Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Qashqai - Falowanie obrotów od 1500-2500 obr / min

10 Gru 2014 16:19 7212 12
  • Poziom 2  
    Witam. Mam problem. W Nissanie QQ z 2008 1.6 benzyna falują mi obroty na postoju od 1500-2500 oraz przy każdej zmianie biegu. Przy zmianie biegów obroty po wysprzęgleniu biegu wchodzą jeszcze wyżej. np Podczas jazdy na 3000 tys obrotów i zmianie biegu obroty wchodzą na ok 4000 tys po czym spadają do wartości ok 1500 i podczas toczenia się na luzie jest sytuacja jak na postoju, wahania od 1500 - 2500. Dodam, że świece były sprawdzane, przepływomierz i przepustnica były czyszczone. Usterka pojawiła się po przepłukaniu przepustnicy. Wcześniej samochód nie miał dynamiki. Po przepłukaniu przepustnicy - falowanie obrotów, dynamika jest. Podstawiana była druga przepustnica - to samo, zero zmian. Jakieś pomysły co to może być ?
  • Poziom 21  
    Być może potrzeba adaptacji testerem po czyszczeniu. Elektroniczna przepustnica czy na linkę?
  • Poziom 34  
    Nie blokuje się pedał gazu, np. dywanikiem. Nie łapie gdzieś lewego powietrza. Jakieś błędy.
  • Poziom 2  
    Błędów 0. Pedał gazu działa płynnie. Dywanik oryginalny, nie podwija się. Przedtem pracował płynnie stało się to po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza. Przy odpinaniu przepustnicy samochód zaczyna pracować na stałych obrotach lecz wciąż są trochę wyższe niż zalecane przez serwis - w granicach 1300 obr/min.
  • Poziom 34  
    Proszę sprawdzić lewe powietrze (stan uszczelek ) przepustnicy, przepływomierz oraz kolektora ssącego rozpylając np. plaka.
  • Poziom 16  
    Plaka nie bo to nie diesel.Samostart.Ale też myślę że adaptacja przepustnicy potrzebna.
  • Moderator Samochody
    Gumi55 napisał:
    Przedtem pracował płynnie stało się to po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza


    Po czyszczeniu przepustnicy BDW należy koniecznie ją adaptować, w przeciwnym wypadku, jeśli nie bierze lewego powietrza, przepustnica pracuje na starych ustawieniach.

    Jaki jest kąt uchylenia przepustnicy czytany z poziomu testera?
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich .
    Mam podobny problem co Gumi55 w Nissanie Qashqai 1.6 benzyna , po tych samych czynnościach przy przepustnicy.
    Prosze o pomoc !
    Jak usunąć problem?
  • Poziom 42  
    No, najprościej dedykowanym testerem zrobić adaptację....
  • Poziom 10  
    Nie idzie nic zrobic , wydaje sie ze jest zablokowane .
    Było podpinane pod wszystko Consalnet IV , KTS , i kilka innych .
    I nic nadal , to samo .
    Przepustnica inna tez nic nie zmienia !
    Cały czas to samo . Posprawdzane kolektor , połączenia .
    Zachowuje sie tak samo jak opisał kolega na wstepie .

    Dodano po 10 [minuty]:

    Prosił bym o pomoc
    Jak uruchomić by wykonało proces adaptacji ?
    Lub inaczej co zrobić ?
  • Poziom 42  
    tomas-81 napisał:
    Consalnet IV

    Consult powinien opanować temat swobodnie, Cidif też jak pamiętam, jeśli nic nie można zrobić to musi być jakiś problem widoczny na testerze, nie ma opcji....
  • Poziom 10  
    Błędów nie ma żadnych .
    Consultem diagnozował mi w serwisie i nic nie znalazł.
    Cdif też nic nie pokazuje.
    Adaptacja rozpoczyna sie tylko nie przebiega do samego końca . I z tym jest problem .
    Chciałem zapytać .
    A o jaki mianowicie widoczny problem chodzi na który musze zwrócić uwage na testerze ?
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich .
    Dziękuje za wszystkie podpowiedzi .
    W serwisie udało sie zrobić lub wykonać przypisanie nowych nastawów przepustnicy.
    Nie było łatwo mieli problem z tym zadaniem . Lecz po trzech godzinach zmagań z procesem adaptacji , z aktualizowali soft odnośnie nastawów w sterowniku a reszta przebiegła automatycznie .
    Pierwszą odpowiedź co usłyszałem w serwisie to uszkodzona przepustnica . Ale gdy już mieli dwie "uszkodzone" to poradzili sobie z problemem.
    Najważniejsze nie wolno kręcić niczym na przepustnicy bo w serwisie nie bedzie im sie chciało tego ustawiać !