Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.6 AHL 97 r - Nierówna praca silnika i łapanie dołka

Y-Traxx 01 Lis 2014 16:08 3801 3
  • #1 01 Lis 2014 16:08
    Y-Traxx
    Poziom 11  

    Witam Kolegów. Na wstępie chciałem napisać że przeczytałem wszystkie możliwe już tematy na forum i niestety, nie wniosły one nic nowego do sytuacji.

    Mam problem ze swoim Passatem B5 1.6 AHL. Ostatnio pękła uszczelka pod głowicą. Silnik jest obecnie po remoncie, całkowita regeneracja głowicy, wymienione zostały pierścienia na tłokach na markowe Mahle (brał olej). Wszystko zostało dokładnie złożone i dokręcone z odpowiednimi momentami. Po złożeniu silnika i zalaniu płynami, po iluś przekręceniach zapalił i chodził równo jak zegareczek, wszystko było pięknie. Przyszła kolej na odpowietrzenie układu chłodniczego a zanim termostat załapał troszkę minęło nim uzyskał temperaturę. Po wszystkim zauważyłem pewną niedogodność.Po dodaniu gazu załapuje doła i słychać dźwięk charakterystycznego zassania, jakby zaciągał lewe powietrze, obroty spadają o 200 rpm i potem startuje dynamicznie do góry by przy obrotach około 5 tys szarpać i nie móc wkręcić się płynnie na większe obroty. Pomyślałem że dostaje się lewe powietrze z przewodów do przepustnicy, wykręciłem je całkowicie, ale w tym momencie chodzi tak samo. Po skręceniu dokłądnym, jest ta samo.

    Wpadła mi myśl że łapie na kolektorze gdzieś lewe powietrze spod uszczelki, ale zostały wszystkie śruby dość dobrze dokręcone.

    Pracuje tak samo na gazie jak i na benzynie.

    Co do elektryki, nowa oryginalna cewka BERU, nowe Kable Beru i świece NGK, o przebiegu może 4 tys km.

    Czy ma ktoś jakieś pomysły w tej kwestii.

    2 3
  • #2 06 Sie 2015 06:24
    maniekmp211
    Poziom 1  

    Dzień dobry .

    Jestem nowym na tym forum ale choć widzę ze jest tu bardzo stary temat postanowiłem odegrzać tego kotleta :-D mam te same objawy co kolega tylko nie robiłem radnych grubszych remontów silnika i jeden obiad co się różni to taki ze jak odpale silnik gdy jest zimny to obroty idą do 1100 i dopiero gdy się rozgrzeje opadają na 900 czy wie ktoś o co może mu chodzić ?

    0
  • #3 06 Sie 2015 09:52
    Y-Traxx
    Poziom 11  

    Hmm. To chyba normalny objaw bo załącza się ssanie. Każdy samochód tak ma.

    0
  • #4 06 Sie 2015 22:43
    helmud7543
    Poziom 42  

    Nie no opisane objawy (oprócz zwiększonych obrotów na zimnym) nie są normalne.

    Wyższe obroty na zimnym to owszem - normalny objaw, z tym że nie wiem czy można to jeszcze nazwać "ssaniem" bo to pojęcie dotyczy silników z gaźnikiem, które mają możliwość łatwego przestawienia na pracę na wzbogaconej mieszance (otwarcie dodatkowego otworu na paliwo, które jest zasysane podciśnieniem, zwykle jest to osobny obieg, działający poza tym, w którym paliwo jest rozpylane w powietrzu a przepływ tego powietrza reguluje przepustnica). Efektem ubocznym jest też wzrost obrotów w stosunku do tych, które zostały ustawione przy standardowym trybie pracy gaźnika.

    W silnikach z wtryskiem nie ma czegoś takiego - dodatkowa dawka paliwa, wzbogacenie miezanki "na zimnym" to zadanie dla sterownika wtrysku. Nie ma to nic wspólnego z podciśnieniowym zasysaniem dodatkowej dawki paliwa, stąd nazwa "ssanie" raczej jest myląca.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo