Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ludzie !!! pomóżcie !!! POLONEZ 1,6 GLI nie pali :(

Maks113 03 May 2005 14:27 3555 19
Relpol
  • #1
    Maks113
    Level 10  
    Witam serdecznie wszystkich,
    Mam problem w polonezie nie pali mi wogóle , otóż pewnego dnia jadąc auto zgasło i musiałem zjechać na pobocze , zacholowałem go do garażu. Już raz mi się zdażyło że tankując paliwo po 10 min auto wogóle nie chciało chodzić , nie paliło wogóle , (bardzo niskie obroty), po przepaleniu paliwa chodził normalnie.
    Opis usterki:
    Przekręcam stacyjke , czekam aż wyłonczy sie "komputerek" (chrakterystyczny dźwięk) słysze jak pompa paliwa działa , i..... niestety nie zapala , po obejrzeniu , dostaniu sie wtryskiwacza paliwa , przekręcam stacyjke i POWINNO rozpryskiwać paliwo lecz tak nie jest NIE DAJE ANI KROPLI , pompa paliwa działa sprawdzałem , ciśnienie jest , sprawdzałem wtyczke do spryskiwacza i jest napięcie rzędu 14 volt (po przekręceniu w stacyjce kluczyka mierze voltomierzem na końcówce) , wtryskiwacz działa bo był sprawdzany na innym źródle zasilania działa przy 6 V , po włożeniu do do wtyczki wtryskiwacz nie działa , nie daje paliwa . Wnioskuje że coś może być z bezpiecznikami pod schowkiem są cztery kasztanowe ,są OK , dwa z nich należą do czerwonego kwadratowego bezpiecznika , dwa pozostałe do odkrytego urządzenia z uzwojeniem , które po przekręceniu w stacyjce kluczy tyka w pewnym momencie i przestaje (charakterystyczny dźwięk) nie mam pojęcia jak sprawdzić te dwa kwadratowe bezpieczniki , sprawdzałem przejścia na obydwuch gra miernik przy połonczeniu dwóch końcówek, bezpiecznika, sprawdzałem wejścia gniazd bezpieczników kasztanowych (miernikiem czy jest przejście) i po tej stronie co jest ten bezpiecznik odkryty z uzwojeniem gra jest przejście , a po tej stronie co czerwony bezpiecznik nie ma żadnego odzewu nie mam pojęcia co to ma oznaczać :( .
    PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE !!!!!!!!!!!!
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    krzysiek40
    Level 22  
    To ze po zdjeciu wtyczki od wtryskiwacza jest na niej 14V (tak zrozumialem) to jeszcze nie znaczy ze bedzie gdy podlaczysz wtryskiwacz. Zmierz opór wtryskiwacza i sproboj dobrac zarowke jakas i podlacz do tej wtyczki, albo zmierz napiecie na niej dgy jest podlaczona do wtrysku. Jesli po zalozeniu jej nie ma napiecia tzn ze gdzies po drodze jest jakis "opornik" (cos nie laczy, albo cos z kompem) i to by dawalo takie efekty. A po drugie paliwo poleci z wtrysku dopiero jak komp odbierze impulsy z czujnika walu czy czego tam jeszcze (nie wiem dokladnie jak jest w tym poldku). A iskre masz na swiecach? W vectrach A jest tak ze w aparacie zaplonowym jest modol zaplonowy ktory jak siada to efekty sa takie jak opisales. Moze masz to samo o ile masz komputer Multec.
    Powodzenia!
  • #3
    Maks113
    Level 10  
    Witam,
    Może by Pan dał telefon to byśmy sie dogadali było by szybciej.
    Idę spróbować z tą żaróweczką .... Mój numer 505005037. Proszę puścic sygnał to odzwonie Pozdrawiam.
  • #4
    MarcinSlo
    Level 2  
    witaj
    znajdz w skrzynce bezpiecznikowej przekaznik od pompy paliwowej i wymien go na nowy lub na razie zamien od wentylatora ! miałem to samo powodzenia Jano
  • #5
    Maks113
    Level 10  
    Wróciłem ,
    Do P. krzyśka żaróweczka nie świeci , komputer mam z ECM firmy DELCO ELEKTRONICS , oporność wtryskiwacza 2,2 ohma , podłanczam żarówke 1,8 ohma , i nie świeci , sprawdziłem przekaźniki o których mówiłem podłonczyłem z innego poloneza który palił 2 min temu i też nie działa , nie podaje paliwa poprzez wtryskiwacz , Do MarcinaSlo bezpieczniki mam wszystkie posprawdzane , słuchaj może Ci sie coś pomyliło przekaźnik od pompy paliwa mam po stronie pasażera i tam jest wszystko ok na 100% . NIE MAM POJĘCIA CO TO MOŻE BYĆ :(
  • Relpol
  • #9
    enauto
    Level 29  
    Witam

    Maks113 wrote:
    żaróweczka nie świeci , komputer mam z ECM firmy DELCO ELEKTRONICS , oporność wtryskiwacza 2,2 ohma , podłanczam żarówke 1,8 ohma , i nie świeci , sprawdziłem przekaźniki o których mówiłem podłonczyłem z innego poloneza który palił 2 min temu i też nie działa , nie podaje paliwa poprzez wtryskiwacz ,:(


    Ta żaróweczka powinna mrugać przy kręceniu rozrusznikiem. Jeżeli mruga to uszkodzony jest wtryskiwacz lub jest za niskie ciśnienie paliwa.
    Jeżeli nie mruga to odszukaj gniazdo ALDL obok tych czerech bezpieczników zewrzyj styki A i B, włącz zapłon i odczytaj kody migowe - miga kontrolka Check Engine - pierwszy i ostatni kod to 12. Kody są powtarzane trzy razy, ważne są te odczytane między dwunastkami.
    Pozdrawiam
  • #10
    Slawek J
    Level 30  
    Podobny przypadek w deawoo nexii, pompka dzialala a paliwa nie podawala. Wyciagnalem pompke i podlaczylem ja na krotko z prostownika i tez dzialala a paliwa nie pompowala. Jak jej pomoglem zassac to juz paliwo podawala.
    Sproboj ja wyciagnac i wyczysc sitko, po zalozeniu zassij paliwo o powinna dzailac, oczywiscie jesli to jest to. Akurat w tym samochodzie pomoglo a przyjechalo na linie blisko 70 km i nawet jak go ciagli to nie zapalil.
  • #11
    Maks113
    Level 10  
    Jeszcze mam jedno pytanie do was czy to wszystko uzależnione jest od cieśnienia paliwa ?? byćmoże zatankowałem jakieś świnstwo i zatkało pompke i nie ma ciśnienia , wyciągam przewód paliwowy , wkładam do butelki i nie ma ciśnienia , leci jak z węża ogrodniczego tak jak by nie było ciśnienia . Pozdrawiam .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy jeżeli nie ma dostatecznego ciśnienia to wtryskiwacz nie zadziała :??
  • #12
    enauto
    Level 29  
    Witam
    Nie zadziała, ale sprawdź jeszcze drożność przewodu paliwowego i filtra paliwa.
    Pozdrawiam
  • #13
    Maks113
    Level 10  
    Filtr sprawdzony :D jutro sprawdze pompke czy czasem nie zatkana
  • #14
    szymtro
    Level 30  
    Napisz jeszcze czy jak kręcisz rozrusznikiem to podnosi się nieco wskazówka obrotomierza - nieznacznie ale widać że pokazuje jakieś obroty. Jeżeli tego nie ma to znaczy raczej że nie ma również impulsów do komputera. Jak by było zimno to po przekręceniu kluczyka na zapłon wtryskiwacz wykonuje dwa cykle wtrysku - coś jak dawka startowa. A defektu czujnika położenia wału nie da się wykryć software'owo przy pomocy kontrolki silnika - nie działa to ECU myśli że silnik sie nie kręci.
  • #15
    Maks113
    Level 10  
    Obroty sa , ide sprawdzić tą pompkę , może słabe ciśnienie i dlatego ....
  • #16
    Dar_bob
    Level 14  
    zdejmij przewód paliwowy z wtrysku, włoz samą do butelki ( bez filtra paliwa) , która wsadzisz obok chłodnicy ,podepnij pompke na krótko pod napiecie, musi pracowac, sparwdz czy jest cisnienie paliwa odpowiednie, powinno isc pełnym strumieniem o srednicy otworu rurki.
    Jesli sika za mało , zdejmij rurke przy zbiorniku, odkrecajac pokrywke pod kołem zapasowym i udroznij rurke ( dmuchnij w nią..)
    To wszystko co mozesz sparwdzic odnosnie paliwa .
    Jesli masz gaz ustaw przełacznik na paliwo.
    Jesli cisnienie jest odkręc pokrywę filtra powietrza i zobacz czy wtryskiwacz tryska pojedyncze dawki w momencie właczenia zapłonu ( zdejmujac i zakładajac kleme). Jesli tryska powinien byc sprawny.
    Jesli nie, to wysłuchaj czy słychac w momencie właczania napiecia właczenie cewki wtrysku( stukniecie). To jest dowód że jest podane napiecie na wtrysk.
    Jesli jest stukniecie a nie tryska paliwo to dowód ze wtrysk sie zapiekł.

    Darek.
  • #17
    Maks113
    Level 10  
    Słuchajcie , wyjołem pompe paliwa , gdyż kieruje sie słabym ciśnieniem jest ono bardzo słabe , leci do butelki bardzo słabo , wyjołem pompę i mierze rezystancje na końcówce , i jest 4,4 ohma gdzieś czytałem że powinno być 10 ohm czy to może być przyczyną słabego ciśnienia i brak dostarczenia paliwa na wtryskiwacz ??
    Do P.Darka zrobiłem tak jak Pan mówił przedmuchałem przewód paliwowy pompką nożną i znowu podpiołem do pompki i jest to samo , robiłem klemą to co Pan mówi i tryska ale pojedyncze krople , nie możliwe żeby sie zapiekł gdyż wymieniłem wtrysk , kupiłem uzywany. Jutro jadę po pompkę paliwa choć jeszcze ją dokładnie sprawdze.
    Mysle że to bedzie usterką :(
    Pozdrawiam wszystkich.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Witam ,
    Mam jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić pompke paliwową czy jest ona sprawna na 100 % , nie mam pojecia jak to zrobić , mierze ohmomierzem opór na końcówce pompy i mam 4,4 ohma , niewiem co to ma oznaczać czytałem gdzieś że ma być 10 ohm . pozdrawiam i licze na posty.
  • #18
    krzysiek40
    Level 22  
    Chyba najlepiej zamontowac jak ma byc i odpiac waz od wtrysku wtedy widzisz na pewno. Ma pompowac i tyle. Chociaz nie do konca bo np u mnie po zalaczeniu zaplonu zalacza sie tylko na kilka sekund i wylacza, zeby spradzic czy dziala dobrze musialem zewrzec styki na przekazniku ktory nia staruje. U mnie w pol minuty nalecialo ponad literek.
  • #19
    Maks113
    Level 10  
    No powiem wam , że Moja usterka była bardzo błacha , nawaliła kostka przy stacyjce :/ dopiero żeśmy sie kapli z ojcem że napięcie spada , nieutrzymuje sie na stałym poziomie , i zaczeliśmy kombinować przy kierownicy , dociśliśmy kostke i działa :D :D ,
    DZIĘKUJE WAM WSZYSTKIM ZA PORADY !!!!!!