Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen/C4 Picasso/1.6HDI - Szarpanie na 3,4,5 biegu

depechdepech 06 Jan 2015 22:30 11238 23
  • #1
    depechdepech
    Level 10  
    Witam,

    Posiadam Citroena C4 picasso 1.6Hdi, od samego początku po zakupie występuje szarpanie/kangury na 3,4 i 5 biegu. Na 1 i 2 nie jest to odczuwalne. Jest to czasami dość uciążliwe i rok temu rozpocząłem walkę z tym objawem. Początkowo wszyscy mechanicy sprawdzali ciśnienia, nieszczelności, wtryski, skończyło się na regeneracji turbiny i wymianie sprzęgła. W komputerze nie ma żadnych błędów.
    Ostatnio wycięto filtr FAP, gdyż okazało się że osoba która sprowadzała samochód wyłączyła go w komputerze a nie usunęła mechanicznie, niestety też bez rezultatów. Samochód szarpie cały czas zimny, ciepły, dłuższa trasa, krótsza.
    Podczas ostatniej diagnozy zauważyliśmy iż podczas jazdy w jednym z okienek gdzie pokazywany jest bieg (skrzynia manualna) jadąc na 3 pokazuje się od czasu do czasu "martwy punkt" tak jak na luzie bez biegu i wydaje się że to poszarpywanie ma wtedy miejsce. Dawka paliwa jest ucinana wtedy o 10 jednostek (ml lub mg) Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Jak komputer wie na którym biegu jedzie? Czy informacja ta jest brana z czujnika wału korbowego czy może innego? Dlaczego szarpanie występuje tylko na 3,4,5 biegu?

    Proszę o jakąkolwiek informacje mogącą naprowadzić mnie na przyczynę tej usterki.

    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Rafixu
    Level 9  
    Jeżeli wiadomo, że było kopane w programie zacząłbym od wgrania ori softu do sterownika pomijając już fakt, że będzie wtedy zgłaszał błędy z dpf'u, jeżeli szarpanie nadal nie ustanie można szukać dalej w silniku.
  • #3
    1980smolik
    Level 1  
    Hej,
    mam ostatnio w swoim Citroenie 1.6 HDI dokładnie takie same objawy.
    1,2 bieg - nic odczuwalnego
    3,4 gaz do dechy a on zamula i szarpie.
    Zdecydowanie nie jest to sprzegło bo wtedy odczuwalne by były duze obroty przy nacisnieciu gazu a brak przyspieszenia.
    Myslalem o sondzie lambda - jezeli mieszanka paliwa nie jest odpowiednio zapodawana.
    Daj znac jezeli bedziesz mial informacje (ja wybieram sie do mechanika w przyszlym tyg)
  • #4
    depechdepech
    Level 10  
    Ja też jestem umówiony na diagnozę. Pojeździmy i zobaczymy na parametry co pokazują co się jeszcze dzieje. Generalnie u mnie te objawy występują tak od 1500 obr/min, jeśli bardzo wolno przyspieszam to nie jest to odczuwalne. Ale pewnie przy dynamiczniejszym przyspieszaniu dawka jest większa i różnica w dawce 10mg jest odczuwalna.
  • #5
    mako110
    Level 21  
    Panowie a jak wygląda egr????????(nie sugerować się odczytem z kompa)
  • #6
    depechdepech
    Level 10  
    Co do EGR, sprawdzało go 3 mechaników. Był zaślepiany i odłączany, efekt ten sam, poszarpywanie.
  • #7
    treborsz
    Industrial cameras specialist
    Czy problem został rozwiązany? Mam takie same objawy w 2.0 HDI...
  • #8
    robi1214
    Level 31  
    Podglądnij czujnik pedału sprzęgła i hamulca.
  • #9
    treborsz
    Industrial cameras specialist
    Szarpanie występuje jedynie w momencie szybkiego przyspieszania (jazda po prostej) lub w czasie dodawania gazu przy jeździe pod górę (zaczyna się dopiero od biegu 2). Szarpanie występuje wkrótce po zmianie biegu przez skrzynię MCP.
    Przy jeździe spokojnej efekt nie występuje lub występuje minimalnie.

    Mechanik (na szybko) podejrzewał poduszkę skrzyni biegów - jednak pomimo tego, że rzeczywiście była nieco sfatygowana, to jej wymiana nie rozwiązała problemu.
    Dodam, że na podnośniku nie ma tego efektu.
  • #10
    depechdepech
    Level 10  
    Witam,

    niestety problem wciąż obecny. Mechanik miał takie samo C4, podmieniał komputer, BSM, pompe CR, regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia, na końcu nawet wtryski. Bez rezultatu. Sprawdził pedał przyspieszenia, hamulca.
    Jedyne co zauważyłem:
    - po wyjęciu bezpiecznika ABS/ESP brak szarpania,
    - na 4 biegu po włączeniu tempomatu i przyspieszeniu "+" tempomatu, w momencie wystąpienia szarpnięcia tempomat się wyłącza "OFF"
    - raz na jakiś dłuższy czas pojawia się przy zapalaniu kontrolka P Auto Off na desce, ta od automatu hamulca ręcznego, kiedyś handbrake faulty i ABS/ESP system faulty.
    W komputerze brak błędów.

    Ma ktoś jakieś pomysły?

    Pozdrawiam
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skupcie się na układzie hamowania. Podpowiem, takie samo zachowanie uzyskasz dotykając tylko pedału hamulca. Wystarczy, że czujnik zadziała.
  • #12
    depechdepech
    Level 10  
    Czujnik hamulca był wymieniany na nowy. Mechanik twierdzi, że w programie do diagnostyki jest ok. Światła stopu działają. Co do drugiej pary styków, nie wiem jak je sprawdzić. Jedynie co można zrobić to przedzwonić miernikiem.
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie miernikiem a żarówką H4 i do samego sterownika. Tak samo drugi przewód od czujnika. Światła stop mogą działać. To drugi obwód.
  • #14
    depechdepech
    Level 10  
    Mam wyjąć czujnik i sprawdzić to na stole ?
    Czy może w samochodzie, z tym że nie wiem jak mam tę żarówkę wpiąć?
    Te styki czujnika są typu NO czy NC?
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czujnik sprawny, podobno wymieniany. Wiązka jest do sprawdzenia.
  • #16
    depechdepech
    Level 10  
    Czujnik na 100% nowy bo kupowałem w InterCarsie, miałem na wzór z samochodu.
    Jak sprawdzić wiązkę, domyślam się że to będą 4 przewody, ale jak je namierzyć, gdzie one idą ? Najlepiej jakbym się wpiął tą lampką przy dojściu do kompa i pojeździł z nią. Chyba, że sygnał idzie do kalkulatora ABS/ESP. Nie dysponuje schematem więc strzelam.
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po tym pytaniu powyżej, stwierdzam, że w ogóle nie powinieneś niczego dotykać. Poszukaj elektryka. Ogarnie, jak zaczniesz sam, będziesz jemu auto lawetą dowoził. Ty w tym czasie się zrelaksuj, czekaj na zrobione auto.
  • #18
    depechdepech
    Level 10  
    Nie widzę nic niestosownego w tym pytaniu,
    czujnik ma 4 piny, czyli 2 pary stykow, więc odchodza od niego 4 przewody, chyba że jeden jest wspolny, wtedy z jednego styku idzie na światła stopu, drugi na komputer. Jeśli jest to sterowane plusem to zwarcie lub rozwarcie styków da mi sygnał na żarówkę. Sądzę że sterowane jest to 12V, więc po podpięciu na żarówkę sygnału ze styku będzie mi się ona paliła i gasła w zależności od stanu czujnika.
    Żeby jednak się paliła to przy otrzymaniu +12V, będzie potrzebowała jeszcze masy.
    W ten sposób będę wiedział pdczas jazdy czy wszystko działa prawidłowo.
    Skoro sygnał idzie do komputera to wiedząc na który pin to przychodzi to mogę podpiąć tam rownlegle lampkę, tak aby komputer też nie stracił tego sygnału.
    Chyba że jest tam sterowane masą.

    Przepraszam za poprzednie skróty, jestem elekrykiem i zajmuje się sterowaniem w masznach tak, że tema wydaje się dla mnie prosty. Samochód już był u 5 mechaników i 2 elektryków, stąd moja bezsilność.
    Jeśli prowadzisz takie usługi diagnostyki/naprawy i podjąłbyś się tego możemy się umówić, bo jak narazie nie trafiłem chyba na fachowca.

    Dziś ponownie przy zapalaniu Handbrake Faulty.
  • #19
    depechdepech
    Level 10  
    Dodam jeszcze, iż pofatygowałem się również do serwisu Citroena.
    Po 20 minutach wyszedł pan i stwierdził, że to najprawdopodoniej dwumasa.
    Potem były jazdy testowe, najpierw 2, potem 3 człowieków, stwierdzili że turbina przeładowuje, sprawdzili wtryski. Dalej stwierdzili że mogą sprawdzić egr za 650zł. Po dłuższej konsultacji stwierdzono że to komputer - koszty 4000zł, ale bez gwarancji że jak wymienią będzie ok. Podziękowałem i powiedziałem że dam znać. Zmarnowane 5h.

    Kolego Pawel Wawa, proszę o kontakt na priva, mogę dojechać w każde miejsce w Polsce. Jestem z wielkopolski.

    Dziękuję za zainteresowanie.
  • #20
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ktoś z tych licznych obywateli prześwietlił Tobie wiązkę czujnika hamulca i sprzęgła? Od czujnika do sterownika? Pojawiająca się przerwa w tych obwodach skutkuje takimi objawami.
  • #21
    depechdepech
    Level 10  
    Jeden twierdził, że prześwietlił wiązkę pod spodem, ale co konkretnie miał na myśli nie wiem, większość zaabsorbowana była turbiną, wtryskami, ogólnie układem paliwowym, sprawdzono też pompę niskiego ciśnienia w baku. Trwa to już bardzo długo i nic się nie zmienia.
  • #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zatem nie pozostaje nic innego, jak samemu prześwietlić wiązkę. Odpiąć czujnik, odpiąć sterownik i żarówką 50W 12V prześwietlić wiązkę. Jak będzie uszkodzona, przepali się jak bezpiecznik. Przynajmniej będzie pewność. Przy składaniu, zwrócić szczególną uwagę, czy piny dokładnie kontaktują z czujnikiem i sterownikiem silnika. Widziałem już luźne, zwłaszcza po fachowcach, którzy sprawdzając instalację używali końcówki jak z gwoździa imponujących rozmiarów. ;)
  • #23
    depechdepech
    Level 10  
    Elektronika prześwietlona, wiązki, EGR, ABS, BSI, BSM, komputer, części były przekładane z jednego do drugiego auta.

    Moje pytanie, czy takie efekty mogą pochodzić od skrzyni biegów?
    Czy może być winna dwumasa lub skrzynia innego typu niż była oryginalnie, może po sprowadzeniu coś było wymienione ?
  • #24
    depechdepech
    Level 10  
    Problem pośrednio się rozwiązał sam, wypadek. Samochód idzie do kasacji