Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Elektryczno-Hydrauliczna - Czy da się zastąpić 24V na 12V ?

gdanio 04 Sty 2015 18:50 2583 17
  • #1 04 Sty 2015 18:50
    gdanio
    Poziom 9  

    Witam !

    Mam pytanie czy pompa elektryczno-hydrauliczna przedstawiona na zdjęciach ruszy na 12V ? Na tabliczce znamionowej o ile się nie myle jest napisane że przystosowana na 24V.
    Liczy się ile voltów będzie mialo ją zasilać czy jaki podam jej prąd (A) ? Pompa Elektryczno-Hydrauliczna - Czy da się zastąpić 24V na 12V ? Pompa Elektryczno-Hydrauliczna - Czy da się zastąpić 24V na 12V ?

    Nigdzie nie mogę znaleźć danych tej pompy mimo że potrafię przeczytać po rosyjsku co tam pisze. Nada się ona w ogóle do kiprowania ładunków 3-4t?
    Niby jest silna bo 175barów (17,5 MPa) ale silnik jest dość slaby bo 0,7kW.

    Pozdrawiam

    1 17
  • Pomocny post
    #2 04 Sty 2015 18:56
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    12V jej nie ruszy. Podłącz sobie żarówkę 24V do 12V i zobacz jak świeci. A to tylko żarówka.

    0
  • #3 04 Sty 2015 18:59
    gdanio
    Poziom 9  

    Świeci ale słabo.

    Gość od którego mam zamiar to kupić twierdzi że on kiprował pod 12V.

    0
  • #4 04 Sty 2015 19:06
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    gdanio napisał:
    Świeci ale słabo.

    Gość od którego mam zamiar to kupić twierdzi że on kiprował pod 12V.

    Skoro tak mówi to co za problem sprawdzić przed zakupem?

    0
  • #5 04 Sty 2015 19:16
    gdanio
    Poziom 9  

    Jest wymontowane spoza samochodu... sprawdzić na sucho czy po prostu idzie siłownik?

    0
  • #6 04 Sty 2015 19:24
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    gdanio napisał:
    Jest wymontowane spoza samochodu... sprawdzić na sucho czy po prostu idzie siłownik?

    Ja bym sprawdził manometrem ciśnienie.

    0
  • #7 04 Sty 2015 19:26
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    gdanio napisał:
    Liczy się ile voltów będzie mialo ją zasilać czy jaki podam jej prąd (A) ?


    A w jaki sposób zwiększysz prąd nie zwiększając napięcia?

    gdanio napisał:
    Gość od którego mam zamiar to kupić twierdzi że on kiprował pod 12V.


    Może i kiprował ale przy 12V ta pompa będzie pracować na 1/4 mocy.

    0
  • #9 04 Sty 2015 20:11
    gdanio
    Poziom 9  

    Hmm czyli może kłamie albo miał akumulator jakiś dodatkowy albo 2x12V.

    Panowie czyli nie ma na to czy to będzie dzialać wpływu czy samochód będzie odpalony alternator+ akumulator czy sam akumulator się podepnie?

    Myślalem że moze akumulator 12V ruszy skoro ma np. 700A rozruchu.

    0
  • #10 04 Sty 2015 20:44
    KMal
    Poziom 33  

    Witam.
    Ty dalej swoje:

    gdanio napisał:
    Myślalem że moze akumulator 12V ruszy skoro ma np. 700A rozruchu

    Prawo Ohma jest święte (pisałem Ci w tym zdublowanym temacie).
    Tak po "chłopsku" - chociaż tu tak nie wolno.
    Jeżeli dane urządzenie wykonane jest na 24V i pobiera np. 10A, to po podłączeniu do 12V będzie pobierać 5A i nie ważnym jest czy akumulator jest z "Malucha" czy z Kamaza.
    Nie daj zrobić się w "konia", bo na "sucho" bez obciążenia może i ruszy na 12V, ale pod obciążeniem założonej pracy nie wykona - stanie.

    0
  • #11 04 Sty 2015 21:49
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    gdanio napisał:
    Mam pytanie czy pompa elektryczno-hydrauliczna przedstawiona na zdjęciach ruszy na 12V ?


    Ruszy - bez obciążenia.

    gdanio napisał:
    Liczy się ile voltów będzie mialo ją zasilać czy jaki podam jej prąd (A) ?


    Liczy się nakim napięciem zasilasz, a pradu weźmie tyle ile potrzebuje (a żródło "wydoli" z dostarczeniem takiego pradu). W kazdym razie moc nie spada liniowo ze spadkiem napięcia zasilania tylko spada bardziej.

    gdanio napisał:
    Nigdzie nie mogę znaleźć danych tej pompy mimo że potrafię przeczytać po rosyjsku co tam pisze.


    To jest bułgarski (co prawda też cyrylica).
    Agregat jest zapewne z wózka widłowego Balkancar.

    gdanio napisał:
    Nada się ona w ogóle do kiprowania ładunków 3-4t?


    Sama pompa nie starczy, zalezy jeszcze jaki masz siłownik.

    gdanio napisał:
    Niby jest silna bo 175barów (17,5 MPa)


    Przy zasilaniu nominalnym napięciem, bo przy 12V to niewiadomo ile.

    gdanio napisał:
    Panowie czyli nie ma na to czy to będzie dzialać wpływu czy samochód będzie odpalony alternator+ akumulator czy sam akumulator się podepnie?


    Silnik 700W/24V bierze nominalnie prad rzędu 30A, wiec alternator mu nieco pomoże, podnosząc napiecie zasilania z 12 do 14V, ale to nadal mało.

    gdanio napisał:
    Hmm czyli może kłamie albo miał akumulator jakiś dodatkowy albo 2x12V.


    To też jest jakaś koncepcja - dwa akumulatory przełączanie z połączenia szeregowego w równoległe dla zasilania pompy.

    gdanio napisał:
    Myślalem że moze akumulator 12V ruszy skoro ma np. 700A rozruchu.


    Ruszyć bez obciążenia to ruszy, ale ty raczej nie chcesz oleju pompować z beczki do beczki, jeno trochę barów na króćcu tłocznym potrzebujesz....

    1
  • #12 04 Sty 2015 23:02
    gdanio
    Poziom 9  

    Czemu ludzie pisza czesto przy tych silnikach do podnośnikow Balkancar ze zakres pracy jest od 12V. Np jeden gosc dal tabliczke znamionowa i pisze silnik 2,8 kW 75V i napisal ze podnosnik pracuje w zakresie 12-75V ??

    0
  • #13 05 Sty 2015 09:34
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    gdanio napisał:
    Np jeden gosc dal tabliczke znamionowa i pisze silnik 2,8 kW 75V i napisal ze podnosnik pracuje w zakresie 12-75V ??


    Patrz wyżej - pracuje. Co nie znaczy że ma parametry zbliżone do znamionowych.

    0
  • #14 05 Sty 2015 10:07
    jarek_lnx
    Poziom 43  

    To są zupełnie niezależne rzeczy:
    1. czy pompa będzie działać* w twoim zastosowaniu.
    2. czy działała* u sprzedawcy w innym układzie.
    3. czy ktokolwiek posiada wystarczajace informacje żeby odpowiedzieć na pytanie 1

    Konstruktor cieżarówki musiał by znać charakterystykę i moc pompy oraz powierzchnię tłoka i kinematyke ukąłdu wtedy mógł by zagwarantować że napęd zadziała z określonym obiążeniem w określonym czasie.
    Tobie pozostaje metoda prób i błędów.

    *każdy może inaczej określić co to dla niego znaczy "działa" (wolno, szybko, dużo siły, czy mało?)

    Cytat:
    Czemu ludzie pisza czesto przy tych silnikach do podnośnikow Balkancar ze zakres pracy jest od 12V. Np jeden gosc dal tabliczke znamionowa i pisze silnik 2,8 kW 75V i napisal ze podnosnik pracuje w zakresie 12-75V ??
    Silnik dużej mocy przy kilkukrotnie obniżonym napieciu będzie sie kręcił i prawdopodobnie bez problemu pokobna opory tarcia pompy, ale parametry takiej pompy są nie do przewidzenia.

    0
  • #15 05 Sty 2015 11:38
    gdanio
    Poziom 9  

    Hmm to może zaryzykować jakby faktycznie fatalnie podnosiła, to jest możliwość zastosowania przetwornicy 12/24V ???

    0
  • #16 05 Sty 2015 11:47
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    gdanio napisał:
    to jest możliwość zastosowania przetwornicy 12/24V ???


    A masz taką przetwornicę? Wydoli 30A na wyjściu po uruchomieniu, a przy starcie o wiele więcej?
    Przetwornica w tym zastosowaniu jest ekonomicznie bez sensu, lepiej już zrobić przełącznik akumulatorów na wzór Ursusa.

    0
  • #17 05 Sty 2015 11:52
    gdanio
    Poziom 9  

    Kupię są stosowane w samochodach ciężarowych. No własnie nie wiem ile A będzie.

    0
  • #18 05 Sty 2015 12:07
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    gdanio napisał:
    Kupię są stosowane w samochodach ciężarowych. No własnie nie wiem ile A będzie.

    Tylko że tam jest przetwornica z 24V na 12V, a Ty potrzebujesz 24V z 12V.

    0