka ustąpi.
  • Moderator of Cars
    Quote:
    bład jeden sonda lambda .

    Taka informacja nic nie mówi, trzeba konkretnie przeczytać co wyświetla komputer diagnostyczny (np. sonda lambda mieszanka zbyt bogata/uboga, obwód grzałki zwarcie/przerwa etc.)
    Dymienie na biało to nie tylko uszczelka pod głowicą i spalanie płynu, skład mieszanki też może robić swoje, niedrożna, zatkana odma również
  • Level 7  
    ehh własnie Ja wiem tylko ze ..sonda lambda jako bład ... nie znam istoty dalszej diagnozy ...odnosnie silnika ot to problem bo własnie go wymieniliśmy i jest powiem jeszcze gorzej chyba zły towar zakupiony ale ja jestem laikiem i rece opadaja co mechanik to lepsze diagnozy . Własnie wrociłam z trasy i znowu dymek za mna i brak oleju a wlewka była 300km temu porazka . Pomocyyyyy
  • Level 14  
    Co do oleju oglądnijcie od spodu czy gdzieś nie cieknie.

    Sprawdźcie również w jakim stanie jest filtr powietrza czy przypadkiem nie jest zalany olejem (dekielek na poniższym zdjęciu).

    VW Golf IV ,1.4 16V,1999r - Golf IV 1,4 16V 99 dymi na biało

    Pozdrawiam
  • Level 12  
    1l to dużo ale z tego co czytałem na forum Vw to nie jesteś sama. Te silniki lubią pić olej, a nówki to one już nie są:) U żony chlipie 0,4l/1000 10w40 mobil1 .
  • Moderator of Cars
    emilia.dob wrote:
    wcina olej po 1000 km 1L


    To jest przyczyna dymienia, masz zużyty silnik, wiec albo remont, albo wymiana.
  • Level 7  
    Co do oleju oglądnijcie od spodu czy gdzieś nie cieknie.

    To tu mam czysto nic nie cieknie zostawiałam na noc papier i czysto :)


    Odnosnie wymiany silnika ktos pisał wczeniej jestem po wymianie silnika i rozrzadu proze przeczytac wczesniejszy post i jest nawet gorzej ... dlatego pisze bo mi rece opadaja .

    Dodano po 27 [sekundy]:

    emilia.dob wrote:
    Co do oleju oglądnijcie od spodu czy gdzieś nie cieknie.

    To tu mam czysto nic nie cieknie zostawiałam na noc papier i czysto :)


    Odnosnie wymiany silnika ktos pisał wczeniej jestem po wymianie silnika i rozrzadu proze przeczytac wczesniejszy post i jest nawet gorzej ... dlatego pisze bo mi rece opadaja .


    Dodano po 2 [minuty]:

    dominik8484 wrote:
    1l to dużo ale z tego co czytałem na forum Vw to nie jesteś sama. Te silniki lubią pić olej, a nówki to one już nie są:) U żony chlipie 0,4l/1000 10w40 mobil1 .



    u mnie juz dolewam 15w40 i jak pisałam wczesniej po 300 km liche dno ... Mobil 1
  • Level 12  
    Niech ci w warsztacie sprawdzą ciśnienie na cylindrach. Tak czy inaczej chyba czeka cię remont silnika, może samej głowicy lub wymiana silnika.
  • Moderator of Cars
    emilia.dob wrote:
    Odnosnie wymiany silnika ktos pisał wczeniej jestem po wymianie silnika i rozrzadu proze przeczytac wczesniejszy post i jest nawet gorzej ... dlatego pisze bo mi rece opadaja


    Widocznie ten silnik który Ci założyli też już ma swoje najechane, choć jeśli długo stał, może wystarczy wymiana pierścieni, tak czy siak wiąże się to z wymontowaniem i rozebraniem silnika i tu są koszty rzędu drugiego innego silnika, temat jakże wątpliwy.
  • Level 7  
    Dokładnie tak masz rację ale ja juz nie mam ani czasu ani siły na wywalanie po 2,5 tysia na kazde wymiany nie wspomne o drobiazgach takich jak wymiana zamka centralnego ...ktory wcale nie powinien byc wymieniany to jedna z tysiaca rzeczy wymienionych niepotrzenie . To tylko Niemiec nie japonczyk kocham golfa ale brak mi siły i kasy juz .
  • Level 14  
    Dobrze byłoby gdybyś znalazła powód dla którego ten olej znika, gdyby takie ilości o których piszesz pobierał na 300 km, dym powinien być w kolorze nieniebieskawym.

    emilia.dob wrote:
    bede chyba za sprzedaża

    Jeżeli nie masz dobrego zaufanego mechanika, który fachowo zdiagnozuje usterkę oraz koszty jej usunięcia wydaje mi się że będzie to najlepsze rozwiązanie. Z tego co piszesz cały czas ponosisz koszty związane z tym samochodem a moimo tego w dalszym ciągu jest nie tak jak należy.

    Mieliśmy Polo 6n2 dokładnie z tym silnikiem (75 KM, nie wiem ule w Twoim jest nie było napisane). Zdecydowaliśmy się sprzedać jak zaczął wykazywać takie objawy jak wersja 6n która wcześniej była również w naszej rodzinie i w ciągu 5 lat pochłonęła równowartość tego za co została zakupiona.

    emilia.dob wrote:
    zachowywał sie jak japonczyk

    Przesiedliśmy się właśnie na Japończyka, natomiast z tego co piszesz nie za bardzo chciałabyś szukać samochodu ich produkcji. Nie zależnie od tego jaka decyzję podejmiesz pamiętaj że dobry mechanik to dzisiaj podstawa. Czasy gdy Poloneza można było naprawić majzlem i młotkiem już się niestety skończyły. Koledzy/koleżanki na forum bardzo dużo doradzą i pomogą zdiagnozować daną usterkę ale osoba fizycznie ja usuwająca ma kluczowe znaczenie, żeby jeszcze bardziej nie popsuła niż było.
  • Level 2  
    Witam cztery miesiące temu kupiłem niebieskiego WV Golfa 4 z 2000r z uszkodzonym śilnikiem 1.4 16v za małą kasę. Oczywiście nie zamierzałem robić remontu po przeczytaniu opini o tym silniku.Wymieniłem śilnik oczywiście sam bez dużej wiedzy o mechanice jedynie co posiadałem to zawziętość i satysfakcję że zrobię to sam z małą pomocą kolegów przy wyjęciu i włożeniu śilnika!
    Śilnik na który się zdecydowałem to 1.6 16v AZD 105km no i taki włożyłem zajeło mi to trzy dni bez żadnego podnośnika oraz innych specjalistycznych narzędzi tylko Golf klucze i JA !! Pierwsze odpalenie bez najmiejszych problemów się udało za pierwszym razem Odrazu się ucieszyłem że moje trzy dniowe wzmagania nie poszły na marne.Przy zdejmowaniu elementu za elementem Poprzedniego silnika który oddałem na złom dostrzegałem wady uszkodzenia tego silnika czyli uszczelniacze które przepuszczały olej,nieszczelna głowica,teflonowe tłoki które były zdarte Przyczyna chodzącego silnika jak diesel.i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.Dotychczasowy silnik chodzi idealnie nie bierze grama oleju jest oszczędny i dynamiczny i co najważniejsze nie dymi nie kopci.Odradzam Remontu 1.4 16v bo to nie udany śilnik grupy vw a 1.6 16v AZD Spokojnie Pasuję na miejsce 1.4 oczywiście małe przeróbki musiały Nastąpić mianowicie .
    -Przełożenie z 1.4 do 1.6 Ramienia Altelnatora oraz Pompy wspomagania
    -Przełożenie z 1.4 do 1.6 Cewki zapłonowej
    -Szkrzynia biegów pasowała idealnie
    -Przełożenie z 1.4 do 1.6 Odmy ponieważ w 1.6 jest podgrzewana Elektronicznie
    -Komputer Pokładowy zostawiony z 1.4 ale wgrana nowa mapa Dawkowania Paliwa
    -Kolektor wydechowy od 1.4
    -Przepustnica od 1.4 (na linkę) w 1.6 była Elektroniczna
    Samochodem jezdzę już piąty miesiąc i nie włożyłem w niego nawet złotówki Dlatego z czystym sumieniem Mogę odradzić remont tego silnika swap najlepsze rozwiązanie Pozdrawiam Serdecznie!
  • Level 8  
    Witam... Pozwolę sobie temat odświeżyć. Jak przekładałeś te silniki to jak poradziłeś sobie z chłodzeniem oleju ? 1.4 nie ma chłodzenie oleju. Dwa... co zrobiłeś z otworem w głowicy gdzie w 1.6 jest jakiś czujnik a w 1.4 go nie ma... Prosze o odpowiedz bo jestem własnie na takim etapie... Pozdrawiam
  • Level 10  
    Ja mam podobny problem z tym silnikiem tj spadek mocy ale nie notoryczny zdarza sie nagle jakby odcielo paliwo. Nie dymi z wydechu za to ucieka plyn chlodzący i czasem zawiesza sie licznik nie schodzi do 0. Chlodnica nowa rozrząd olej filtr paliwa swiece wymienione po 4 latach tyle auto stalo w komisie i takie akcje. Może ktoś mial podobny przypadek? Co wiecej zauwazylem ze plyn ubywa po jezdzie z wiekszą predkością to samo to zamulanie max do 4tys obrotow na postoju i po chwili wszystko wraca do normy plus za duzo pali i nie raz slychac ze dopala paliwo w tlumiku.