logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jaki procesor dobrać do mojego laptopa lenovo ideapad z560?

Tomek0809 28 Paź 2014 18:52 2088 5
REKLAMA
  • #1 14082051
    Tomek0809
    Poziom 2  
    Witam
    Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość :)
    Posiadam laptopa lenovo ideapad z560 z procesorem dwurdzeniowym intel pentium 2x2GHz (p6100) , 2Gb RAM. Chciałbym zwiększyć wydajność komputera (do gier), dlatego mam pytanie: jaki procesor doradzacie? jestem trochę zielony w tych sprawach, dlatego wolę się spytać tu, niż wydać na marne parę stów. Myślę też, że powinienem dołożyć 2Gb RAMu (bo na 2gb pamięci w użyciu mam 1,87gb), czy to możliwe? jak to sprawdzić?
    Siostra ma laptopa lenovo b590 z intelem pentium 2x2,4GHz i w sumie od biedy tyle by mi wystarczyło. Ale napiszcie co o tym sądzicie, czy warto i czy to serio coś zmieni.
    Z góry dzięki za pomoc :D
    Tomek
  • REKLAMA
  • #2 14082292
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  
    Ocena: 614
    Zanim zaczniemy przechodzić do konkretów to podaj podstawową informację ! - mianowicie oznaczenie kodowe płyty głównej.
  • REKLAMA
  • #3 14133605
    Tomek0809
    Poziom 2  
    sPeRaCz.PL napisał:
    Zanim zaczniemy przechodzić do konkretów to podaj podstawową informację ! - mianowicie oznaczenie kodowe płyty głównej.

jak wspomniałem, nie orientuję się w czymś takim, ale poszperałem trochę w necie (rozkręciłem też kompa, jak się okazało niepotrzebnie, bo na płycie głównej nic nie jest napisane, na naklejkach od ramu i innych rzeczy są napisy, ale nie tyczą się one raczej płyty) i znalazłem program CPU-Z. w okienku w zakładce płyty głównej było napisane:
    manufacturer: LENOVO
    Model: Base Board Product Name | Base Board Version
    chipset: intel i tak dalej...
    mam jeszcze gdzieś szukać, czy to jest to oznaczenie?
  • REKLAMA
  • #4 14133615
    wariato
    Poziom 43  
    Ocena: 840