logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

EPSON L110 - Jak usunąć czerwone podbarwienie na wydrukach zdjęć?

moonsi 01 Sty 2015 23:04 2520 4
REKLAMA
  • #1 14280021
    moonsi
    Poziom 9  
    Witam
    Mam taki problem. Kupiłem drukarkę EPSON L110 sprzedawca polecił mi ją do samodzielnego drukowania zdjęć i faktycznie jakość jest jak najbardziej ok. Ale jest jeden mankament. Drukuje obrazki z podbarwieniem czerwonym. Eksperymentuję i eksperymentuję i cały czas za dużo tego czerwonego i zdjęcia czasem wyglądają jak komunistyczne. Jestem laikiem w tych sprawach. Myślę sobie, że to jakieś ustawienia drukarki(obrazki sprawdzałem na różnych monitorach i wszędzie np. szary jest szary a na wydruku jest podbarwiony czerwonym). Może jest jakieś ustawienie o jakim powinienem wiedzieć?
  • REKLAMA
  • #2 14282860
    sorier
    Poziom 30  
    Ocena: 632
    Jak wygląda wydruk testu dysz głowicy, wszystkie dysze drukują? Zafarb jest tylko na szarościach, czy na wszystkich kolorach?
  • REKLAMA
  • #3 14286044
    moonsi
    Poziom 9  
    Test dysz jest w porządku (właśnie go zrobiłem). Jeśli chodzi o zafarb to jest na wszystkich kolorach.
  • REKLAMA
  • #4 14286275
    sorier
    Poziom 30  
    Ocena: 632
    Z jakiego programu korzystasz drukując zdjęcia? Spróbuj innym. Jeżeli nie pomoże, to na próbę zainstaluj drukarkę na innym komputerze.

Jeżeli drukarka ma tak duży zafarb jak to opisujesz, a wykluczyłeś problemy z tuszem (dopływem lub zatkanymi dyszami), to najprawdopodobniej problem jest z profilem kolorów lub profile sie nakładają.
  • #5 14287407
    moonsi
    Poziom 9  
    Próbowałem już gimp, dxo8, digital photo professional i samego windowsa. Wszedłem przez przypadek w manualną kontrolę kolorów i zabrałem trochę amarantowego i jest trochę lepiej. Ale musiałbym za każdym razem ustawiać manualnie podawanie atramentów, a to nie rozwiązanie.