logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wytrzymałość dwuteownika w zależności od jego ustawienia.

akm97 09 Sty 2015 22:27 85044 24
REKLAMA
  • #1 14312415
    akm97
    Poziom 12  
    Ocena: 78
    Proszę o odpowiedź na takie ogólne pytanie: Czy dwuteownik stalowy ułożony na boku (jak litera "H") i podparty na końcach ma ponad 7 krotnie mniejszą wytrzymałość na obciążenie, niż ułożony normalnie?
    Wiedzę taką powziąłem z danych dwuteownika "120", gdzie Wx=54,7, a Wy=7,4
    Proszę się nie denerwować jestem laikiem z tym temacie.
  • REKLAMA
  • #2 14312575
    roman2361
    Poziom 15  
    Ocena: 71
    nie ma czegoś takiego jak wytrzymalość na obciążanie
    jest wytrzymałość na zginanie ściananie , sciśkanie i skrecanie
    w przypadku podpartych dwuteowych swobodnie, jest tylko zginanie i scinanie
    Zginanie
    Mmax=ql^2/8
    scinanie
    Qmax=ql/2
    Przy obciążanie siłami pionowymi ciągłymi bo pewno o to Ci chodzi
    Mmax<=Wx/alfa*fyd
    fyd wytrzymałośc zaleznie od gatunku stali
    alfa i..... tu zaczynają sie schody
    Jak cie to interesuje to norma do projektowania konstrucji stalowych lub nowe EUROKODY

Ale generalnie tak jest że Wx to wskaznik wytrzymalości w osi X
    A Wy to w osi y
    Napewno wytrzymałość środnikiem w pionie jest większa kilka razy niż środnikiem w poziomie- po to tak ktoś wymyslił

Dodano po 1 [minuty]:

7 krotnie to banał
  • REKLAMA
  • #3 14312606
    akm97
    Poziom 12  
    Dziękuję za odpowiedź. Chodzi mi np. o taki dwuteownik http://www.pkm.edu.pl/index.php/ksztatowniki/102-08010211 i pomyliłem się, bo chodziło mi o taki "160" - dla niego podałem wartości Wx i Wy. Jedna od drugiej jest 7 razy większa.
    Nie rozumiem, jak rozumieć, że 7 krotnie to banał, jest więcej, czy mniej?
  • #4 14312662
    roman2361
    Poziom 15  
    wskaznik W to nie to samo co wytrzymalośc np na zginanie
    Rozumiesz