Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco daily 2.3 hpi zaświeca się kontrolka edc, kopci na biało, nierówna przca

21 Lis 2014 19:56 9822 10
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam Iveco daily 2,3 hpi z 2006r. i od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika zaświeca się kontrolka edc i zaczyna strasznie kopcić na biało i nie równo pracuje i zero mocy. Po zgaszeniu nie chce zapalić, po dłuższym kręceniu w końcu zapala dalej kopcą, ale po ostygnięciu zapala i normalnie pracuje az do momentu ponownego rozgrzania. Czasami jednocześnie z tym zaświeca się kontrolka ABS ale po ponownym zapaleniu silnika gaśnie.
    Diagnostyka wykazała błędy wtryskiwaczy i po demontażu i sprawdzeniu okazało się ze 2 i 4 są padnięte. Po regeneracji wtryskiwaczy odebrałem auto od mechanika zadowolony ze wszystko ok ale nawet do domu nie wróciłem a problem się powtórzył.
    Drugi mechanik stwierdził ze sonda w wydechu ale po jej wymianie nic się nie zmieniło.
    Proszę o pomoc
  • Moderator Samochody
    Sprawa jest trudna do zdiagnozowania bez podania parametrów pracy silnika, wiec musisz raczej zmienić mechanika, czasem awarie wtrysków w tych silnikach wiązały się z awariami silnika takimi jak chociażby wytopienie komory spalania w tłoku, co za tym idzie, pogarsza się moc danego cylindra co w konsekwencji prowadzi do tego że naprawa wtrysków nic nie zmienia i dalej kopci.
  • Poziom 9  
    Jeśli założymy że faktycznie tak jak piszesz domex32 z tym wytopieniem komory spalania to chyba nie byłoby różnicy na zimnym czy ciepłym silniku, a tu na zimnym wszystko normalnie zapalanie, moc, zero kopcenia równiutko pracuje. Mechanik u którego aktualnie jest auto wybadał ze awaria zaczyna się dokładnie gdy osiągnie 61 stopni do 60 ok a o stopień wyżej zaczyna się koszmar.
  • Moderator Samochody
    Podaj chociaż dawkę paliwa, oraz korekcje rownomiernej pracy silnika, tevparametry na zimno i ciepło poproszę.

    Czy auto ma Dpf?
  • Poziom 9  
    Kontaktowałem się z mechanikiem o te parametry ale niestety nie podał mi zadnych konkretów tylko tyle, ze dawka paliwa w momencie awarii jest za duża i ze wynika to prawdopodobnie z tego iż sonda nie działa z "jakiś przyczyn"- tak powiedział.
    Auto nie posiada Dpf.
    Nie jastem fachowcem w tej dziedzinie ale chyba nie tylko sonda odpowiada za dawke paliwa??
  • Moderator Samochody
    peedroo napisał:
    dawka paliwa w momencie awarii jest za duża


    Może być problem z ciśnieniem paliwa lub z zaworem recyrkulacji spalin EGR.
  • Poziom 30  
    Zaglądnij na zawory, hydro popychacze. Pod autem na ramie jest pompka paliwa elektryczna a przed nią filterek paliwa, wymień ten filterek, drugi filtr paliwa jest pod maską.
  • Poziom 9  
    Mechanik po sprawdzeniu już chyba wszystkich możliwości wpadł na pomysł aby wymontować i sprawdzić jeszcze komputer u jakiegoś szpeca. I co się okazało komputer mam od innego rocznika a dokładnie z 2010r a moja bryka jest z 2006.r. Czy to może mieć wpływ na prace auta?? Czy teraz kupując jakieś elektroniczne podzespoły należy je kupować do rocznika 2006 czy 2010?? Czy może nie ma to znaczenia?
  • Moderator Samochody
    peedroo napisał:
    Iveco daily 2,3 hpi z 2006r. i od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika zaświeca się kontrolka edc i zaczyna strasznie kopcić na biało i nie równo pracuje i zero mocy


    Jeśli jest tak jak piszesz, to sterownik w tym wypadku nie ma znaczenia, no chyba że jest w nim soft, albo był i jest nie do końca wyczyszczony co powoduje dopalanie DPF, bo 60 stopni to jest minimalna temperatura rozpoczęcia dopalania.

    Jest to co prawda mało realne, ale bez podania nam podstawowych wartości z pracy silnika ciężko jest cokolwiek doradzać.
  • Poziom 9  
    Autko wczoraj odebralem od mechanila ale niestety bez zmian. Okazalo sie jeszcze ze nie mam katalizatora tylko jakas strumienice. Zapomnialem dadac, ze jednoczesnie z kontrolka edc wyswietlany jest kod bledu 065.
  • Poziom 9  
    Autko wreszcie naprawione, okazało się ze uszkodzony był czujnik położenia wału który na ciepłym silniku źle funkcjonował.