logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jakie czujniki wybrać do sterownika PLC z wejściami cyfrowymi 24VDC?

larjd 16 Lis 2014 16:51 1389 5
REKLAMA
  • #1 14137236
    larjd
    Poziom 8  
    Witam.

Mam pewien problem dotyczący doboru czujników pod sterownik PLC.
    Specyfikacja używanego sterownika: platforma.astor.com.pl/files/getfile/id/7177 (przepraszam za brak kompletnego odnośnika, ale nie mogłem zamieścić linku ze względu na niewystarczającą ilość postów)

Jestem trochę laikiem, a mam do wykonania projekt, w którym muszę podłączyć kilka czujników pod ten sterownik. Problem ściślej dotyczy napięcia zasilania tych czujników. Sterownik posiada 6 wejść cyfrowych 24VDC jak można zauważyć w specyfikacji. Czy każdy z wykorzystanych czujników powinien posiadać dokładnie takie napięcie zasilania? Nie wiem jak do końca interpretować ten zapis: Zakres napięć wejściowych 0 ÷ 30 VDC.

Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 14137323
    Pittt
    Poziom 32  
    Ocena: 213
    Tzn. że takie napięcie w takim zakresie można bezpiecznie przyłączyć do wejścia sterownika.
    Typowe czujniki trój przewodowe z wyjściami dwustanowymi, z reguły na wyjściu wystawiają albo napięcie zasilania +24V albo 0V. Więc wszystko będzie działać i pasować.
    Czujniki mają być na zasilanie 24VDC. Jeśli czujniki będą z innym zakresem napięć wyjściowych, zastosuj przekaźniki separujące.
  • REKLAMA
  • #3 14137419
    larjd
    Poziom 8  
    Czyli w przypadku podłączenia przykładowo takiego czujnika:

Link

nie ma szans, że będzie on poprawnie działał ze względu na to, że jego napięcie zasilające jest maksymalnie do 20VDC a wejścia sterownika są 24VDC?
  • REKLAMA
  • #4 14137494
    Pittt
    Poziom 32  
    Ocena: 213