Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1.4hdi - gasnie w czasie jazdy

14 Gru 2014 23:46 6780 7
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. Jestem posiadaczem peugeota 207 1.4hdi z 2008 roku.Auto potrafi zgasnąć podczas jazdy, na skrzyżowaniu, w korku, jak stoi przed garażem. Mam tak od roku. Czasami nie gaśnie 2-3 miesiące, czasami 1-2 tygodnie, a czasami w 2-3 dni zgaśnie 30-40 razy. Po tym jak silnik zgaśnie bez problemów znowu odpalam i jadę. Niema reguły czy ciepły czy zimny, czy szybko jadę czy wolno. Dziś przy podłączony testerze diagnostycznym też zgasł. Wyskoczyły następujące błędy.
    Wspomaganie:U1308, U1108
    ESP: C1321
    centralny system elektryczny(CAN): U34C4, U3015, C3173
    konsola wskazników: C3155, C3173, C3151
    Czy ktoś potrafi to rozszyfrować? Bo na testerze obok błędów mam napis "Brak informacji o rodzaju usterki"
    Wszystkim dziękuje za pomoc. :cry:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Witaj,

    Bledy, bledami ale wg mnie do sprawdzenia sa nastepujace komponenty:

    1) glowny przekaźnik zapłonu
    2) zimne luty w desce wskaznikow (tak kiedyś miałem w Fordzie Focusie) lub w ECU ..
    3) zwarcie w wiązce silnik - ECU ..tutaj możesz ew. zrobić test, tj na pracującym silniku poruszaj wiązkami..byc może problem się ujawni
    4) immobilizer
    5) czy po wykasowaniu testerem bledów, jakiś blad powraca stale ? Jeśli tak, to poszukiwania trzeba zawezic do danego komponentu

    Generalnie potrzebujesz schematu i dużo czasu i wiedzy na poszukuwanie tej usterki...

    pozdrawiam
    M
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Da się wykasować wszystkie błędy. Po następnym zgaśnięciu silnika jako pierwszy pojawia się U34C4.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Cały zapłon jest kierowany przez moduł BSI który został wymieniony . Główny ECU tez został wymieniony. Moduł BSM w superstanie, został przeczyszczony.
  • Poziom 17  
    Czyli cos jakby z szyna CAN..

    To co ja bym zrobil to wymontowal deske wskaznikow, i na pracującym silniku lekko ja opukiwal z każdej strony, ew podzialaj zamrazaczem.

    Z mojego doświadczenia wynika, ze najwięcej tzn zimnych lutow powstaje w miejscach gdzie najbardziej elementy sie grzeją ..tutaj, trzeba by wziąć lupe i obejrzeć dokładnie miejsca lutowania

    Drugi sprawa to wiazka(i), być może gdzie się przeciera/masz zwarcie ect

    Trzecia to zimne luty w ECU, metoda sprawdzenia podobnie jak deska

    I koniecznie sprawdz glowny przekaźnik zapłonu..w nich tez potrafią pojawiać się zimne luty..nie mowie, ze akurat w tym modelu ale historia zna takie przypadki

    Powodzenia

    M
  • Poziom 10  
    Już pisałem że ECU wymieniłem na inne. Moduł BSI razem z przekażnikami też. Pozostae deska wskażnikow. A le na początek może ktoś ogarnie te błędy i to mnie nakieruje.
  • Poziom 11  
    Czy usterka została usunięta ?
  • Poziom 1  
    Witam

    Peugeot 207 16hdi 2008 rok gasnie w trakcie jazdy. Przeważnie przy redukcji biegu, jak opuszczam skrzyżowanie. Walczę od początku roku i po wizytach u trzech elektormechaników zostaly wymienione nastepujace części, bez rezultatu:
    zawór w pompie wysokiego ciśnienia;
    wtrysk
    filtr paliwa
    zawór na listwie
    czujnik położenia wału.
    Nawet komputer miałam nowy podłączony, bo było podejrzenie że jest zepsuty
    Została juz tylko pompa podobno.
    Być może to zbieg okoliczności, ale zauważyłam, że auto gaśnie częściej w trakcie upałów i zaraz po tankowaniu auta ( tankuje auto raz - dwa razy w miesiącu do pełna). Samochód ma przejechane 100 tys km.

    Czy moze ktoś mi pomóc w rozwiazaniu problemu?
  • Poziom 6  
    mam dokładnie taki sam problem z moim 207 1.4hdi zrobione mam 230000 już, większość kilometrów ja nabiłem, do tego czasu auto nie zawodne, a teraz coś się dzieje, zaczęło się od skrzyni biegów, musiałem wymienić, po około miesiąca auto zgasło nagle, mój mechanik powiedział że może to być czujnik wysokiego ciśnienia, tak więc wymieniłem czujnik i auto odpaliło chociaż po przejechaniu około 20km auto gasło, zapalało ponownie po wystygnięciu silnika, mój mechanik stwierdził że to może być czujnik położenia wału, i faktycznie auto nie gasło, jeździłem może trzy dni (nie non stop) ale ponad 20 km dziennie aż do momentu kiedy auto znowu zgasło, na postoju i zimnym silniku, więc ruszyłem kablem od czujnika położenia wału i auto działało ponownie, ale wczoraj zgasł mi chyba z 10 razy w trakcie jazdy, za każdym razem odpalał ponownie po poruszaniu kablem od czujnika położenia wału, więc nie wiele myśląc stwierdziłem że problem leży w tym kablu od czujnika, ale przy odpalonym silniku ruszałem kablem i nic się nie działo auto nie gaśnie, do tego wyświetlił się błąd, ciśnienie oleju, czujnik ciśnienia oleju nie przecieka, nie był zatkany, kabel ok (stwierdziłem przy odpalonym silnikiem, ruszałem kablem