Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

websao thermo top v - zuheizer przerobiony w fabryce

fantastic- 16 Nov 2014 23:55 2181 14
Relpol
  • #1
    fantastic-
    Level 9  
    pytanie z innej beczki.

    Mam w touranie thermo top v zamontowany w fabryce jako dogrzewacz (zuheizer)
    prawdopodobnie po jakimś czasie niemiec zapragnął dołożyć ogrz. postojowe,
    w kabinie zamontowano tzw. "jajko" zegar sterujący 1533, brak panelu climatronika z przyciskiem, brak telestartu i modułem ipcu w okolicy CECM, z tego co ustaliłem dochodzi przewód do sterowania pracą pieca do kostki 8-pinowej, kodowanie sterownika 000011,
    błędów w sterowniku brak, jako dogrzewacz odpala poniżej +5 i działa bez problemu,można go też uruchomić z Basic settings - wydaje mi się że zbyt szybko się nagrzewa, przy 120st. C zaczyna strzelać i piecyk się wyłącza, jazda zaczyna się podczas uruchomienia z zegara, po wciśnięciu płomienia włącza się nawiew w środku, po czy po kilku sekundach (ok.10-15) standardowo ustawiony czas 30 zaczyna migać i wszystko się wyłącza .
    Jakieś sugestie ?
    gdzie szukać przyczyny?
    co może być zepsute ?
  • Relpol
  • #2
    marcin_wr
    Level 21  
    fantastic- wrote:
    wydaje mi się że zbyt szybko się nagrzewa, przy 120st. C zaczyna strzelać i piecyk się wyłącza

    To by sugerowało brak obiegu cieczy chłodzącej.Czy słychać pracę pompki?
  • #3
    billcar
    Level 11  
    Po tym jak dojdzie do 120 stopni to nie wywala bledu?
  • #4
    fantastic-
    Level 9  
    wczoraj wywaliło mi taki błąd ale z tego co rozumiem to tylko ostrzeżenie że była próba uruchomienia przy zbyt wysokiej temp.

    Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-071.CLB
    Control Module Part Number: 1K0 815 071 T
    Component and/or Version: Zuheizer 050 2504
    Software Coding: 0000011
    Work Shop Code: WSC 00123 785 00200
    VCID: 3663C05341B2A6AE7EF-8063
    1 Fault Found:

    03154 - Start aborted due to temperature limit
    000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 61
    Mileage: 147451 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    Start
    Temperature: 71.0°C
    Temperature: 43.0°C
    Voltage: 12.43 V

    Dodano po 11 [minuty]:

    marcin_wr wrote:
    fantastic- wrote:
    wydaje mi się że zbyt szybko się nagrzewa, przy 120st. C zaczyna strzelać i piecyk się wyłącza

    To by sugerowało brak obiegu cieczy chłodzącej.Czy słychać pracę pompki?


    słychać coś z pod maski ale nie wiem na 100% czy jest to pompka - przy próbie w output test aktywacja pompki v55 nic nie daje, cisza,

    pytanie czy te 10-15 sek. wystarcza do rozbujania pieca aż do tego stopnia żeby wykrył błąd i rozłączył się automatycznie ?
    przecież piec nawet nie startuje z przycisku a przynajmniej tego nie słychać,
    sprawdzałem w basic stetings i piec jest na tyle głośny że z kabiny się go słyszy a tu nic tylko nawiewy na te kilka sek i potem gaśnie wszystko.

    aaaa czasem gdy mam przekręcony kluczyk na zapłon (kontrolki swięcą) i wcisnę płomień to pstyka z duża częstotliwością ten moduł ipcu albo któryś z przekaźników w jego okolicy, nie jest to wyczuwalne przy jego dotyku.
  • #5
    sp9svn
    Level 20  
    Witam
    marcin_wr wrote:
    fantastic- wrote:
    wydaje mi się że zbyt szybko się nagrzewa, przy 120st. C zaczyna strzelać i piecyk się wyłącza

    To by sugerowało brak obiegu cieczy chłodzącej.Czy słychać pracę pompki?

    pompki w touranach (i nie tylko) często nawalają, tak że piec jej obwód widzi - czyli błędu jako takiego nie ma,
    natomiast pompka sama z siebie "nie robi" - czyli jest zwalona.
    Sprawdzam zawsze w bloku wartości prędkość przyrostu temperatury na piecu.
  • #7
    fantastic-
    Level 9  
    kupiłem pompkę 5n0965561a
    jest ona troszeczkę inna niż ta zamontowana w aucie, z tej którą ja mam wychodzą 2 przewody z kostką którą wpina się w piecyk,
    w nowej pompce ma gniazdo na 3 przewody
    Czy mógłby mi ktoś z szanownego grona podesłać schemat z elsy bo nie mam jej na kompie a w sobotę zabieram się za montaż,
    od czego ten 3 pin ?
  • #8
    fantastic-
    Level 9  
    przełożyłem dzisiaj pompkę v55 (jest opisana na obudowie symbolami - ; + ; S - podłączyłem + i- a S zostawiłem wolny ) i od razu zadziałałą ale ....
    tylko i wyłącznie z wystartowania jej przez basic setings.
    nie da jej się uruchomić z zegara tzn te same objawy - po wciśnięciu płomienia wystartują na 10-15 sek wentylatory w środku, następnie wszystko gaśnie.
    przewód z zegara do sterowania pieca sprawdzony - jest na nim jakieś dziwne napięcie koło 10.8V cały czas, dodam że na stałym zasilaniu zegara jest 12,5V

    widać różnicę w blokach pomiarowych
    piec nie rozpędza sie jak dawniej do 120st, teraz temp wody w piecu rośnie powoli, przez ok. 5-8min napalił do 70st temp wody na piecu i ok 50 parę st temp wody w całym układzie

    widać że poprzednia usterka została wyeliminowana ale co dalej ?
    może kodowanie jest nie tego ?
    przypominam, mam zuheizer przeprogramowany w ASO na standheizung, z zegarem 1533, moduł IPCU za włącznikiem świateł i dołożone we wnękach drzwi naklejki webasto stanheizung oraz odpowiednią książkę informacyjną w wielu językach (w tym PL) do zestawu książek serwisowych - wygląda na montaż ASO.
  • #9
    T5
    Admin of Cars group
    Podsumujmy;
    - uruchomienie z zegara nie załacza pompki obiegowej?
    - uruchomienie auta i samoczynny start urządzenia włącza pompkę?
    - uruchomiona z vcds-a działa?
  • #10
    fantastic-
    Level 9  
    witam
    nie chodzi już o pompkę tą dodatkową bo ją wymieniłem i teraz działa poprawnie - słychać ją i czuć podczas output test, przed wymianą dogrzewacz pracował normalnie bo był obieg wody w układzie wymuszony przez pompę wody mechaniczną,
    ogrz. postojowe nie chciało się załączyć ze wzgl. na uszkodzoną pompkę dodatkową - taką teorię wymyśliłem jednak po wymianie problem z uruchomieniem ogrz. parkingowego nie ustąpił.

    podsumowując
    - zegar nie uruchamia ogrz. parkingowego (pieca i pompki) na postoju (silnik nie pracuje)
    - uruchomienie auta poniżej +5 załącza dogrzewacz (silnik pracuje)
    -uruchomienie z vcds działa i pracuje poprawnie.
  • #12
    fantastic-
    Level 9  
    nawet gdy zegar załącza wentylatory w środku na te 10-15 sek ?
    będzie problem z podstawieniem innego zegara bo w szwecji mieszkam ale mógłbym załatwić panel klimatronika ze sterowaniem webasto - może być zamiast zegara ?

    do pieca dochodzi przewód z zegara taki żółty - jak on jest sterowany, czy tam po wciśnięciu przycisku na zegarze ma się pojawić sygnał 12V ?
  • #14
    fantastic-
    Level 9  
    a mogę zamiast zegara podłączyć panel klimatronika z obsługą webasto ?
    panel będzie mi znacznie łątwiej załatwić niż zegar ?
  • #15
    fantastic-
    Level 9  
    problem został rozwiązany częściowo, podmieniłem inny piecyk i cały system ruszył - prawdopodobne przyczyny niedziałania ogrz. parkingowego - auto było uszkodzone i być może dealer który je sprowadzał podmienił piec przeprogramowany na inny zwykły dogrzewacz.
    T5 mógłbyś się wypowiedzieć bo masz wiedzę czy to jest możliwe ?

    Następny problem - po wymianie pieca wskoczyło na FIS dodatkowe menu aux. heating
    piec startuje i działa prawidłowo gdy aktywuję go z timera 1533,
    z menu na FIS-ie też startuje i działa ale nie dmucha w środku bo jest panel klimatronika bez obsługi webasto,
    po zmianie panelu na taki z obsługą webasto z panelu piec startuje na 15-20sek po czym się wyłącza - błędów brak,

    pytanie:
    - czy muszę teraz rozłączyć timer 1533 i ogólnie starą instalację po zmianie piecyka "dogrzewającego" na piecyk "parkingowy" czy nie ma to wpływu i powinienem szukać przyczyny gdzie indziej np. uszk. panel klimy lub nieprawidłowo dobrany ??