Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 - skrzynia DFK ślizga się na 2 biegu.

Dather 11 Lut 2015 19:16 1788 4
  • Poziom 11  
    Witam.
    Pacjent: a4 b5 afn 110km 96r
    Mam problem z automatyczną 4-ro biegową skrzynią automatyczną DFK z rodziny AG4.
    Problem polega na tym że skrzynia przeciąga 2 bieg, zanim wrzuci 3 to obroty dochodzą zwykle do 2500rpm a czasami nawet więcej... mogę mniej wcisnąć gaz i skrzynia wrzuci bieg na niższych obrotach 2100-2200 ale przyspieszenie jest bardzo słabe.
    Dodatkowym problemem jest przełączanie biegów z 2 na 3 na dwa a czasami na tzw. trzy razy(zwłaszcza gdy jest rozgrzany olej) nim zostanie całkowicie zapięty.
    Skrzynia miedzy zmianą 2 na 3 bieg szarpała, zrobiłem na nowo adaptację sterownika (Poprzednie kodowanie 00000, zmieniłem na 00001), przywróciłem ustawienia fabryczne oraz przeprowadziłem adaptację pedału gazu, szarpnięcia na zimnej skrzyni ustały lecz po rozgrzaniu szarpnięcia są dużo mniejsze, czasami się zdarza że tak jakby coś przez chwilę skrzynię wstrzymuje podczas zmiany z 2 na 3, nie wiem jak to opisać... jakby w skrzyni występował przez coś jakiś wewnętrzy opór.
    Kolejną rzeczą jest uślizg przy zapięciu 4 biegu, gdy szybko przyspieszam - obroty nieco wzrastają następnie zostaje zapięty bieg, uślizg porównywalny jakby przy zmianie biegu przytrzymać chwilę na sprzęgle w manualu - wiem że taki objaw powodują spalone tarczki na koszu k3 ale co z tym 2 biegiem? W czym może leżeć problem?
    Bardzo pomocne byłoby zdanie romualda, bo wiem że jest ekspertem w temacie asb.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Co bym zrobił ?
    Wymontował skrzynię z pojazdu, rozebrał i dokonał weryfikacji części.
    Wysłał sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji.
  • Poziom 11  
    Wyciągnąć i sprawdzić... no w sumie tylko to pozostaje, ale gdyby było to takie proste - musiałbym załatwić jakiś pojazd zastępczy bo pracuję na trzy zmiany a dojechać czymś trzeba.
    Tak czy inaczej utwierdziłeś mnie w tym co niestety trzeba zrobić.
    Orientujesz się ile wytrzymuje zregenerowany hydrokinetyk?
    Na pewno rozaptrywałbym jego regenerację lub wymianę bo sypie pyłkiem - zawór lock-up się przycina, bo po wbiciu obojętnie jakiego biegu trzęsie całą budą.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Dobrze zregenerowane sprzęgła wytrzymują w granicach 130000km - 150000km.
  • Poziom 11  
    Na temat skrzyni nie ma co znowu wchodzić, po prostu trzeba zrzucić i sprawdzić.
    Co do konwertera, znasz jakąś firmę którą mógłbyś polecić jeśli chodzi o jego regenerację?

    EDIT: Jak na razie i tak nie mam szans na zrzucenie skrzyni i nie wiem kiedy będę miał taką możliwość.
    Czy do tej skrzyni był lany czerwony olej mineralny Dextron II albo Dextron III?
    Pewne w skrzyni od nowości nie był wymieniany olej, czy mogę zrobić dolewkę - lać dextrona czy syntetyka np. Febi 14738 a może lepiej tego nie robić?

    Na wlepce w kole zapasowym miałem fabrycznie zamontowaną skrzynię DFK.
    Dzisiaj sprawdziłem oznaczenie skrzyni, mam zamontowaną DMV - poprzedni własciciel mówił że wymienił skrzynię ale mu nie wierzyłem.
    Najbardziej znana jest DMX, czym się te skrzynie różnią między sobą?